• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 11:42
Goedenavond allen,

Heb net een nieuw moederbord met cpu in mijn htpc gezet:

Asrock H81M-HDS
Intel i3 4130

Alles weer aangesloten maar er gebeurt niks. Ik heb de 24pins en atx12v aangesloten, cpu en geheugen erop en mijn power switch aangesloten (op 4 verschillende manieren geprobeerd) maar er gebeurt gewoon niks. Niet eens een piep, draaiende fan of wat dan ook.

Wat kan dit zijn? Is het mobo DOA? Het is een tweedehands via Tweakers maar het was goed werkend zei de tweaker.

Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Post even de rest van je systeem. Merk/type voeding, geheugen etc.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bios up to date ?

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je je aan/uit knop van je kast wel goed zitten? Je zit er zo een pinnetje naast.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• StealthyPeanut
Voeding is een Coolermaster 500w en heb een 60gb ssd eraan hangen, meer niet. Voor een Check of mijn voeding niet kapot was heb ik mijn oude moederbord gebruikt om te kijken of ik een signaal kreeg en de fan van de voeding begon meteen te draaien. Bij het nieuwe bord niet.

De power switch heb ik volgens het boekje aangesloten en geprobeerd om te draaien maar ook geen geluk.

Bios update? Geen idee, maar dan zou er in ieder geval iets moeten gebeuren toch?

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-01-2016 22:16 ]

Verwijderd

Niet echt een antwoord op mijn vraag wat je hierboven gegeven hebt.

Probeer eens een BIOS reset door de jumper om te zetten, CLRCMOS, en de batterij 10 sec eruit en daarna weer terug plaatsen.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Omdraaien heeft geen nut, het is een simpel maakcontactje.

Kunt nog even proberen om je mobo uit je kast te halen en aan te sluiten op een niet geleidende ondergrond. (Houten tafel). Dan met een schroevendraaier even de 2 pinnetjes van de aan/uit knop kortsluiten om hem te starten. Kun je uitsluiten dat je geen verbinding hebt met het metalen gestel van je kast.

Anders lijkt het echt op een DOA.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:25:
Niet echt een antwoord op mijn vraag wat je hierboven gegeven hebt.

Probeer eens een BIOS reset door de jumper om te zetten, CLRCMOS, en de batterij 10 sec eruit en daarna weer terug plaatsen.
Thanks, dit ga ik vanavond nog even proberen :).
arbraxas schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:25:
Omdraaien heeft geen nut, het is een simpel maakcontactje.

Kunt nog even proberen om je mobo uit je kast te halen en aan te sluiten op een niet geleidende ondergrond. (Houten tafel). Dan met een schroevendraaier even de 2 pinnetjes van de aan/uit knop kortsluiten om hem te starten. Kun je uitsluiten dat je geen verbinding hebt met het metalen gestel van je kast.

Anders lijkt het echt op een DOA.
Ook dit zal ik vanavond nog even bekijken. Anders lijkt het echt ene DOA inderdaad....... :(
Pagina: 1