[Image] size vs filesize

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Topicstarter
Als je een plaatjepost welke "te groot" is krijg niet alleen de poster maar _iedereen_ een melding
Deze afbeelding is 1186 * 564 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
Wat kan ik daar mee? helemaal niets. leuk voor de poster. kan dat weg ? (vast ook wel met css maar nu ff algemeen) Wat ik eigenlijk veel relevanter vind is de filesize. Er zijn plaatjes die wel passen maar kwa bestandsgrootte veel groter dan dan het plaatje waarvan de dimensies "te hoog" zijn

Zo te zien wordt er niet al te streng op gemodereert dus de impact is minimaal op de gebruiker. Kan dit dan mischien wel gewoon uit ? of de restricties een stuk hoger (en alleen notification bij de poster)? Het zou nuttiger zijn als er een check op filesize zou komen. Ik snap dat dit niet helemaal waterdicht is maar is is een stuk minder vervelend iig.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

Het probleem is dat de filesize lang niet alles zegt, grote images op een PC of Laptop boeien weinig. Maar menig smartphone vind het verre van leuk als er een hele zooi afbeeldingen van 3000x3000 moeten worden geladen, en of die nou een paar KB groot zijn of een paar MB maakt op dat moment vaak vrij weinig uit.

Bij gifjes is dat een ander verhaal trouwens.. Daar maakt de filesize wel veel meer uit.

Wat betreft het bericht ben ik het met je eens, maar ik zou het dan niet enkel voor de poster laten staan maar gewoon voor iedereen die zeg wat minder als 50 tot 100 posts heeft. Als je het een ander fout ziet doen doe je het zelf misschien niet. Dat lijkt mij iig de intentie. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 28-01-2016 23:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

10 jaar geleden was het niet mogelijk om clientside op filesize te checken. Wellicht zijn er nu wel meer mogelijkheden, maar ik zie dat niet als een grote prioriteit. En zoals hierboven aangegeven is geheugengebruik meestal wel afhankelijk van de afmetingen.

Dat iedereen de melding ziet heeft een goede reden. Als het alleen de poster zou zijn dan zal die het sneller negeren dan met de wetenschap dat iedereen kan zien wie er verantwoordelijk is voor het verdampen van een mobiele databundel :p

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 29-01-2016 07:48 ]

Intentionally left blank