Ik ben momenteel een backup aan het maken van mijn foto's in de cloud. Omdat ik cloudopslag niet 100% vertrouw heb ik een geëncrypteerd 7z archief van elke map met foto's gemaakt. Helaas heeft de client van de cloudopslag veel problemen met het uploaden van grote bestanden (>5GB) en moet ik heel vaak opnieuw beginnen met synchroniseren. Aangezien ik maar 10Mbit upload heb duurt dit héél lang.
Ik zou dus graag elke foto individueel in een encrypted 7z archief steken en deze zo synchroniseren. Of nog beter: encrypted 7z archieven maken van max xxxMB groot maar dat lijkt mij moeilijker.
Ik heb echter problemen met het maken van de juiste batch file hiervoor.
Voor het verwerken van de mappen had ik volgende batch file gemaakt:
Echter kom ik nergens om dit te doen per file én om de directory structuur te behouden. Ik geraak er echt niet uit
Zit er hier ergens een slimmerik die mij op weg kan helpen?
Ik zou dus graag elke foto individueel in een encrypted 7z archief steken en deze zo synchroniseren. Of nog beter: encrypted 7z archieven maken van max xxxMB groot maar dat lijkt mij moeilijker.
Ik heb echter problemen met het maken van de juiste batch file hiervoor.
Voor het verwerken van de mappen had ik volgende batch file gemaakt:
code:
1
2
| for /D %%d in ("D:\Foto's\*.*") do "C:\Program Files\7-Zip\7z" a -mx0 -t7z -passwordz0r -mmt "D:\Cloud\Photos\%%~nd.7z" "%%d\*" pause |
Echter kom ik nergens om dit te doen per file én om de directory structuur te behouden. Ik geraak er echt niet uit