Opstarten in Windows XP - Graag geen keuze menu meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Een vriend van me heeft nog een pc met Windows XP er op. Nu heeft in een ver verleden ook iemand iets met Windows 7 op zijn pc gedaan en nu krijgt hij elke keer als hij opstart de keuze tussen opstarten in XP of Windows 7. Maar Windows 7 werkt niet op deze pc.
Hoe kan hij die melding kwijtraken en gewoon opstarten in XP. Helaas heeft hij zijn Windows XP disk ook niet meer, anders zou hij opnieuw kunnen installeren.
Ik heb online al zitten zoeken, maar kan niets vinden.

Beste antwoord (via johanna52 op 29-01-2016 15:23)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Daar de standaard op XP zetten en het vinkje weghalen zou voldoende moeten zijn. Als dat geen verschil maakt heb je kans dat de Windows 7 boot settings degene zijn die actief zijn. Die kan je ook wel aanpassen maar daar zal je mogelijk een tooltje voor moeten downloaden.

[ Voor 54% gewijzigd door Rupie op 29-01-2016 11:07 ]

Desktop | Server | Laptop

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Start -> Run -> MSCONFIG -> Boot tab

Daar even wat rommelen (en desnoods zelf eerst Googlen) en dan kan je het opstartmenu aanpassen.

En anders moet je op zoek naar c:\boot.ini en deze even editen tot je de vervelende/niet-werkende entries eruit hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2016 10:08 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
MAX3400 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:07:
Start -> Run -> MSCONFIG -> Boot tab

Daar even wat rommelen (en desnoods zelf eerst Googlen) en dan kan je het opstartmenu aanpassen.

En anders moet je op zoek naar c:\boot.ini en deze even editen tot je de vervelende/niet-werkende entries eruit hebt.
Bedankt, maar ik weet niet of mijn vriend dat kan.
Ik zocht even verder op Google en vond dat je dit ook kunt aanpassen door: rechtsklik op 'Computer' in je start menu, eigenschappen, geavanceerde instellingen, opstart en herstel instellingen. En daar dan Windows XP kiezen en dan bij lijst met besturingssystemen 0 seconden invullen.
Klopt dat? Gaat dat zo werken?
Of helemaal dat vinkje bij die besturingssytemen weghalen?

[ Voor 3% gewijzigd door johanna52 op 28-01-2016 14:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Daar de standaard op XP zetten en het vinkje weghalen zou voldoende moeten zijn. Als dat geen verschil maakt heb je kans dat de Windows 7 boot settings degene zijn die actief zijn. Die kan je ook wel aanpassen maar daar zal je mogelijk een tooltje voor moeten downloaden.

[ Voor 54% gewijzigd door Rupie op 29-01-2016 11:07 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Rupie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:06:
Bedankt! :)