• tom123e
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 13:47
Op internet word je helemaal dood gegooid met beveiligingscamera's. De een nog duurder dan de ander. Zelf heb ik al gekeken naar camera's van Ubiquiti (ziet der mooi, maar duur ;( ), Hikvision (iemand ervaring?) en een aantal anderen.

Ik zoek een?
Outdoor, PoE, dome, IR, hufterproof IP-camera.

Wat is je budget?
maximaal €250,- per camera

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals hierboven, Ubiquti, Hikvision en Foscam (geen idee of het wat is)

Wie kan ons helpen?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:31

wontcachme

You catch me? No you wont

Je kan ook kijken naar Dahua. Die hebben wij hier hangen.

Vergeet overigens ook niet te kijken naar een opslagapparaat. Dat kan zijn een dedicated opslag apparaat (NVR) of een NAS (Synology). Probeer wel als je meerdere camera's neemt en een NVR om hetzelfde merk te nemen. Werkt vaak beter.

Wij hebben deze hangen: http://www.alarmsysteemex...-vandalproof-ir-dome.html

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Gebruik al jaren naar volle tevredenheid foscam IP cams, wij maken gebruik van 4x 8918 cams die 24x7 opnemen naar een TurboNAS van QNAP. De cams zijn via app en browser te bedienen en live te streamen.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de app van Robert Chou die erg veel toewijding toont en ook al jaren met regelmaat updates levert: 'IP cam viewer'

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-11 17:01
Ik heb op meerdere adressen hikvision camera's hangen. Ik heb een aantal dome (DS-2CD2132F-I) en bullet (DS-2CD2032F-I + DS-2CD2T42WD) opgehangen. Allen aangesloten op de DS7608 recorder en de beelden zijn met de IVMS-4200 app op de mobiel te bekijken.

Kwaliteit is prima en de degelijkheid ook. Er is veel in te stellen op de camera's zelf.

Wel zou ik persoonlijk geen dome's meer nemen. Na elke flinke regenbui zie je het opgedroogde water zitten wanneer de IR leds aan gaan....

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• wvl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-08 19:06

wvl

Ik zelf heb een y-cam bullet HD 1080 hangen. Ik heb hier zeer veel problemen mee. Deze verliest zeer vaak zijn connectie. Ik ben ook op zoek naar iets anders. Ook al heb ik een coupon gekregen van 50% om de nieuwe versie aan te schaffen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verhuizing naar FVH.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Foto & Video Hardware. :+

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:21
Via mijn werk heb ik veel ervaring met Hikvision. De beeldkwaliteit is super alleen de afwerking af en toe wat minder. Wij bieden de Hikvision aan aan klanten met een kleiner budget, Dus dat past ook perfect binnen jouw budget. Ik raad je deze Hikvision camera aan pricewatch: Hikvision DS-2CD2132-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome . Waarvoor ga je het systeem gebruiken?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:12
Als jaren Foscam camera en momenteel 3x een HD variant + PoE versie en 1x hele oude WiFi Foscam en bevallen prima icm een Synology NAS voor de opnames. Foscam zijn zeer betaalbaar en uitstekende beeldkwaliteit en opnames.

1 Foscam hangt al zeker 7 jaar buiten, deze heeft nog geen HD kwaliteit en nog roze bomen (geen IR-CUT), maar in al die jaren een enkele keer via verbinding even wegvalt, maar dat heeft meer met het bereik te maken. Misschien dat dit 3x per jaar gebeurt maar binnen 1 min is de verbinding dan weer hersteld.

Hufterproof is geen 1 camera. Als je hem maar een een plek hangt waar de hufters niet bij kunnen zit je redelijk veilig.

Misschien wat uitleg geven waar je zo voor wilt gebruiken is zeker handig om erbij te vermelden.

Voor rond je huis voldoet een Foscam meer dan genoeg in de regel. Wil je een bedrijfpand bewaken dan zou ik overgaan tot een kwalitief beter merk.

Bedenk ook dat HD beelden opnemen ook aardig wat opslag kan kosten. Hou daar in je plannig ook rekening mee. Zeker als je in de toekomst meerdere camera's wilt gaan gebruiken je hierop voorbereid bent.

• Mstiic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 00:54
Wij zijn ook op tijdje zoek naar camera beveiligingssystemen voor ons huis. Ik wil zelf niet te veel uitgeven en ben daarom op zoek gegaan op aliexpress en kwam verschillende systemen tegen. http://www.aliexpress.com...65-4826-bc60-1b4f3c1ff032 http://nl.aliexpress.com/.../1182439_32507108275.html
Is het wel verstandig om zulke goedkope camera's aan te schaffen?

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:12
Mstiic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 04:16:
Wij zijn ook op tijdje zoek naar camera beveiligingssystemen voor ons huis. Ik wil zelf niet te veel uitgeven en ben daarom op zoek gegaan op aliexpress en kwam verschillende systemen tegen. http://www.aliexpress.com...65-4826-bc60-1b4f3c1ff032 http://nl.aliexpress.com/.../1182439_32507108275.html
Is het wel verstandig om zulke goedkope camera's aan te schaffen?
Zolang de beeldkwaliteit voor je voldoet maakt de prijs niet uit. Alleen als je garnantie wilt claimen dan moet je aardig wat kosten betalen om de boel eerst weer retour te sturen en waarschijnlijk weken wachten.

Hou ook rekening dat je noginvoerrechten en BTWW moet betalen dus prijs wordt een stukje hoger.

