Introductie
Ik heb een Gigabyte GA-X58A-UD3R met een i7-920 C0 van een medetweaker overgenomen waarvan het socket beschadigd was. Aantal pinnen waren krom/afgebroken. Ik heb alle pinnen zo goed als mogelijk was rechtgebogen, alleen 3 pinnen waren afgebroken. (Gelukkig alleen GND pinnen).
De 3 zwart omcirkelde pinnen op onderstaande foto zijn afgebroken.
De meeste kromme pinnen zijn geel omcirkeld. Deze heb ik wel weer vrij goed recht kunnen buigen.

Ik heb de PC weer opgestart gekregen en getest met de i7-920@2.8GHz.
Bij een test met Intel Processor Diagnostics Tool gaat alles op pass.
Het lijkt dus weer te werken.
Mijn vraag
Mijn oorspronkelijke plan was om de i7-920 te waterkoelen en te overclocken.
Maar ik ben gaan twijfelen gezien de beschadigingen aan de socket.
Hebben meer mensen ervaring met overclocken in dit soort gevallen?
Kan ik beschadigingen aan het moederbord/de CPU verwachten bij overclocken gezien er minder power kwijt kan (en er dus meer stroom over minder pinnen dan normaal gaat), of zal dit vooral te merken zijn aan de stabiliteit van het systeem zonder schade als gevolg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i7-920 C0
Gigabyte GA-X58A-UD3R V1.0
9GB DDR3 (3x2GB & 3x1GB).
AMD HD4650 (test kaartje)
Corsair TX650W
Windows 8.1 en/of 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pc start weer op, draait stabiel op 2.8GHz en is getest met Intel Processor Diagnostics Tool
Ik heb een Gigabyte GA-X58A-UD3R met een i7-920 C0 van een medetweaker overgenomen waarvan het socket beschadigd was. Aantal pinnen waren krom/afgebroken. Ik heb alle pinnen zo goed als mogelijk was rechtgebogen, alleen 3 pinnen waren afgebroken. (Gelukkig alleen GND pinnen).
De 3 zwart omcirkelde pinnen op onderstaande foto zijn afgebroken.
De meeste kromme pinnen zijn geel omcirkeld. Deze heb ik wel weer vrij goed recht kunnen buigen.
Ik heb de PC weer opgestart gekregen en getest met de i7-920@2.8GHz.
Bij een test met Intel Processor Diagnostics Tool gaat alles op pass.
Het lijkt dus weer te werken.
Mijn vraag
Mijn oorspronkelijke plan was om de i7-920 te waterkoelen en te overclocken.
Maar ik ben gaan twijfelen gezien de beschadigingen aan de socket.
Hebben meer mensen ervaring met overclocken in dit soort gevallen?
Kan ik beschadigingen aan het moederbord/de CPU verwachten bij overclocken gezien er minder power kwijt kan (en er dus meer stroom over minder pinnen dan normaal gaat), of zal dit vooral te merken zijn aan de stabiliteit van het systeem zonder schade als gevolg?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i7-920 C0
Gigabyte GA-X58A-UD3R V1.0
9GB DDR3 (3x2GB & 3x1GB).
AMD HD4650 (test kaartje)
Corsair TX650W
Windows 8.1 en/of 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pc start weer op, draait stabiel op 2.8GHz en is getest met Intel Processor Diagnostics Tool