Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik zoek een?
Mobiele telefoon met Android

Wat is je budget?
Rond de 400 is wel mijn max denk ik. Mag iets van afgeweken worden. Dus opties die duurder zijn, laat maar horen. Misschien alsnog interessant.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik het vooral om de godsganse dag te appen, spelletjes te doen, social media, youtube en die meuk allemaal. Ben er echt wel verslaafd aan en kom wel aan meerdere schermuren per dag. Veel apps lang te tegelijk dus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiomi Mi5 eigenlijk alleen. Maar die is nog niet uit

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen vragen, wel een aantal eisen. Ofja eisen.. Meer wensen. Ook hier mag eventueel van afgeweken worden. Ik heb nu een OPO, dus dan weten jullie waar ik vanaf kom.

- Rond de 5,5 inch
- Goede batterij (+3000mah)
- Mooi, helder scherm
- Omdat ik er zoveel gebruik van gemaak, een groot werkgeheugen.

Kortom, wat is de beste Android telefoon voor rond de 400 euro :9~

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Moto X Play,5,5" HD scherm van corning gorilla glass 3, spatwater beveiligd.
3630 mAh batterij, 16gb uit te breiden tot 128gb met microsd.2gb systeem ram.
Krijgt een update naar Android 6

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Die heeft een Snapdragon 615 zie ik, en maar 2GB RAM. Zou dat voldoende zijn...? Ik zat zelf aan wat meer te denken. Verder inderdaad een prima telefoon. Maar als ik zie dat de Xiaomi Mi5 ongeveer 400 gaat kosten, lijkt me dat een betere optie, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuningGamer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-08-2019
De Moto X Style, de betere variant van de Play, is nu 412€ bij de MediaMarkt met hun BTW-vrij-actie. Die heeft een 808 en 3GB RAM. Ik zit zelf ook te denken om deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lg G3, 32GB ram uitbreidbaar, 3gb systeemram, 5,5" QHD scherm, batterij: 3000 mAh, vervangbaar.
Krijgt ook update naar Android 6. Dit was het Lg vlagschip van 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50
Je kunt ook de Nexus 5X bij de Mediamarkt kopen voor 370 euro nu.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Volgens mij is het budget niet vreselijk strak.
Dus wil je echt een bazentelefoon zou ik voor de: pricewatch: Huawei Nexus 6P 32GB Zwart gaan.
Dit is denk ik nu wel een van de beste zo niet de beste telefoon en hij draait op stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Budget is wel flexibel, maar dat is me toch echt iets teveel haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung galaxy s6 32 gb is nu bij de mediamarkt met de btw dagen maar €413. Daarvoor heb je misschien wel de beste telefoon van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Als je een chinees zoekt, Meizu Pro 5, of de Mi5, of een Huawei Mate S.
Zoals gezegd hierboven heb je in Nederland voor dat bedrag ook een prima apparaat. Samsung Note 4 bijvoorbeeld.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik gebruik het vooral om de godsganse dag te appen,
Kun je specificeren welke apps je vooral de godganse dag gebruikt? De ene app is zwaarder dan de andere dus dit kan ook invloed hebben op de batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Qua batterij
- Moto X Play; Die al voorbij gekomen is, nadeel is de SD615, voordeel is Motorola's kale Android, en de enorme batterij.
- OnePlus X; Schijnt redelijk te zijn qua batterijduur en is toch redelijk "premium", wel maar 5 inch scherm
- Huawei Mate 7, Is al wat ouder dan een jaar maar wel 6 inch telefoon met geweldige batterijduur en Huawei zijn eigen processor is ook best ok, geen vlaggenschip anno 2016 maar wel goed.
- Samsung Galaxy A5 (2016), precies €400, eigenlijk hetzelfde als een Galaxy S6 minus de Quad HD, wat meer batterij en mist een aantal andere "snufjes". Heeft vingerafdrukscanner, OIS, goede camera, Full HD, 5.2 inch scherm.
- Sony Z5 Compact: De batterij is geweldig, maar mogelijk veel te klein met 4.6 inch, wel vlaggenschip specificaties.
- Honor 5X: Moet nog uitkomen maar de batterij schijnt goed te zijn met een 5.5 inch scherm.
Daarnaast is deze ook uitgebracht in Amerika waar hij voor $200 te koop is en dus echt een goedkoop toestel is. Hij zal hierdoor ook flink wat reviews krijgen door o.a. Android Authority, Pocketnow enzovoort.

Welke sowieso niet nemen als batterij je heilig is?
Galaxy S6, Moto X Style, LG G4. Zo'n beetje alles met Quad HD is gewoon batterij slurpend, uitgezonder de Nexus 6P, maar die ligt buiten budget.
Daarnaast is de Nexus 5X ook niet echt geweldig qua batterij, een uurtje of 3 à 4 qua screen on time en dan heb je het wel gehad volgens mij. Ook word er regelmatig geklaagd over het laggen van de 5X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Thanks, zal het meenemen! Ben toch ook wel benieuwd naar de prijs van de Redmi 5 van Xiaomi... Die heeft ook super specs.
Pagina: 1