Tweede monitor (computer) aansluiten op andere boxen

Pagina: 1
Acties:

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Tweakers, deze vraag is voor jullie! :)

Ik heb een computer met twee beeldschermen (in dit geval is het tweede beeldscherm een TV). Is het mogelijk om films op het tweede beeldscherm naar een andere geluidsinstallatie te 'streamen'?

Het klinkt ietwat ingewikkeld, maar het punt is dat ik graag tv wil kijken en volop van mijn nieuwe soundbar wil genieten terwijl dat nu nog niet mogelijk is. Ik zit nu al jaar en dag met slecht geluid opgescheept van mijn pc, aangezien de bank er zo'n 12 meter vandaan staat. :/

Mocht dit bovenstaande plannetje niet lukken, dan heb ik nog een idee: ik zou de computer los van de tv met de sounbar kunnen verbinden. Is er dan een mogelijkheid om op de computer snel van geluid te wisselen? Nu zou ik telkens naar configuratiescherm >> geluid >> eigenschappen >> 'stel soundbar in als primaire uitvoer' moeten gaan, ook niet erg handig. :') Gevonden! https://code.google.com/archive/p/audioswitch/ :D

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 28-01-2016 11:32 ]

An  a day keeps the doctor away.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een beetje moderne TV heeft ARC dus dan was je er ook geweest. :)

Het is trouwens onzettend nuttig om voldoende info in startposts te zetten; dan hadden anderen ook een antwoord kunnen bedenken op basis van merk/type apparatuur, type bekabeling etc.

[ Voor 58% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2016 11:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:36:
Een beetje moderne TV heeft ARC dus dan was je er ook geweest. :)

Het is trouwens onzettend nuttig om voldoende info in startposts te zetten; dan hadden anderen ook een antwoord kunnen bedenken op basis van merk/type apparatuur, type bekabeling etc.
Bedankt voor de tip! Ik heb een Sony W605 (vorig jaar gekocht). De HDMI kabel stamt af uit 2008, net toen HDMI een beetje bekend werd. Omdat ik er destijds 60 euro voor heb betaald, heb ik 'm nooit vervangen. :X Zo te zien heb ik een HDMIv1.4 kabel nodig om van ARC gebruik te kunnen maken, dan is het probleem idd opgelost. Beetje sneu dat ik er nu pas achter kom, maar beter laat dan nooit :P

Ik ga ff een nieuwe HDMI kabel op de kop tikken! (die dingen kosten toch niks meer :D )

An  a day keeps the doctor away.