Vraag

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb op dit moment een legitieme versie van Windows 8.1 Pro (via MSDNAA) op mijn PC draaien (blijkbaar nog niet geactiveerd) die wilde ik activeren om vervolgens naar Windows 10 te gaan. gaf eerst foutcode 80244019. maar toen...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel I5 3570K
MSI Z77 Mpower
Crucial M500 240GB (boot drive)
OCZ Trion 100 240
een WD Blue 1TB en een Seagate 7200.12 1TB HDD
Corsair AX760
Matrix 7970 Platinum
16GB Corsair Vengeance White

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...heb ik eerst YouTube: Windows Update Error 80244019 - Simple One Click Fix gevolgd, dit mocht helaas voor mij niet baten. virusscanner volgens Windows laten lopen, ook al werd dit gegeven voor Windows Vista, uiteraard niets gevonden dus 'vrolijk' verder; http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=124442 geprobeerd, het leek te werken! de 80244019 error was weg en er werd begonnen met de W10 download.

vervolgens kwam de melding in beeld dat ik windows moest activeren, dus windows settings geprobeerd te openen, wilde niet, sloot zichzelf direct af. Ik dacht dat dit kwam door 't CMD en heb dus de PC geprobeerd te rebooten. echter kwam ik toen Windows helemaal niet meer in! MSI's system diagnosis startte op en probeerde te repareren, wat faalde, Continue to Windows 8.1 werkte niet, Refreshing your PC werkte niet, ik heb eventueel wel een logfile waar problemen in kunnen staan, maar die zou ik niet kunnen kopieren naar hier. zijn er mensen met andere ideëen om mijn PC weer aan de gang te krijgen? het liefst zonder dataverlies natuurlijk...

Ik heb al mijn andere schijven dan de bootschijf inmiddels de satakabels uit getrokken (uiteraard de PC netjes uitgezet en de voeding uitgeschakelt)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Beste antwoord (via NLBUURMAN op 29-01-2016 11:33)

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 16:52

Joran

<3 natalee

Het lijkt erop dat de update naar windows 10 niet helemaal (helemaal niet?) goed is gegaan. Je zou via een bootdisk kunnen kijken of je bestanden er nog zijn/backups maken.

Ik raad aan een Windows installatie stick/schijf te maken en vervolgens windows er gewoon naast te installeren, op je bootschijf. Op deze manier kan je je oude bestanden weer bekijken en uiteindelijk de oude installatie weggooien. Je bent helaas wel je windows instellingen kwijt.

Send me your gameboys

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 16:52

Joran

<3 natalee

Het lijkt erop dat de update naar windows 10 niet helemaal (helemaal niet?) goed is gegaan. Je zou via een bootdisk kunnen kijken of je bestanden er nog zijn/backups maken.

Ik raad aan een Windows installatie stick/schijf te maken en vervolgens windows er gewoon naast te installeren, op je bootschijf. Op deze manier kan je je oude bestanden weer bekijken en uiteindelijk de oude installatie weggooien. Je bent helaas wel je windows instellingen kwijt.

Send me your gameboys

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
De windows 10 update heeft, mits voldoende schijfruimte, in theorie automatisch een backup gemaakt van je oude windows, waar hij naar terug gaat mocht er iets mis gaan.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Joran schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:15:

Op dit moment ga ik een windows 7 op de OCZ schijf zetten, om vervolgens de M500 weer in te pluggen en daar de data vanaf te halen. helaas wil dit nog niet lukken, ook na 't formateren van de OCZ schijf mag ik daar geen W7 op donderen, iets met GPT en dat mijn hardware 't niet zou ondersteunen om hier vanaf te booten? Sata poorten staan gewoon enabled in de BIOS en op AHCI
ook voor de WD geldt dit...

edit: ondertussen mn SSD in een andere PC geduwt en een de data veilig gesteld, nu enkel de boel weer aan de praat krijgen

en op dit moment staat windows 10 echt op de PC, al draaiende, allen bedankt voor de hulp :)

[ Voor 10% gewijzigd door NLBUURMAN op 29-01-2016 11:33 . Reden: Opgelost! ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Die GPT error komt omdat Win7 niet installeert als er een GPT partitie aanwezig is. Dus alle UEFI installaties moeten van het systeem worden losgekoppeld voordat je 7 installeert.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold