Win Ser 2012 R2 Login script wordt niet uitgevoegd via GPO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik ben bezig met een test omgeving met een 2-tal virtual Windows 2012 R2 servers en een win8 en win10 client, waar ik via een login script de een share wil koppelen aan de gebruiker als deze inlogt.

Het script werkt naar behoren, en de GPO wordt ook correct uitgevoerd (dit getest door andere policies door te voeren). Echter wordt het script op de een of andere manier niet uitgevoerd. De gebruikers hebben wel rechten om het script te openen via de client en het script werkt ook correct als ik het netwerkpath laat uitvoeren door de gebruiker. Het vermoeden is dat ik wellicht in de GPO zelf iets verkeers heb gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1601/139082/zNWBx5fe.jpg

Wordt het script op deze manier niet uitgevoerd ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Super Stunner op 28-01-2016 12:21 ]

Beste antwoord (via Super Stunner op 28-01-2016 16:19)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom probeer je een drive te mappen via een bat-file tijdens het aanloggen, terwijl dit veel netter via Group Policy preferences kan?

Klik voor de gein eens rond in het mapje "preferences" onder de user configuration in de policy editor.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:05
Hou je rekening mee met de standaard 5 minuten delay voor logon scripts in Windows 8 en hoger?

Deze kan je aanpassen met de volgende setting: Computer Configuration > Administrative Templates > System > Group Policy > Configure Logon Script Delay

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-01 11:39
Verander de commandline eens in
CMD /c \\ad01..... etc
Dat doet soms ook wonderen kan ik me herinneren.

Acties:
  • Beste antwoord

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom probeer je een drive te mappen via een bat-file tijdens het aanloggen, terwijl dit veel netter via Group Policy preferences kan?

Klik voor de gein eens rond in het mapje "preferences" onder de user configuration in de policy editor.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01
Batch files voor login script is echt niet meer van deze tijd. Zoals Mark zegt: Los het op met GPP. 90% van de login script zaken kan je afvangen met GPP. De overige 10% doe je met powershell.

Batch files moet je willen verbannen. Alleen de stoffige oude koppige engineers gebruiken nog batch files.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Dankje voor jullie antwoorden. Ik heb het kunnen oplossen met de oplossing van Mark. Ik had in 1e instantie ook mijn bedenkingen bij een script, maar dat werd geadviseerd bij de eerste zoektermen :P

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat is soms t nadeel van google, hits uit het jaar kruik krijg je als eerste te zien :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Pagina: 1