Macbook Pro 13'' mid 2009 wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-09 10:58
Beste tweakers,

Mijn Macbook Pro mid 2009 wil niet meer opstarten. Wanneer ik de powerbutton in druk gebeurt er helemaal niks. Geen geluid, niks. Wanner ik de oplader aansluit geeft de laptop wel aan dat de laptop opgeladen wordt, of al opgeladen is(d.m.v. het groene lampje). De batterijstatus opvragen middels het knopje op de zijkant geeft ook een volledige status aan.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • Oplader los gekoppeld - powerbutton indrukken en inhouden - oplader gekoppeld - powerbutton los - powerbutton indrukken. Geen reactie.
  • Powerbutton vasthouden, langer dan 1 minuut. (kon het proberen) Geen reactie.
  • "hot wire' start. Geen reactie.
  • SMC reset. Geen reactie
Waar zou dit aan kunnen liggen en zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou kunnen proberen?

Alvast bedankt voor jullie advies.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomba175 op 02-02-2016 22:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe is dit gekomen? Heb je wat veranderd?

Wat je zou kunnen proberen is de SMC te resetten. Zie Resetting the System Management Controller (SMC) on your Mac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:45
Gevaarlijk trucje voor als je toetsenbord / powerknop niet meer werkt:
YouTube: MacBook Pro "hot-wire" start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
Daedalus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:16:
Hoe is dit gekomen? Heb je wat veranderd?

Wat je zou kunnen proberen is de SMC te resetten. Zie Resetting the System Management Controller (SMC) on your Mac.
Bedankt voor je antwoord. Niks veranderd. Tenminste niet dat ik weet. De laptop heeft het altijd prima gedaan. Ik zal proberen om de SMC te resetten.
vj_slof schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:20:
Bedankt voor je antwoord. Ik ga hier eens even wat meer info over opzoeken. Ben niet echt een held met dit soort dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Mocht de SMC reset niks uithalen, Ik heb in het verleden bij Macbooks met dit probleem het nog wel kunnen oplossen door de batterij los te koppelen. ±10seconden en daarna nog even de vanuit knop indrukken. Daarna weer aansluiten. In principe is dit hetzelfde als SMC alleen ik heb het idee dat dit dieper gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
Dit heeft helaas niet geholpen. Heb de SMC reset nog niet gedaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Zijn de rubberen pootjes er vanaf? Hierdoor kan nl vuil en vocht binnendringen. Logicboard zit daar direct achter op 1 vd hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomba175
rvanpruissen schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:11:
Zijn de rubberen pootjes er vanaf? Hierdoor kan nl vuil en vocht binnendringen. Logicboard zit daar direct achter op 1 vd hoeken.
Nee, de pootjes zijn er niet vanaf.

De SMC resetten heeft helaas niet geholpen. Waar zou het dan nog meer aan kunnen liggen? Moederbord?

* beginpost aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Zou goed kunnen. Je zou nog even alle kabels (accu, camera, LCD, etc.) van het moederbord (behalve die van het dcinbordje) los kunnen halen en kijken of er dan leven in zit. Anders moet ws het moederbord gerepareerd of vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Elke Macbook heeft "power-on pads" wat redelijk bekend is (zeker als je er naar zou googlen) de bovenstaande methode is dus onnodig riskant en niet universeel voor iedere macbook wat dus ook voor schade zou kunnen zorgen aan je logicboard.

Bij de 2009 zijn ze direct boven de trackpad connector te vinden op je logicboard, voordat je ze kortsluit is het te adviseren om je top case flex kabel los te halen van je logicboard en je batterij los te halen, sluit dan je magsafe adapter aan als je er klaar voor bent.
Afbeeldingslocatie: http://www.insidemylaptop.com/images/MacBook-Pro-power-on-pads/24-MacBook-Pro-13-inch-Mid-2009-power-on-pads.jpg

Mocht dit niet lukken, brand je het ledje van je magsafe adapter wel, of, gaat de fan draaien ?

[ Voor 6% gewijzigd door joon op 06-02-2016 21:01 ]

Pagina: 1