Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianFyzix
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10-2021
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een koeler voor mijn AMD FX6350 max hoogte in case volgens fabrikant is 160 mm ik reken er zelf max 120 mm voor. Ik zoek een nieuwe koeler ivm dat mijn CPU wat warmer begint te worden dan ik wil, namelijk 40 graden idle, misschien vind ik dat te hoog.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximaal 40 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Open voor alle suggesties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Gamen zonder OC op CPU ivm moederbord http://tweakers.net/pricewatch/330907/msi-970a-g43.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Welk ram heb je op je moederboard en waar is dat geplaatst? Ivm low and high profile ram.

Wat heb je zelf al gevonden?

Hoe warm onder load?

Misschien alleen koelpasta vervangen/ stof verwijderen/ hoelang zit deze cooler erop?

[ Voor 59% gewijzigd door Galinsky op 28-01-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianFyzix
Galinsky schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:10:
Welk ram heb je op je moederboard en waar is dat geplaatst?
8GB ram, Corsair Vengeance naast de cpu slot 1 en 3

Zelf vond ik veel dingen maar ik weet niet precies wat goed is, processor zit er nu 1 jaar op. Heb hem nog uit elkaar gehaald om het stof ook intern weg te halen+ geen ervaring met koelpasta. CPU koeler vervangen is inderdaad nieuwe koelpasta dat weet ik maar als ik dan toch bezig ben.

Under load wordt die volgens Open Hardware monitor 58,9 graden maar die zegt dat de idle 12 graden is wat niet kan ivm kamertemperatuur in de bios is het 40 graden idle.
HWMonitor geeft in idle ook onder de 20 graden wat niet kan zoals eerder genoemd het ziet er naar uit dat ik alleen in de bios de temperatuur echt zonder fouten kan lezen.

[ Voor 61% gewijzigd door FabianFyzix op 28-01-2016 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Gezien je moederbord is het iig belangrijk om een top down koeler te kopen zodat er genoeg airflow voor je moederbord aanwezig zal blijven. Verder is het zo dat vrijwel alle koelers beter koelen dan de stock CPU koeler, dus daar hoef je iig weinig zorgen om te maken.

Helaas weet ik niet wat goede prijs/performance top down coolers zijn (ik weet niet eens 1 top down cooler te noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianFyzix
Ardjee schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:06:
Gezien je moederbord is het iig belangrijk om een top down koeler te kopen zodat er genoeg airflow voor je moederbord aanwezig zal blijven. Verder is het zo dat vrijwel alle koelers beter koelen dan de stock CPU koeler, dus daar hoef je iig weinig zorgen om te maken.

Helaas weet ik niet wat goede prijs/performance top down coolers zijn (ik weet niet eens 1 top down cooler te noemen)
In de pricewatch kwam ik deze tegen http://tweakers.net/price...en-2-rev-b/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:34
Volgens deze review zou die goed moeten koelen: http://www.eteknix.com/sc...rofile-cpu-cooler-review/

Hoezo moet je koeler eigenlijk zo klein zijn? Welke case heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat Ardjee zegt, ivm het moederbord is een goede top-down koeler aan te bevelen. De Big Shuriken zit niet bij mijn aanbevelingen. Die komt bij wattages boven de 75 echt tekort. De koelers waar ik zelf goede ervaringen mee heb in AMD systemen en die ik kan aanbevelen: pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle, pricewatch: Raijintek Pallas, pricewatch: Noctua NH-L12, pricewatch: Xigmatek Janus en pricewatch: be quiet! Dark Rock TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianFyzix
Ardjee schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:31:
Volgens deze review zou die goed moeten koelen: http://www.eteknix.com/sc...rofile-cpu-cooler-review/

Hoezo moet je koeler eigenlijk zo klein zijn? Welke case heb je?
Ik heb een http://tweakers.net/price...ix-nova-zwart-window.html

Max hoogte volgens de frabikant 160mm maar ben al snel bang dat, dat niet gaat passen ivm kabelmanagment. Maar dat is eerder een punt waaraan ik moet werken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:58
Tja mijn kast zit op 155max en ik zit op 156mm met MN koeler en heb ruim een halve centimeter vrij dus zeker doen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianFyzix
Puddi Puddin schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:23:
Tja mijn kast zit op 155max en ik zit op 156mm met MN koeler en heb ruim een halve centimeter vrij dus zeker doen hoor!
Hmm, ja ik ben ook nog niet zeker over de max hoogte van de leverancier misschien even na meten. Wat is een goede marge aan te houden voor goede airflow aangezien mij zij paneel van plexi glas is zonder air holes voor aanzuiging van lucht door de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Top down koelers zijn zelden heel hoog (omdat die ook best werken als ze niet te hoog zijn), dus je moet je geen zorgen maken dat je in de buurt van de 150mm komt. Ik heb bv een pricewatch: Noctua NH-C12P SE14 liggen, die is vrij groot voor een top down, en die is 114mm hoog.

Met de koelers die ACB2401 aanhaalt in zijn post, doe je zeker geen miskoop, al zit er wel wat verschil in prestaties en prijzen. Ik zou daar nog de pricewatch: Noctua NH-C12P SE14 die ik heb aan toevoegen, maar die heeft wel geen PWM fan, is al wat ouder en relatief duur. De pricewatch: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1 is ook te overwegen.

Het is wel spijtig dat de Pricewatch geen filter heeft voor type koeler (tower, top down, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianFyzix
MacPoedel schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:02:
Top down koelers zijn zelden heel hoog (omdat die ook best werken als ze niet te hoog zijn), dus je moet je geen zorgen maken dat je in de buurt van de 150mm komt. Ik heb bv een pricewatch: Noctua NH-C12P SE14 liggen, die is vrij groot voor een top down, en die is 114mm hoog.

Met de koelers die ACB2401 aanhaalt in zijn post, doe je zeker geen miskoop, al zit er wel wat verschil in prestaties en prijzen. Ik zou daar nog de pricewatch: Noctua NH-C12P SE14 die ik heb aan toevoegen, maar die heeft wel geen PWM fan, is al wat ouder en relatief duur. De pricewatch: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1 is ook te overwegen.

Het is wel spijtig dat de Pricewatch geen filter heeft voor type koeler (tower, top down, etc).
Dankje voor deze toevoegingen zal er naar kijken. Kan ik de thermal compound gebruiken die er bij komt of is het verstandig voor een paar euro een betere te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Als je niet gaat overklokken voldoet de meegeleverde pasta.
Pagina: 1