[batch]Alle files in (sub)folders comprimeren en verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben momenteel een backup aan het maken van mijn foto's in de cloud. Omdat ik cloudopslag niet 100% vertrouw heb ik een geëncrypteerd 7z archief van elke map met foto's gemaakt. Helaas heeft de client van de cloudopslag veel problemen met het uploaden van grote bestanden (>5GB) en moet ik heel vaak opnieuw beginnen met synchroniseren. Aangezien ik maar 10Mbit upload heb duurt dit héél lang.

Ik zou dus graag elke foto individueel in een encrypted 7z archief steken en deze zo synchroniseren. Of nog beter: encrypted 7z archieven maken van max xxxMB groot maar dat lijkt mij moeilijker.

Ik heb echter problemen met het maken van de juiste batch file hiervoor.

Voor het verwerken van de mappen had ik volgende batch file gemaakt:
code:
1
2
for /D %%d in ("D:\Foto's\*.*") do "C:\Program Files\7-Zip\7z" a -mx0 -t7z -passwordz0r -mmt "D:\Cloud\Photos\%%~nd.7z" "%%d\*"
pause

Echter kom ik nergens om dit te doen per file én om de directory structuur te behouden. Ik geraak er echt niet uit :/ Zit er hier ergens een slimmerik die mij op weg kan helpen? :)

Beste antwoord (via Admiral Freebee op 28-01-2016 22:26)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Niet echt een antwoord op je vraag, want je vraagt om een batch-oplossing, maar toch:

In de Windows 7zip client heb je de optie om het geheel te splitten in archives van xxx MB groot.
Daarmee kun je dus gemakkelijk alles in één keer selecteren en dan alsnog verschillende files van zelf-in-te-stellen grootte overhouden.
Afbeeldingslocatie: http://stack.bartvanraaij.nl/tmp/7zip.png

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Niet echt een antwoord op je vraag, want je vraagt om een batch-oplossing, maar toch:

In de Windows 7zip client heb je de optie om het geheel te splitten in archives van xxx MB groot.
Daarmee kun je dus gemakkelijk alles in één keer selecteren en dan alsnog verschillende files van zelf-in-te-stellen grootte overhouden.
Afbeeldingslocatie: http://stack.bartvanraaij.nl/tmp/7zip.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mooi! Ik was zo gefocust op een command line oplossing dat ik niet goed naar de split optie heb gekeken. Ik ga proberen om deze split vanaf de command line te integreren. Met wat geluk kan ik zo kleinere files maken van mijn directories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
splitten kan ook op commandline niveau iig

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja inderdaad. Deze doet wat ik wil met files van max 500MB:
code:
1
2
for /D %%d in ("D:\Foto's\*.*") do "C:\Program Files\7-Zip\7z" a -mx0 -t7z -passwordz0r -mmt -v500m "D:\Cloud\Photos\%%~nd.7z" "%%d\*"
pause