Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb pas een PC gebouwd en heb daarvoor een OEM versie van windows 8.1 proffesional 64-bit (https://www.bol.com/nl/p/...oem-usb/9200000054587622/)

Hij is dus aangekomen, in het pakketje zat alleen een usb stick, ik weet niet of dat normaal is of niet, maar er stond wel de windows setup op

Dus ik heb hem in mijn PC gedaan, boot device geselecteerd in de bios en talen enzo geselecteerd. Toen kreeg ik een window waarop stond:
"er ontbreekt een vereist stuurprogramma. Dit kan een stuurprogramma voor dvd, USB of een harde schijf zijn. Als u een cd, dvd of USB-flashstation met het stuurprogramma hebt, plaatst u dit nu.

Opmerking: als het installatiemedium voor windows zich in het dvd-station of op een USB-station bevindt, kunt u dit voor deze stap zonder problemen verwijderen."

Daarna kon ik bladeren door verschillende mappen.
Foto's van de USB stick, voorkant computer, de melding enz. --> http://imgur.com/a/zBc3J

Spec list:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 336,95€ 336,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB€ 92,95€ 92,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 41,95€ 41,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 73,-€ 73,-
1Seasonic G-series 360 watt€ 55,95€ 55,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Drivers voor je moederbord staan niet op de USB-stick. Die zal je 99.9999% zeker mee moeten installeren anders vindt Windows natuurlijk geen SATA-poort en kan dan ook je HDD niet aansturen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

Probeer het eens in een usb 2.0 poort!

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sada
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:08
je hebt geen drivers voor het moederbord nodig, wanneer je windows installeert of gaat installeren.
het lijkt in de verte alsof je SATA konfiguratie op RAID staat ipv AHCI. (in de bios te vinden en in te stellen.) ik weet het niet zeker.

ik zie dat de melding in een later stadium komt van het installatieproces, wanneer het met RAID te maken heeft, dan zou de melding eerder moeten komen. al weet ik niet of dat bij 8.1 ook het geval is. geen ervaring mee.

(het zou kunnen, zoals anderen, dat mededelen dat je een USB 2.0 poort gebruiken moet, maar dan lijkt het mij vreemd, dat de usb stick wel toegankelijk is al ontbreken er de drivers voor......... het klopt idd dan usb 3.0 niet gelijk toegankelijk zijn, maar is dat bij 8.1 en modernere moederborden ook het geval?)

[ Voor 56% gewijzigd door sada op 28-01-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

Speedmaster

Make my day...

DylanE schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:18:
Probeer het eens in een usb 2.0 poort!
Dit dus! Zorg dat de installatiebestanden op een USB 2.0 stick staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

usb 2.0/ 3.0 stick maakt nog niet eens uit, zolang deze maar niet in een USB 3.0 poort zit

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sada schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:23:
je hebt geen drivers voor het moederbord nodig, wanneer je windows installeert of gaat installeren.... ik weet het niet zeker.
Dan lijkt het me zinvol om eens wat oudere topics door te lezen; er zijn tientallen (zo niet honderden) moederborden en add-in kaarten te vinden waarvan je de driver, zoals voor de SATA-controller, wel degelijk moest laden tijdens de Windows-setup.

Hiermee kon je dan daadwerkelijk je disks zien of enig verantwoorde read/write-snelheden halen.

Dat er in de BIOS het e.e.a. fout kan staan, is ook mogelijk inderdaad maar de topicstarter vergeet te vermelden dat hij/zij de hele handleiding al heeft doorgelezen en wel/niet heeft geprobeerd om in AHCI/RAID/SATA mode te booten alsmede wel/niet UEFI/Legacy/Fast-Boot.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2016 15:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sada
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:08
okee, MAX3400, ik wist dat niet, ook nooit tegengekomen, bij de systemen die ik gebouwd heb.
o ja en de UEFI mode en andere modes... ja, even de bios checken lijkt me dan sowieso verstandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de stick geprobeerd in een 2.0 poort te doen en in een 3.0, ook heb ik verschillende boot settings ingesteld. Nog steeds dezelfde foutmelding. Ik kreeg trouwens mijn windows 8.1 op de usb stick die je kan zien in de foto's, het zou een beetje raar zijn als het bedrijf windows 8.1 verkoopt op een usb stick die het zowiezo niet doet met het installeren met windows.

Ik heb nog nooit moederbord drivers op mijn installatie USB hoeven zetten, en ik zou ook niet weten waar ik deze zou moeten vinden en bij mijn windows zetten op de usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Is Win8 officieel wel geleverd op usb stick, laat staan op een gewone DataTraveler?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Probeer dit even
1. Set bij de boot volgorde de SSB op 1
2. Start en druk op F12
3. en kies voor de usb

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r44 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:18:
Probeer dit even
1. Set bij de boot volgorde de SSB op 1
2. Start en druk op F12
3. en kies voor de usb
Volgens mij bedoel je met SSB een SSD, die heb ik net op 1 gezet, er staat alleen in de bios dat de SSD in sata port 0 zit, zou dit het probleem zijn? Ik heb ook gekeken naar de raid setting maar die stond vast op ahci.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Ja Het moest SSD.
Neen dit is niet het probleem (Poort 0 is OK) dat is het eerste poort.
Ahci is ook goed.
Kijk ook even naar de boot volgorde in je Bios en zet de SSD op 1.
Ik vermoed dat het probleem komt door hoe de USB stick is gemaakt.
Vandaar mijn vraag de pc op te starten met de usb er in dan op F12 toets in te drukken
zodat je in de bootmenu komt.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Download en maak anders even een win10-usb stick als test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Als de USB goed aangemaakt is krijg 2 USB keuze.
Zie foto van mijn bootmenu.

http://imgur.com/KZLpse3

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r44 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:50:
Als de USB goed aangemaakt is krijg 2 USB keuze.
Zie foto van mijn bootmenu.

http://imgur.com/KZLpse3
Ik heb zelf de windows ISO op een USB gedownload. Deze geeft wel een UEFI versie en een normale in het boot menu. Ik heb het bedrijf een mailtje gestuurd met deze informatie en gevraagd wat ik nu moet doen, ik wil namelijk niet direct naar de licentiecode vragen, want ze zeggen dat ik het product na het krijgen van de licentiecode niet meer kan retourneren maar ik nog wel recht heb op een geldige licentie. Dus waarschijnlijk op het moment dat ik die licentiecode binnenkrijg willen ze me niet meer helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44

r44

Maar lukt het installeren wel met de zelf gemaakt te USB stick.
of krijg je de zelfde fout melding?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 8.1 zelf op een USB gebrand en nu werkt die wel, een fout van servitio.nl dus. Niet verwacht dat ik iets via bol.com zou bestellen en het niet werkend binnen zou krijgen.

LOCK PLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:07:
Ik heb windows 8.1 zelf op een USB gebrand en nu werkt die wel, een fout van servitio.nl dus. Niet verwacht dat ik iets via bol.com zou bestellen en het niet werkend binnen zou krijgen.

LOCK PLS
Je zou je bevindingen hun kunnen mailen zodat ze er wat aan kunnen doen.
Mooi dat het in ieder geval opgelost is.

Pagina: 1