Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 09:37
Ik ben op zoek naar een mobiele voice en data provider, die me onbeperkt internet kan leveren, minimaal 1Mbps, voor een redelijke prijs.

Ik ben nu bij Robin Mobile en ondanks dat het allemaal perfect is als we op de voorwaarden afgaan (onbeperkt bellen/Sms, onbeperkt data 1Mbps voor 29.95, geen FUP) wordt ik toch telkens geshaped op 400 Kbps na iets van 15 GB. Onzin natuurlijk maar ik heb geen zin in continue gesmeek en geklaag bij de helpdesk, dus ik vertrek, zodra ik een mooi alternatief heb gevonden.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Volgens de FAQ van Robin mobile is er wel een fup.
Ik ken voor de rest geen aanbieder waar dit niet het geval is.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

https://www.choozze.nu/

Misschien zelf iets meer moeite ondernemen? Simpele google zoekactie was genoeg geweest. Sowieso wordt je bij alle netwerken geknepen na te veel datagebruik. Nergens is meer onbeperkt op volle snelheid.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Choozze is 5GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Volgens Robin's FAQ begrijp ik:

Robin Entree (14.95 EUR pm) - Altijd 64 Kbit, ongeacht verbruik
Robin Junior (19.95 EUR pm) - Altijd 400 Kbit, ongeacht verbruik
Robin Gewoon Snel (29.95 EUR pm) - Altijd 1 Mbit ongeacht verbruik
Robin Super Snel (39.95 EUR pm) - 8.2 Mbit voor eerste 12GB verbruik, daarna 400 Kbit ongeacht verbruik
Robin Pijl Snel (4G, 49.95 EUR pm) - 15.0 Mbit voor eerste 15GB verbruik, daarna 400 Kbit ongeacht verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:13
Meadowfellow schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:10:
Volgens Robin's FAQ begrijp ik:

Robin Entree (14.95 EUR pm) - Altijd 64 Kbit, ongeacht verbruik
Robin Junior (19.95 EUR pm) - Altijd 400 Kbit, ongeacht verbruik
Robin Gewoon Snel (29.95 EUR pm) - Altijd 1 Mbit ongeacht verbruik
Robin Super Snel (39.95 EUR pm) - 8.2 Mbit voor eerste 12GB verbruik, daarna 400 Kbit ongeacht verbruik
Robin Pijl Snel (4G, 49.95 EUR pm) - 15.0 Mbit voor eerste 15GB verbruik, daarna 400 Kbit ongeacht verbruik
Even om in gedachten te houden: met 1 Mbit ga je geen 720p stream ophalen.
Eerlijk gezegd zou ik niet voor een provider gaan die "Gewoon Snel" 1Mbit noemt, en standaard geen 4G aanbied: dat is namelijk erg ouderwets. Niet per se voor de snelheid, maar omdat het netwerk gewoon stabieler is en een hogere ping - los van de snelheid - heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
SampleUser schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Even om in gedachten te houden: met 1 Mbit ga je geen 720p stream ophalen.
Ben ik ook niet naar op zoek. Ik wil gewoon 1Mbit voor 'gewoon lekker snel' internetten. Snel genoeg voor me. Maar nu ben ik weer geshaped dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
Meadowfellow schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Ben ik ook niet naar op zoek. Ik wil gewoon 1Mbit voor 'gewoon lekker snel' internetten. Snel genoeg voor me. Maar nu ben ik weer geshaped dus.
Wat zijn je bedoelingen met dit pakket? Aangezien je met onbeperkt internet soms wel duurder uit komt als pakketten die gewoon aan je eisen voldoen bij de concurrent (noem KPN, Simyo, Telfort, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
SampleUser schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:29:
[...]

Wat zijn je bedoelingen met dit pakket? Aangezien je met onbeperkt internet soms wel duurder uit komt als pakketten die gewoon aan je eisen voldoen bij de concurrent (noem KPN, Simyo, Telfort, etc)
Noem eens zo'n pakket dan, ik kan ze namelijk niet vinden.

Ik ben veel onderweg, mijn bedoeling is om zonder zorgen op elke locatie gewoon te kunnen internetten, zonder m'n gebruik in de gaten te houden. Mijn gebruik is zo'n 20 GB per maand.

Er is meer te doen dan 'streaming video' bekijken, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een video online heb bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Meadowfellow schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:56:
[...]

Noem eens zo'n pakket dan, ik kan ze namelijk niet vinden.

Ik ben veel onderweg, mijn bedoeling is om zonder zorgen op elke locatie gewoon te kunnen internetten, zonder m'n gebruik in de gaten te houden. Mijn gebruik is zo'n 20 GB per maand.

Er is meer te doen dan 'streaming video' bekijken, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een video online heb bekeken.
Tele2 wat?
Neem een goedkopen toestel bij hun abonnement en voor 35 euro per maand heb je 24 gb 4g internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:31:
[...]

