Toon posts:

Past 'ie wel ???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heyyy luitjes,

ik heb hier voor me een abit ka7-100 mobo en een nieuwe amd athlon 750.

Ik zie dat er bij de moederbord ook kunststof 2 klemmen zitten waarmee je de proc vast kunt zetten aan de zijkanten.
Maar nu ik de klemmen zo bekijk denk ik niet dat het makkelijk om die proc. zal gaan.

Ook staat er op de verpakking van de klemmen dit
" The universal retention mechanism that comes with your motherboard, as seen in the above figures, accomodates all kinds of Pentium II processors and Celeron processors"

Uit dit maak ik dus op dat het niet geschik is voor mijn Amd AThlon proc. ???? of heb ik ongelijk ????

en waar kan ik van die klemmetjes kopen dan ?

thanks people's !!!!!!!!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik weet niet wat voor klemmen je erbij hebt gekregen, maar ik heb zelf ook een Abit KA7-100 (en toevallig ook een AMD Athlon 750) maar bij mij paste het precies. Gewoon erop drukken die klemmetjes en kijken of het past. Let op dat de cpu behuizing op het laatste stukje indrukken wel goed in de klemmen schuift, ze willen er daar nog wel is net buiten vallen en dan lijkt et alsof het niet past. Suc6 !

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
seq_uence , die klemmen die je bij de moederbord erbij kreeg... zitten daar 2 van die "uitstekels" aan in het midden van de klem ??

want bij de proc. zitten geen gaten om daarin te laten passen zeg maar

• seq_uence
2 uitsteeksels ? De cpu zit er op en de kast zit dicht dus ik kan het ff niet controleren, maar voor zover ik me herinner zaten die uitsteeksels er niet op. Ik kon de cpu er zo op schuiven zonder problemen.
Zijn er verkeerde klemmen bijgeleverd soms ?

Groeten Seq_uence

Verwijderd

bij die klemmen van m'n KA7 board zitten geen uitsteeksels
wel zitten er op beide klemmen 2 schuifjes waarom staat: omhoog=locked, omlaag=open

ofzoiets hoor
maar past perfect bij mij, ook op de KA7-100 die ik eerst had, past de klemmen goed die erbij zaten
heb alleen niet op de verpakking gelet, wat daar op stond

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.....dan denk ik dat ik verkeerde "klemmen" erbij heb gekregen ofzo, want ik snap de logica er niet van.
(van die klemmen)

misschien dat ik het even kan tekenen, hoe plaats ik een plaatje en wat voor een extensie moet het hebben ? of hebben jullie het liefst ?

• seq_uence
Voor het plaatsen van pics : lees de FAQ

Heb je een scanner ? dan kun je ze daar onder leggen. Je moet de plaatjes wel ergens op een website hebben staan, je kunt nl. alleen shortcuts leggen naar plaatjes en ze niet direct hier op het forum plaatsen.
Heb je dat spul online besteld? Anders vraag eens bij de zaak waar je het hebt gekocht...

Groeten Seq_uence

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scanner ja.... een Epson 1200U photo USB, maar nog niet aangesloten.

ik probeer het wel te tekenen (ahum) misschien dat ik ergens online een foto kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Okay mensen, ik heb even een kleine schetsje gemaakt, en op mijn homepage gezet

kijk naar
www.chappodesigns.com/moboklem.htm

PLEASE HELPPPPPPPPPPPPppppppppppppp

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ik heb die klemmetjes uberhaupt nooit op me mobo gezet, cpu zat dan ietsjes losjes, maar heb er verder nooit problemen meegehad

• seq_uence
Als je de cpu er niet op krijgt dan lijkt het er toch sterk op dat er verkeerde klemmen bij zitten. Ga dan eens met die dingen naar een zaak waar ze een Athlon bord hebben liggen en bekijk die klemmen eens.

Groeten Seq_uence

Verwijderd

Topicstarter
Okay....thanks Seq_uence
Pagina: 1