Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-02-2021
Ben veel aan het testen met Vray RT. Heb een gtx 980 en het rendert vrij snel. Echter nog niet snel genoeg. Ik heb nog een andere pc met een gtx 960. Via distributed rendering kan ik ze tegelijk laten renderen.
als ik alleen met mn workstation render duur het 3.5 min. als ik ze samen render dan duurt het 3.05min. Niet echt een indrukwekkende increase. Ligt dit aan het feit dat het misschien over het netwerk gaat?

Ik zit er over te denken om mijn workstation misschien uit te breiden met een 2e gpu. Misschien nog een gtx 980. Heeft iemand ervaring hiermee en enig idee als ik deze 2 tegelijk laat renderen er wel een indrukwekkende increase in rendertijd is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Dat de speedup niet zo groot is als je zou willen komt idd waarschijnlijk door de netwerkvertraging. Er gaat namelijk een ontzettende hoeveelheid data heen en weer bij VRay RT. Allerlei raytrace en GI informatie. Daarom is het inderdaad beter om je workstation zo snel mogelijk te maken. Ik heb alleen geen idee of een tweede 980 goed samenwerkt. Misschien gewoon doen en de kaart terug sturen (14 dagen bedenktijd) als het niet werkt? Ben eigenlijk ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
Ik denk dat ik dat inderdaad ga proberen. Ik heb al een 960 dus vind het zonde om nu en een nieuwe mobo aan te schaffen en een 980. Ik hoop dat een 980 en 960 samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:09

Audione0

Strijdt der titanen

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Zelf heb ik een setup met daarin 2x een GTX 980, mijn ervaring is dat de snelheidsverhoging ongeveer lineair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
Iemand enig idee of dit een goed mobo is voor mijn doel? 2gpus. Heb een i7 3770

https://azerty.nl/0-5602-...WB-uJtQmNAxf0oaAi8_8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
Ah zie net dat dat een socket 1150 is. Heb een 1155. Deze misschien?
http://www.informatique.n...9Tthf2E8ErmheMaAh0I8P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
Deze dus ook al niet zijn er uberhoupt socket 1155 mobos met 2x pcie3

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Heb je wel een gigabit netwerk en de juiste instellingen? (Zocht er laatst nog naar, het schijnt dat je de packets kunt verminderen maar kan het alleen nu zo snel even niet vinden.)

En volgens mij moet je alleen maar de 2e gpu gewoon in het moederbord te zetten en toevoegen in het "select open cl devices" programma. (geen sli of wat dan ook, vergelijkbaar als bij het bitcoin minen waarbij je ook prima 3 verschillende videokaarten in een moederbord kunt prikken.)

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:48
Welk 3D pakket gebruik je? Octane voor cinema is namelijk echt een aanrader met betrekkng tot snelheid in gpu rendering.

Vray gebruik ik nauwelijks omdat het zo traag is. Als het om stills gaat is het wel weer fijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Inverted_World op 11-02-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb zelf geen ervaring met octane, hoe veel keer sneller dan vray RT zou je zeggen dat dat is?

Ik heb wel even 2x een 590 in m'n pc gehad om te testen met RT; 4 gpu's dus. 2 590's zijn nog zo snel als 2 t780 ti's alleen jammer dat ze die kaarten nooit met 3GB uitgebracht hebben per gpu, als de 580. 1,5gb is gewoon veels te weinig. Het schaal wel gewoon practisch lineair.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 12-02-2016 21:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
Heb inmiddels een aantal testen gedaan met octane en vray rt. En ondanks dat vray rt mijn 2e gpu niet volledig gebruikt maar voor 70% is RT toch nog steeds een stuk sneller.

Ik heb een simpele scene gemaakt met een plane en 3 spheres. Een HDRI map er in en 2 lichten. 2 spheres zijn reflective.

Heb de scene in zowel Octane als Vray RT gerendert. Ik keek erna wanneer ze ongeveer de zelfde kwaliteit render hadden. Vray was klaar na 0.42min en Octane na 1.30min. Best een groot verschil. Ik blijf daarom ook bij Vray RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:48
Tomansss schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:51:
Heb inmiddels een aantal testen gedaan met octane en vray rt. En ondanks dat vray rt mijn 2e gpu niet volledig gebruikt maar voor 70% is RT toch nog steeds een stuk sneller.

Ik heb een simpele scene gemaakt met een plane en 3 spheres. Een HDRI map er in en 2 lichten. 2 spheres zijn reflective.

Heb de scene in zowel Octane als Vray RT gerendert. Ik keek erna wanneer ze ongeveer de zelfde kwaliteit render hadden. Vray was klaar na 0.42min en Octane na 1.30min. Best een groot verschil. Ik blijf daarom ook bij Vray RT.
Ivm welk pakket gebruik je RT en icm welke octane? Cinema 4D? Want dan is jouw ervaring anders, zal binnenkort zelf een testje draaien als ik de tijd heb. Sowieso loopt vray for c4d mijlen achter vergeleken met max of maya. Naar mijn weten zit er ook weer verschil tussen octane plugins, in cinema is die in ieder geval ontzetten populair terwijl ik maya/max mensen er nooit over hoor.

Verder is "tot de render er ongeveer hetzelfde uitzag" een vaag begrip natuurlijk, welke octane settings had je gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door Inverted_World op 04-03-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomansss
Nu alweer een tijdje terug maar ik weet dat ik volledige gi had gebruikt en niet fake gi dmv ambient occlusion of die andere optie. Ik heb octane niet meer geinstalleerd dus kan het niet nakijken. Ik heb het inderdaad in max getest.
Pagina: 1