Tele2 wat?
Neem een goedkopen toestel bij hun abonnement en voor 35 euro per maand heb je 24 gb 4g internet.
Dat wou ik nou net zeggen.
Tele2 heeft ook stúkken betere klantenservice. Gewoon alles wat je van een goede provider hoort te verwachten.
Ik heb vaak nog wel eens van die halfgare MVNO's gehoord dat hub support niet eens weet wat ren APN is, laat staan hoe je het instelt. Ook sprak de support niet tot nauwelijks Nederlands en als ze al Nederlands spraken hadden ze een heel erg Oost-Europeaans accent, niks van te verstaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Ok, bedankt voor de tips, maar afgezien van de extra kosten voor een telefoon die ik niet nidig heb, vind ik het een nadeel dat ik er meer dan 1 maand aan vast zit, en een nog groter nadeel dat Tele2 het netwerk van T-mobile gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
Meadowfellow schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Ok, bedankt voor de tips, maar afgezien van de extra kosten voor een telefoon die ik niet nidig heb, vind ik het een nadeel dat ik er meer dan 1 maand aan vast zit, en een nog groter nadeel dat Tele2 het netwerk van T-mobile gebruikt.
Voor 4g hebben ze hun eigen netwerk, en T-mobile is de laatste tijd stukken beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:27
Die telefoon kun je natuurlijk gewoon op marktplaats zetten, dat kan meestal wel uit. Ook heeft Tele 2 een eigen 4g netwerk: je hebt steeds minder met T-mobile te maken (die sinds kort overigens ook een uitstekend netwerk hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
jasperzweed schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:51:
Die telefoon kun je natuurlijk gewoon op marktplaats zetten, dat kan meestal wel uit. Ook heeft Tele 2 een eigen 4g netwerk: je hebt steeds minder met T-mobile te maken (die sinds kort overigens ook een uitstekend netwerk hebben).
Bij mij thuis bijvoorbeeld al geen bereik via Tmobile. Alleen KPN. Hoe Tele2's eigen netwerk hier is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Meadowfellow schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:15:
[...]

Bij mij thuis bijvoorbeeld al geen bereik via Tmobile. Alleen KPN. Hoe Tele2's eigen netwerk hier is weet ik niet.
Welke stad of dorp woon je?
Op 4gmasten.nl kan je zien waar welke masten staan.
Dus kan je zien Welke er specifiek in jou buurt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
dutchnltweaker schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Welke stad of dorp woon je?
Op 4gmasten.nl kan je zien waar welke masten staan.
Dus kan je zien Welke er specifiek in jou buurt staan.
Bedankt voor de tip. Inderdaad geen 3G en 4G binnen en buiten voor alle providers behalve KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Meadowfellow schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:45:
[...]

Bedankt voor de tip. Inderdaad geen 3G en 4G binnen en buiten voor alle providers behalve KPN.
Dan is robinmobile echte alleen onbeperkt abonnement, geen een andere provider heeft dat, kpn heeft wel een 10 gb abonnement maar dat is te weinig, als je thuis ook kpn hebt kan je je gb verdubbelen naar 20 gb volgends mij maar das nog steeds te weinig voor je denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:57
SampleUser schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:49:
[...]

Voor 4g hebben ze hun eigen netwerk, en T-mobile is de laatste tijd stukken beter geworden.
T-Mobile is gewoon prima op dit moment. Ik rij heel het land door en heb overal 3G en 4G.

KPN is ook super, Vodafone niet. Veel plekken slechts 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarschijnlijk moet je het dan in de zakelijke machine to machine (m2m) accounts zoeken

e.g.
https://directsales.vodafone.nl/plaza/m2m

Eenmalige aansluitkosten
12 maanden contract € 20,00
36 maanden contract € 5,00
+ maandelijkse basisvergoeding
M2M Data Low € 0,25
M2M Data Medium € 0,75
M2M Data High € 5,75
M2M Data Extra € 12,75
+ maandelijkse verbruiksvergoeding per MB in Nederland
M2M Data Low € 0,60
M2M Data Medium € 0,45
M2M Data High € 0,05
M2M Data Extra € 0,01 (tot 10 GB), € 0,05 vanaf 10 GB

Dus dan kom je in ongeveer een tientje per GB voor de eerste 10 GB en daarna 5 euro per GB
Dus 125 euro p/maand bij 15Gb (ex btw en abbokosten) maar dan heb je wss ook geen gezeik, behalve over de rekening als je niet oplet :P

[ Voor 91% gewijzigd door Fish op 30-01-2016 16:32 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
pa2ra schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:12:
[...]

T-Mobile is gewoon prima op dit moment. Ik rij heel het land door en heb overal 3G en 4G.
Fijn voor jou, maar hier thuis dus nul bereik op alles behalve KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
Fish schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:14:

Dus dan kom je in ongeveer een tientje per GB voor de eerste 10 GB en daarna 5 euro per GB
Dus 125 euro p/maand bij 15Gb (ex btw en abbokosten) maar dan heb je wss ook geen gezeik, behalve over de rekening als je niet oplet :P
Ja da's dus geen optie. Maar bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
Meadowfellow schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Fijn voor jou, maar hier thuis dus nul bereik op alles behalve KPN.
Als je thuis op Wifi gaat, dan is is toch een groot deel van je probleem opgelost? (ben wel gewoon nieuwsgierig waarom je zoveel data gebruikt op je mobiel). En anders moet je meer betalen voor grotere bundel bij KPN.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 01-02-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49
Meadowfellow schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:46:
[...]

vind ik het een nadeel dat ik er meer dan 1 maand aan vast zit
Je zou eventueel een sim-only kunnen bestellen eerst, om het een maand uit te proberen.
https://www.tele2.nl/shop...only/?data=1000&binding=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meadowfellow
jongetje schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:51:
[...]

Als je thuis op Wifi gaat, dan is is toch een groot deel van je probleem opgelost? (ben wel gewoon nieuwsgierig waarom je zoveel data gebruikt op je mobiel). En anders moet je meer betalen voor grotere bundel bij KPN.
Thiis geen Wifi, geen internet aansluiting mogelijk, alleen 3G/4G.
Pagina: 1