Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhayzR
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb vandaag mijn nieuwe pc binnengekregen van SiComputers, deze is samengesteld maar heeft nog geen besturingssysteem.
Ik heb zelf dus een cd om windows te installeren, maar dit lukt niet..
Ik kan niet in de Bios komen van de nieuwe pc, DEL is de knop die ik moet induwen, maar als ik dit doe, kom ik op een zwart scherm waar ik mijn cursor op zie maar dat is het ook..
Ik kan op geen enkele manier instellen dat de pc via de cd moet opstarten, zodat ik er windows kan op installeren.

Iemand een idee waarom het me niet lukt om in de bios te komen? Heb zelf al rond zitten zoeken maar ik kan er maar geen oplossing voor vinden.. Alle hulp is welkom want ik ben ten einde raad.

Ik heb wel cd's bijgekregen van het moederbord, grafische kaart en SSD, misschien moet ik hier eerst wat mee doen? Maar ook hierbij weer hetzelfde probleem, ik kan de cd's niet launchen omdat de pc via de harde schijf wil opstarten en dit dus niet lukt.

Hier even mijn componenten :
Gigabyte GA-Z170XP-SLI
Intel Core i5-6400
Gelid Tranquillo Rev.2
Crucial Ballistix Sport 8GB DDR4-2400Mh
SAMSUNG DVD/RW SH-224FB/BEBE BLACK SATA
Seagate Desktop HDD 1TB
Samsung 120GB 850 EVO
Gigabyte GV-R938WF2-4GD AMD Radeon R9 380 4GB
Cooler Master G550M

Mvg en alvast bedankt !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer eens je BIOS te resetten. Je kan lezen in de handleiding van het moederbord hoe dat moet. Probeer ook eens een andere USB poort.

Als dat niets uithaalt, probeer dan eens een aantal apparaten af te koppelen. Ik denk dan aan proberen op te starten met slechts één reepje geheugen, zonder harde schijf, enz. Als het dan wel lukt kan je weer apparaten beginnen toevoegen tot het weer mislukt en dan heb je een idee aan wat het zou kunnen liggen.

Zorg er ook voor dat je meerdere keren op de DEL toets duwt. Soms is het een kwestie van timing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-07 12:55

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Probeer eerst eens met 1 reep geheugen en de ssd, zonder gpu en hdd. Kan je de muis wel bewegen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Toets F12 tijdens het opstarten, dan krijg je het bootmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Hoe heb je je monitor aangesloten? Goede DVI poort?

Een Z170 MB maar geen K processor?

[ Voor 32% gewijzigd door 0scar op 29-01-2016 08:54 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:50

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

0scar schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:52:
Een Z170 MB maar geen K processor?
Iets met BCLK ;)

Probeer het eens met één reepje RAM. Welk type RAM is het exact?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1