Exact dezelfde schijven, dezelfde bestanden = 10gig verschil

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb een raar probleem waar ik geen oorzaak van weet.

Ik heb 2 6TB schijven van exact dezelfde serie. Op deze schijven staan exact dezelfde bestanden, zo'n 350 stuks. De schijven zijn beide in GPT met 64KB clusters ingedeeld.

Hoe kan het dat de ene schijf ruim 10Gig meer aan vrije ruimte over heeft dan de ander???

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38
Je had op z'n minst kunnen vertellen welk filesystem je gebruikt, welk OS je draait en wat je zelf hebt geprobeerd om de oorzaak te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

System Restore gekeken, heb je utilities gebruikt zoals Treesize enzovoorts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Goed punt:

Windows, NTFS en geGoogled tot I saw blue in the face, maar de juiste zoekterm vinden is net zo lastig blijkt.

Het zijn verse kopieen van identieke 4TB schijven met wat extra bestanden, geen enkele tool op los gelaten verder.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Heb je wat gehad aan de tips die gegeven zijn?

Gezien je verleden (de waslijst aan user notes die over je zijn bijgehouden) wil ik toch even kwijt dat het wel de bedoeling is dat je er zelf moeite voor doet. Hier ben je in het verleden meerdere malen op gewezen, ook via emails. Daarnaast dien je in je startpost duidelijk te vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd om je probleem op te lossen. Het gebruik van diverse utilities ligt voor de hand en daar had je denk ik zelf ook op kunnen komen. Bovendien had je meer informatie kunnen geven, zoals in de eerste reactie ook duidelijk is gemaakt.

Kortom, ik wil je vragen om in het vervolg je postgedrag meer de uitstraling geeft van iemand die zelf moeite gedaan heeft, en niet iemand die GoT als helpdesk gebruikt om zelf maar geen moeite te doen. Want dat is uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Hier kun je lezen wat er concreet van je wordt verwacht: Policy: Alle regels die op het forum gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Volgens mij heb ik duidelijk aangegeven, in tweede instantie, dat ik reeds gezocht had maar niks had kunnen vinden. Zoeken en niks kunnen vinden is juist de eerste stap die zo overduidelijk is dat ik die dus niet vermeld. Dat je foutief er van uit gaat dat dit zou betekenen dat ik dus niks heb gezocht vind ik jammer. If you assume...
Dat je vindt dat mede daardoor mijn startpost daardoor minder dan volledig was is tot daar aan toe, je verdere tekst vind ik echter ongepast. Stuur dan even een PM naar me in plaats van wat jij zo publiekelijk plaatst.

Ik gaf aan dat ik geen tools heb gebruikt die de schijfruimte zouden kunnen beinvloeden, ik dacht dat je dat bedoelde, en pas net ontdekte ik wat Treesize precies is. Ik had dit niet eerder gebruikt en was daar ook niet op gekomen omdat alles in de root staat en er niks verborgen zit. De recycle bin was leeg volgens Windows.

Maar wat bleek, er zat wel iets in de Recycle bin, een bestand van 10Gig. Windows zei dus dat de bin leeg was en gaf me ook geen toegang tot de bin. Na wat Admin gepruts kwam ik er toch in en bleek inderdaad dat Windows jokte en er wel wat in zat, gevonden dankzij Treesize, waarvoor dank.

[ Voor 111% gewijzigd door Tijgert op 29-01-2016 02:08 ]

Pagina: 1