Toon posts:

Data recovery vindt helemaal niks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had .ARW (RAW) fotobestanden op m'n sd-kaart staan (exFAT) voordat ik deze formatteerde. Ik heb inmiddels CardRescue, Data Rescue 3, Stellar Phoenix Data Recovery, Remo Recover en Yodot geprobeerd en er is werkelijk helemaal niets uit gekomen.

Na het verwijderen van zo'n 200 foto's ben ik 5 min later direct overgegaan op data herstel zonder nog iets weg te schrijven naar het kaartje. Hoe kunnen al deze programma's zo onsuccesvol zijn?

Ik heb m'n softwarekeuze beperkt tot Mac OS X El Capitan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09 07:14
Blijkbaar was je formattering juist erg succesvol :+ Dan maakt het niet uit welk programma je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 14:34
Probeer eens " testdisk" of "photorec" . Wel iets of wat voor gevorderden, maar geeft soms sublieme resultaten , en is ook nog gratis te gebruiken. Bestaat voor pc, Linux , of mac.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al gedownload maar kon het niet eens opstarten. Op jouw aanraden toch eens uitgezocht en voel me net een hacker :P Er staat nog 1:30 voor de scan.

Het rare is dat ik de bestanden van dat kaartje naar het kaartje heb geïmporteerd, dus alles moet er zelfs 2x op staan. Misschien dat dergelijke software .jpeg etc wel zou herkennen, maar .raw niet? Het zijn bestanden waar je zelfs speciale software voor nodig hebt om er een foto van te maken.

Desondanks lees ik overal op internet dat het moet lukken zolang je er niks overheen schrijft. En volgens mij is het slechts een quick-format die m'n camera doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Testdisk en Photorec staan samen in dezelfde map, probeer ze in ieder geval even alle twee.
Soms geeft testdisk betere resultaten, maar bij de soms "hopeloze" gevallen haalt photorec
dikwijls ook nog een en ander terug. Als beide niets vinden heb je toch kans dat de format
van de camera toch iets anders doet dan enkel een quickformat vrees ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook Photorec kreeg het niet voor elkaar. Bij nadere inspectie van de handleiding:

"Note that formatting permanently erases all data on the memory card, and is unrecoverable. Save valuable data on a computer, etc."

Die statement doen ze eer aan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Schrijf niets naar de geformatteerde SD-kaart. Elke schrijfactie kan data overschrijven!

Ik heb zelf goede ervaringen met het progje File Scavenger. (v3.2) (Long scan) (Betaald)
Het gratis programma Recuva kan waarschijnlijk precies hetzelfde.

Dit zijn echter Windows progsels. Even je kaartje in een Windows systeem steken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 22:04
Zelf al meerdere keren foto's terug gehaald na het formatteren met Lexar Image Rescue 5.
Helaas wel betaald, maar als het goed is wordt deze software ook geleverd met key bij een SD kaart van Lexar.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
Heeft Photorec helemaal niets gevonden ? Ook geen stukken van foto's ?
Dan lijkt het me inderdaad vrij hopeloos. good luck.
Pagina: 1