Voor dat geld kun je ook een 2de hands NAS kopen en daar kun je gratis 2 camera's op aanmelden.
Je neemt 2 Foscam HD camera's + 2de hands Synology en dan zit je ook rond de 300 euro.
Wil je er meer camera's dan moet je een licentiepack voor Surveillance Station aanschaffen.

Of je slaat de beelden zelf op via FTP / Lokale PC of Foscam Cloud. Dan heb je de NAS niet nodig.

Voordeel is dat de NAS ook nog eens breed inzetbaar is.

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10 21:18
Ik zelf heb 2 camera's hangen PEA-130 en een PEB-130. Daar voor heb ik dan nog een PE-NVR.B als NVR.
Wel allemaal bekabeld dan .. en bewust voor gekozen. Maar de camara's hebben goed beeld. En ook s'avonds hebben ze superbeeld. Deze camera's waren onder de 100 euro. Via de telefoon zijn ze ook benaderbaar.
Je zou eens kunnen informeren bij Private-eye.nu .

Verwijderd

joeri681 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:28:
Via mijn werk heb ik veel ervaring met Hikvision. De beeldkwaliteit is super alleen de afwerking af en toe wat minder. Wij bieden de Hikvision aan aan klanten met een kleiner budget, Dus dat past ook perfect binnen jouw budget. Ik raad je deze Hikvision camera aan pricewatch: Hikvision DS-2CD2132-I (2.8mm) 3MP Outdoor Fixed Dome . Waarvoor ga je het systeem gebruiken?
Wat raden jullie dan aan bij iets groter budget? En die zijn dan gewoon beter afgewerkt ofzo?

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Wat raden jullie dan aan bij iets groter budget? En die zijn dan gewoon beter afgewerkt ofzo?
Dan ga je al richting de Pelco of Bosch camera's. Die zijn over het algemeen veel beter van kwaliteit (maar daar betaal je ook gelijk naar).

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
Bij dezen verplaatst naar DED (op aanraden van DED-crew)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Uiteindelijk heb ik Dahua OEM voor buitengebruik aangeschaft via Aliex scheelt de helft. Uitstekende cams en NVR. alles bij elkaar voor 340 euro. IPC-HDBW4421E & NVR4104. 4K cams heb ik laten liggen, dat komt over 5 jaar wel weer.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:56
Er is in TL al een goedlopend topic te vinden: Het grote beveiligingscamera's topic

Helaas kan topicstarter daar nog niet in (vereiste is om minimaal 100 posts in afgelopen jaar te hebben). Vandaar dat dit topic open blijft, anders had ik de topicstarter naar genoemd topic verwezen en dit topic op slot gegooid.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:23:
Uiteindelijk heb ik Dahua OEM voor buitengebruik aangeschaft via Aliex scheelt de helft. Uitstekende cams en NVR. alles bij elkaar voor 340 euro. IPC-HDBW4421E & NVR4104. 4K cams heb ik laten liggen, dat komt over 5 jaar wel weer.
Heb je dat in één keer over laten komen, of in delen? I.v.m. invoerrechten...

Verwijderd

in twee, NVR is van een andere leverancier. 'Ze' schrijven een lagere prijs op de invoer documenten.
Dat komt wel goed.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:27:
[mbr]Er is in TL al een goedlopend topic te vinden: Het grote beveiligingscamera's topic

Helaas kan topicstarter daar nog niet in (vereiste is om minimaal 100 posts in afgelopen jaar te hebben). Vandaar dat dit topic open blijft, anders had ik de topicstarter naar genoemd topic verwezen en dit topic op slot gegooid.[/mbr]

[...]

Heb je dat in één keer over laten komen, of in delen? I.v.m. invoerrechten...
Hoe jullie dat technisch regelen is prima.
Maar is niet zo boeiend.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste vraag en Tweakers, als ik wat verkeerd doe hoor ik het graag.
Ik heb een beveiligings systeem gekocht 2 hd camera's en een hd recorder daarbij zaten ook 2 powerline adapters ( via stroomnet ) had geen zin om de kabels door de kruipruimte te trekken. Er zit een flinke vertraging in.
Dus toch maar in de kruipruimte cams direct op de poorten van de recorder aangesloten en de wan uitgang van de recorder naar de router er de recorder via hdmi op de tv aangesloten. Hoe kan het dat de vertraging blijft op mijn smartphone en ook op de tv. Het setje koste bijne €1300,
Zou iemand me wat op weg willen helpen?

Dank voor de moeite! :)

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welk beveiliging systeem heb je gekocht?

Verwijderd

Bascom

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:42

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nu weten we nog weinig, ik zie bekabelde camera's die via coax beeld overbrengen.
Met de recorder kan je live beelden en opnames bekijken, over hoeveel vertraging gaat het?
Mijn el cheapo Chinese recorder werkt vlot en ik kan naast analoge ook ip camera's (met Onvif) aansluiten.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 23:01
Zelf 3 Hikvision camera's. Die dingen zijn top. Zag dat ze nu een 4MP camera hebben voor rond de 100 euro (China). Dit zijn feitelijk dezelfde camera's als de Europese, maar dan de helft goedkoper.

Kijk ook eens naar de surveillance applicatie van Synology.

[ Voor 21% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 13-09-2016 00:48 ]

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:52
Ik heb 2 hikvisions uit china aan een synology hangen. Werkt perfect.

SuperGoed beeld ook.

Edit:

Deze http://s.aliexpress.com/RN3AfYBf

[ Voor 21% gewijzigd door Speedfightserv op 13-09-2016 08:18 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1