Via RDP op Windows 10 een iMac overnemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik wil graag van afstand via Extern Bureaublad op windows 10 kunnen inloggen op mijn iMac maar dit lukt me niet.

Ik heb "extern beheer" aan staan onder "Finder" =>" Delen" maar toch kan ik de server niet vinden als ik via Windows 10 probeer contact te maken met de iMac.
Ik heb "Scherm Delen" ook al geprobeerd maar ook dan kan ik er van afstand niet in via RDP.

Dit zou toch genoeg moeten zijn om in te kunnen loggen ? of werkt dit alleen van MAC tot MAC ?
Tientallen filmpjes op youtube en howto's op google later ben ik nog steeds niets verder gekomen |:(

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee ?

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Beste antwoord (via Trekkerkearl op 29-01-2016 15:53)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

RDP is een Microsoft ding, wat alleen op Windows machines werkt. Apple heeft ARD, maar dat werkt alleen op Mac's. Als je onder Screen Sharing op Computer Settings klikt kun je "VNC Viewers may control screen with password" aanvinken en een wachtwoord invullen. Vervolgens kun je met iedere VNC viewer je Mac overnemen. Alternatieven kun je hier vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 28-01-2016 20:20 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

RDP is een Microsoft ding, wat alleen op Windows machines werkt. Apple heeft ARD, maar dat werkt alleen op Mac's. Als je onder Screen Sharing op Computer Settings klikt kun je "VNC Viewers may control screen with password" aanvinken en een wachtwoord invullen. Vervolgens kun je met iedere VNC viewer je Mac overnemen. Alternatieven kun je hier vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 28-01-2016 20:20 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
@Daedalus dat snapte ik dus blijkbaar niet, ik dacht de 2 system gewoon compatible waren en ik geen extra software nodig was... jammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36

talin

ES-MA

teamviewer.com

gratis voor de thuisgebruiker, vast wachtwoord instellen, nummer van remote pc onthouden en gaan met het banaan!
werkt altijd.

gebruik deze commercieel voor veel ( lees 400 ) externe pc's op afstand beheren vanaf mijn macbook.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

Teamviewer is leuk inderdaad maar werkt alleen wanneer er internet voor handig is zover ik weet. Daarom heb ik altijd een VNC server als backup omdat ik regelmatig computers overneem zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb inderdaad zitten denken aan teamviewer, maar die extra software steekt me een beetje als het ook gewoon via VNC kan.

Trouwens wel lastig om in te loggen via VNC op een 4K desktop als je laptop maar 11" is, ik scroll me helemaal gek O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Trekkerkearl schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:53:
Ik heb inderdaan zitten denken aan teamviewer, maar die extra software steekt me een beetje als het ook gewoon via VNC kan.

Trouwens wel lastig om in te loggen via VNC op een 4K desktop als je laptop maar 11"is, ik scroll me helemaal gek O-)
Even zoeken naar een VNC viewer met scaling? Die zit standaard in OSX, maar voor windows moet dat ook wel te vinden zijn...
Pagina: 1