Constant stroom op autoradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120974

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,

Nieuwe radio gekocht voor me dochter (opel corsa 2000)
De bekende gele en rode draad omgedraaid omdat de geheugen niet werd onthouden is opgelost.
Alleen als ik sleutel uit het contact haalt blijft de radio aan, draaiden weer terug gedaan en dan gaat die wel uit maar dan onthoud hij niet zijn geheugen.
Om haar straks niet te moeten halen om haar accu leeg is wil ik dit graag oplossen, wie kan me hier mee helpen.

Alvast bedankt

Gr Mika

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Welke radio? (iets met merk en type)
Heb je een multimeter?
Alleen als ik sleutel uit het contact haalt blijft de radio aan.
Je + (van je radio) staat op de remote (van je auto) aangesloten. Dat is niet de juiste manier van aansluiten.
en dan gaat die wel uit maar dan onthoud hij niet zijn geheugen.
Dat kan alleen voorkomen, als je remote (van je autoradio) staat aangesloten op de + die uitgeschakeld word door het contacslot(van je auto).

Als je een multimeter hebt kan je de werking controleren van de remote op de isostekker van de auto. Je moet op de remote plus en tussen massa altijd een spanning hebben van 12V, ongeacht de stand van het contactslot tenzij je zekering eruit ligt.

Kijk ook of de pinout van je auto overeenkomst met die van de radio, een handleiding is de weg om je wijzer te maken

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 28-01-2016 19:43 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-07 11:09
Je zou met de multimeter het stand-by verbruik kunnen meten is dit enkele milliampères dan kan hij gerust aangesloten blijven is dit meer dan 100 mA dan zou ik de auto radio toch maar via het contactslot aansluiten.

Wat meld de handleiding hier over? Welk merk en model autoradio is het?

Hoe vaak word de auto gebruikt. Bij dagelijks gebruik zou ik hier geen zorgen over maken.