Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extra geheugen en SSD plaatsen maar welke

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gica1969
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-03 09:08
Wil bij onderstaande laptop graag extra geheugen (12GB) en een SSD (256) plaatsen.

Wie kan mij vertellen wat hier nu precies in past? Begrijp ik het goed dat er maar plaats is voor 1x 12 (bestaat dat?) en zitten er al 2 harde schijven in? Zo ja dan kan ik dus de 500 HDD (laten) vervangen voor een SSD?

http://nl.hardware.info/p...16lb-xx116t/specificaties

Excuses voor de 'domme' vragen, ben goed in andere dingen >:)

Ps misschien staat mijn vraag hier niet goed, dan ook daarvoor mijn excuses en verplaats m gerust.

Dankbaar voor alle hulp en tips! (Ook namens mijn dochtertje de eigenaresse van deze laptop)

Alle reacties

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er bestaan geen geheugenmodules van 12GB. Als ik de specs bekijk zie ik dat er 1 memory slot is. Dat betekent dat er waarschijnlijk 4GB vast in zit en je in het geheugenslot 1 DDR3 so-dimm van 8GB bij kunt plaatsen.
Als ik het goed zie heeft de laptop een m.2 slot (eventueel met een 16GB ssd-cache) en die zou je kunnen gebruiken om er een 256GB m.2 SSD in te zetten, dan kun je de 500GB disk behouden. Let bij m.2 SSD's wel; op de max. lengte, het slot kan bijv max 42mm zijn, of 60, of 80.

Als je dat doet zou ik wel windows opnieuw (laten) installeren, om profijt te hebben van de extra snelheid van een ssd.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.