Opnieuw aansluiten A/V receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hey Tweakers!

Morgen verhuis ik (Eindelijk! 8) ) en ga ik dus mijn set aansluiten op een andere manier.
Voorheen heb ik eigenlijk alleen mijn PC aangesloten gehad op de receiver dus heb ik hem gewoon op de input van de receiver gezet, en de monitor op de output van de receiver.

Nu ga ik in de nieuwe situatie er meer op aansluiten, waaronder
  • PC
  • PS4
  • Mediabox
  • Laptop
  • SmartTV zelf
Nu heb ik in principe zat inputs op de receiver, alleen zit ik met het dillema dat de TV de receiver natuurlijk maar als één apparaat ziet. Dat kan wel een puntje worden omdat ik per apparaat toch andere beeld instellingen heb voor de TV. Zo heb ik de PS4/PC op game mode / 4:4:4 chroma subsampling ingesteld en de TV/Mediabox gewoon op mooie instellingen voor films/tv.

Hoe ga ik dit aanpakken? De TV heeft wel ARC, maar ondersteunt ARC ook DTS/Dolby Surround en al die andere dolby instellingen die de receiver ook heeft?

Wat dus een optie zou zijn is alle apparaten op de TV aansluiten, en de Receiver op ARC. Werkt dit prima?

Receiver is een Marantz SR7002
TV is een Samsung UE40F7000

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ARC is naar mijn ervaring altijd maar de vraag of het werkt. Ik heb het zelf nooit aan de praat gekregen, maar gebruik een optische kabel om geluid vanaf mijn Samsung smart tv naar Onkyo receiver terug te sturen (voor als ik de videoplayer van de TV gebruik om films vanaf mijn NAS af te spelen). Dat werkt in mijn geval incl. ondersteuning voor DTS, maar of dat ook wordt doorgegeven als het vanaf een aangesloten apparaat komt (ipv de smart TV zelf), durf ik niet te zeggen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Orion84 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:05:
ARC is naar mijn ervaring altijd maar de vraag of het werkt. Ik heb het zelf nooit aan de praat gekregen, maar gebruik een optische kabel om geluid vanaf mijn Samsung smart tv naar Onkyo receiver terug te sturen (voor als ik de videoplayer van de TV gebruik om films vanaf mijn NAS af te spelen). Dat werkt in mijn geval incl. ondersteuning voor DTS, maar of dat ook wordt doorgegeven als het vanaf een aangesloten apparaat komt (ipv de smart TV zelf), durf ik niet te zeggen.
Wat misschien ook een optie is.. De receiver heeft twee outputs. Wellicht dat ik de twee outputs naar de TV kan leggen en ze dan 'Game Stand' en 'Movie Stand' noem. Dat zou volgens mij wel gewoon moeten werken toch? Een beetje onhandig dat ik dan steeds de input op zowel de TV als de receiver moet aanpassen maar werken moet het denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47

FeaR

In GoT we trust

Sure? Die heeft maar één HDMI Out en zeker geen dingen als HDMI ARC. Ik vraag me zelfs af of dat model al HDMI Processing heeft en het dus nut heeft om alles naar de receiver te leiden en dan naar de TV.

Ik heb wel alles via de receiver aangesloten, ik wissel op de TV wel tussen THX Cinema (films/series) en Game (XBox One/PS4). Dubbele HDMI trekken kan ook, maar dan moet ik op de receiver instellen dat ik een andere output moet hebben en dat is meer werk dan de TV switchen van inputmodus.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
FeaR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:15:
[...]

Sure? Die heeft maar één HDMI Out en zeker geen dingen als HDMI ARC. Ik vraag me zelfs af of dat model al HDMI Processing heeft en het dus nut heeft om alles naar de receiver te leiden en dan naar de TV.

Ik heb wel alles via de receiver aangesloten, ik wissel op de TV wel tussen THX Cinema (films/series) en Game (XBox One/PS4). Dubbele HDMI trekken kan ook, maar dan moet ik op de receiver instellen dat ik een andere output moet hebben en dat is meer werk dan de TV switchen van inputmodus.
Excuses, SR7002 heb ik!
Je hebt wel gelijk dat de Marantz inderdaad geen HDMI ARC support heeft.

Misschien mogelijk om op de TV 'Presets' in te stellen om makkelijk heen en weer te switchen tussen modus zonder alle 10001 instellingen aan te passen?

[ Voor 14% gewijzigd door Valandin op 28-01-2016 14:21 ]