Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop school/af en toe gamen <550€

Pagina: 1
Acties:

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-11 08:48
Wat ga je met je laptop doen?
Volgend jaar ga ik in mijn masterjaar informatica volgen (nog geen ervaring) dus ik zal waarschijnlijk met verschillende IT-programma's werken, ik denk bv. aan ERP-software. Daarnaast moet ik ook een bachelor/masterproef schrijven dus Office moet zeer vlot werken (verschillende vensters die tegelijk open staan), dit in combinatie met SPSS waarbij switchen naar Office en omgekeerd dus vlot moet gaan.
Ook wil ik Football Manager 2016 spelen, maar dit moet niet met alle competities zijn. Misschien ook Fallout New Vegas om eens in aanraking te komen met Fallout-serie.
Windows OS is vereist, maakt niet uit welke versie.

Wat is je budget?
Ik wil max. 550€ uitgeven aan een standaard-laptop zodat ik nog zelf ruimte heb om nog uit te breiden met een SSD en RAM moest dit niet voldoende zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, tenzij dit verplicht is voor een les of groepswerkHeb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alles, behalve Peaq van Mediamarkt.
Ik wil wel minstens een Intel Core i5, Full HD scherm van 15,6 inch en minstens de mogelijkheid om de HDD makkelijk te vervangen door een SSD.

Wat heb je al gevonden?
http://tweakers.net/price...5-573-530x/specificaties/
Deze kost €539, voordeel is dat de RAM uit te breiden is, nadeel is dat er geen SSD is maar dit zal ik zelf wel kunnen in steken denk ik.

http://www.amazon.de/Acer...ok-i5-5257U/dp/B010USVWT4
Deze is in aanbieding bij Amazon voor maar €499 en is in alle opzichten beter of gelijkwaardig aan de Acer hierboven.
Die heeft nl. een Intel Core i5-5257U en Iris 6100 wat volgens mij beter is om Football Manager te spelen.
Alleen vind ik niet of het makkelijk is om de HDD te vervangen door een SSD, hetzelfde voor RAM aangezien dit een Duits model is en mijn Duits op niet veel trekt.

Nadeel is ook dat het een Qwertz-layout heeft. Ik kom uit België dus ben gewend aan azerty (qwerty mag ook), maar als ik stickers koop voor de toetsenbord en in de instellingen taal wijzig naar Nederlands Azerty, of dit ook wel zal werken/nuttig is?

Ook heb ik geen ervaring met Amazon, dus in geval dat er iets gebeurt met de laptop, moet ik dan de retourkosten betalen naar Duitsland als dit nog in garantie is?

Mocht er nog iemand suggesties hebben, laat het maar weten.
Bedankt!

• Gines
Niemand die me hiermee kan helpen?

• volutatio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-11 11:34
http://www.mediamarkt.nl/...e5-574g-504d-1421033.html Misschien is dit wat voor je, iets boven je budget maar wel 8gb ram en een nvidia geforce 920m die toch wel iets beter is dan de iris 6100.

• Gines
Ik kom uit België dus jammer genoeg kan ik niet van de btw actie gebruik maken, in België kost deze minstens 699€..

Btw, ik zie geen 8gb ram geheugen maar 4gb ram?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica