Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579503

Topicstarter
Hallo,

Vandaag had ik een nieuwe processor en moederbord gekocht. Vorige week had ik een nieuwe videokaart gehaald.

De gehele week heeft mijn computer het gedaan. Alleen na het inbouwen van de nieuwe componenten gaat hij niet meer aan.

Als ik de voeding aan zet gaat automatisch het aan/uit licht knopje branden. Voor de rest gebeurd er niks.

Nu denk ik dat het aan mijn voeding ligt.

Dit zit er nu in mijn pc:

- XFX Pro550 Watt Easyrail voeding
- Geforce GTX 970
- Intel msi z170a pc mate
- Intel I5 6600k processor
- Crossair DDR4 1x 8 GB
- 500 GB SataIII Hardeschijf
- SSD Kingston 120 GB
- Cooler Master Elite 431 Plus Groen
- 3 x Standaard koeling
- 7.1 Geluidskaart
- DVD Brander Optical Disc Drive
- 51-in-1 Cardreader
- 1Gbit netwerkkaart

Zou dit aan mijn voeding kunnen liggen of zou het iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:56

Genius-General

Expect the Unexpected

Aan/uit schakelaar goed aangesloten? Alle kabels bij langs geweest? Probeer anders even met een schroevendraaier de 2 pinnen van aan/uit te kortsluiten. Als hij dan nog niks doet de 24 pin connector even loshalen en een draad tussen de groene en zwarte te kortsluiten. Als het goed is gaat je voeding dan aan.

EDIT: Aanvulling op de reactie van bobsquad hier het linkje:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492

[ Voor 17% gewijzigd door Genius-General op 28-01-2016 23:21 . Reden: Aanvullig op bobsquad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Check alle bekabeling en we hebben hier ook ergens een hangen en opstart trouble topic met tips.

Edit: als het aan/uit lichtje brand maar de knop niks zou ik eens naar dat kabeltje kijken of die goed aangesloten is.

[ Voor 38% gewijzigd door bobsquad op 28-01-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het wel eens eerder gehad dat het lichtje bleef branden en dat mijn computer niet aan ging.

Toen bleek het zo te zijn dat mijn voeding te weinig Watt had. Nu vertelde de winkel waar ik mijn componenten had gehaald dat ik meer dan genoeg aan 550 Watt zou hebben.

Ik heb eigenlijk niet aan de kabels bij de aan/uit knop gezeten en ik weet eigenlijk wel zeker dat ik alles juist op mijn moederbord heb aangesloten. Toch zal ik het morgen controleren. (momenteel ben ik niet thuis)

Daarnaast had ik nog de vraag of het erg is als er een druppeltje koelpasta op de achterkant van je processor hebt gemorst? (Mijn koeling klikte niet goed en ik had een beetje koelpasta op mijn processor gedaan zoals het moet. Alleen nu tilde ik mijn koeling van mijn processor op om hem er juist op te zetten.Waardoor er een klein druppeltje op de groene chip is beland van mijn processor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 19:23
Is het moederbord op de correcte wijze met de spacers in de kast gemonteerd, overeenkomen met de gaten op het moederbord? Als dat zo is, is er géén kortsluiting ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Electric Brainz schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:46:
Is het moederbord op de correcte wijze met de spacers in de kast gemonteerd, overeenkomen met de gaten op het moederbord? Als dat zo is, is er géén kortsluiting ontstaan.
Ja, dit heb ik op correcte wijze gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Anoniem: 579503 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:29:
Nu vertelde de winkel waar ik mijn componenten had gehaald dat ik meer dan genoeg aan 550 Watt zou hebben.
Je zou denken dat een winkel beter weet dan blind staren op wattage. Bouw-kwaliteit is zoveel belangrijker.
Wat een crappie 600W niet aan kan, zou een kwalilatief goede 400W wel aankunnen (als voorbeeld).

Wanneer je zegt dat je computer voor de hele week gewerkt heeft, was dit met de nieuwe videokaart?
Als het inderdaad de voeding is, dat zou betekenen dat de nieuwe cpu en moederbord zoveel meer van de voeding vergen vergeleken met de oude? Dat lijkt me sterk.

Ik zou inderdaad eerst de bekabeling nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-06 08:45

0scar

MacIJver

Anoniem: 579503 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:29:
Daarnaast had ik nog de vraag of het erg is als er een druppeltje koelpasta op de achterkant van je processor hebt gemorst? (Mijn koeling klikte niet goed en ik had een beetje koelpasta op mijn processor gedaan zoals het moet. Alleen nu tilde ik mijn koeling van mijn processor op om hem er juist op te zetten.Waardoor er een klein druppeltje op de groene chip is beland van mijn processor.)
Het is mij niet duidelijk waar je hebt gemorst.

Foto?

Je hebt geleidende of isolerende pasta, het hoort dus niet op plekken waar het niet behoort te zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door 0scar op 29-01-2016 09:02 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Welk type geheugen heb je exact?
Kan je foto's maken van hoe je alles hebt aangesloten? Het klinkt namelijk een beetje alsof er kabeltjes niet correct zijn aangesloten.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:26

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Dat is mij ook een keer gebeurd een klein beetje koelpasta op de processor.. Skylake 6500.. Kreeg een error op het MB en starte dus niet op.

Alles los gehaald en de processor en Socket schoon gemaakt met een wattenstaafje, toen deed alles het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2eujuj8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/2sb28vt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/ebbleo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/9hrhg4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2wrp94i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/30wbjae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 20:48
Dat is echt veeeeeeel teveel koelpasta, probeer je hem te verdrinken of zo? een druppel ter grootte van een rijstkorrel is genoeg, niet het hele tubetje...

edit je Ram moet ook één slot verder zoals ook in de handleiding staat, en weet je 100% zeker dat de kabeltjes die vanaf je behuizing komen zoals power en reset goed en met de juiste polariteit zijn aangesloten?

[ Voor 40% gewijzigd door Uncle Mel op 29-01-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was inderdaad wel een klein beetje uitgeschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Wow, kon er niet meer pasta op 8)7 .

1 rijstkorrel is meer dan voldoende.
Ik zou het pasta op het groene gedeelte even voorzichtig verwijderen.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gek genoeg start mijn computer nu wel op! Terwijl ik alles op dezelfde plek heb geïnstalleerd. (vreemd..)

Ik ga even kijken of er geen problemen ontstaan.

(Al vast bedankt voor het reageren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Idd veel te veel koelpasta ,en hou je voeding in de gaten ik heb een vermoeden dat die misschien net iets te zwak is voor zo een systeem .

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu had ik hem opgestart zonder videokaart. Dus even kijken hoe het gaat met videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgende probleem.

Als ik in mijn BIOS zit kan ik mijn muis en toetsenbord gebruiken maar zodra Windows opstart vallen ze uit. Ook bij her herinstalleren van Windows kan ik niet mijn muis of toetsenbord gebruiken...
(Windows corrupt?)

Ook heb ik al elke USB port geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 579503 op 29-01-2016 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21

rdejongjr

Gnome

Glazen bol geeft aan dat je windows 7 gebruikt?

Zie o.a. hier

Geen usb overdracht na volledig opstarten voor windows 7 en eerder, slipstreamen van drivers is de enige optie. Of gewoon windows 10 gebruiken.

Tevens zitten in de plaatjes de stekkertjes voor je aan/uit, reset knop en leds verkeerd (pak het boekje er nog eens bij)

[ Voor 18% gewijzigd door rdejongjr op 29-01-2016 21:15 ]

Pagina: 1