Vraag - Werk/game laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:02

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Afgelopen maanden begint mijn huidige laptop een Asus x71j steeds meer problemen te geven.
Mijn accu loopt steeds leeg en kan niet meer opgeladen worden.
Ook heb ik regelmatig dat mijn geheugen vast loopt en daardoor blijft mijn toetsenbord hangen.
Zeer vervelend en ik ben dus toe aan een nieuwe laptop

Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop wordt voornamelijk gebruikt voor mijn werk. Ik ben consultancy, maar daarnaast programmeer ik ook regelmatig in WinDev (redelijk zwaar programma, voornamelijk als ik rapportages/layouts aan het bewerken ben)
Op mijn laptop zal ook weer SQL server 2014 geïnstalleerd worden en IIS (of WAMP).
Verder de standaard applicaties zoals Microsoft Office (alle onderdelen), Notepad++, Firefox
en als laatst onze eigen ERP software die wij ontwikkelen.

Ik heb in de titel aangegeven voor een "game" laptop omdat ik zelf ook een gamer ben en het zou leuk zijn als ik wat games kan afspelen in mijn vrije tijd op de laptop (dit heeft echter geen prio)

Wat is je budget?
Mijn schattig is zo rond de 800 euro, maar het mag altijd afwijken wanneer het gaat om een goede laptop

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop zal zeker meegenomen worden naar locaties, meest ideaale is een lichte laptop met een lange accuduur met de kracht van een PC.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn huidige laptop maakt gebruik van een i7-740QM,4GB intern geheugen en een SSD.
Mijn voorkeuren zijn:
- Intel i5 (goede kloksnelheid om lekker alles te kunnen draaien) (i7 lijkt mij overkill, hoewel ik wel software aan het renderen ben)
- Minimaal 6GB intern geheugen
- SSD van minimaal 250GB
- 17 inch laptop met minimaal een FULL HD resolutie (IPS indien mogelijk ?)
- HDMI aansluiting voor een 2e monitor (mijn 2e monitor op kantoor heeft een resolutie van 2560x1080)
- Minimaal 3 USB aansluitingen
- Netwerkpoort (wil geen extra adapter ertussen zoals bij Ultrabooks)
- Toetsenboard MET NUMPAD
- Optioneel een goede grafische kaart voor Youtube en eventueel gamen

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden, maar ik heb geen goede ervaring met Acer en HP ;)
Ze worden vrij warm en gaan niet zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Misschien dat er bij de mediamarkt een mooi model voor je beschikbaar is, ze hebben nu +/- 17.5% korting t/m zondag. Je kan ook bij BCC of een andere concurrent kijken, die hebben ook acties deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik ben gegaan voor de volgende laptop:
http://www.laptopshop.nl/...2495.242306364.1454061531

Ik krijg nu de volgende upgrades:

256GB SSD > 265SSD + 1 TB
4GB > 8 GB
Intel i7 7400m > i7-5700HQ
ATI HD radean HD5730 > GTX960M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686445

ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Stomste wat ik ooit heb gedaan op dit moment.

Windows reset.
Hij is nu 1 uur bezig en is pas op 7%.
Nu lees ik op internet dat dit vaker voorkomt en dat het soms 6 uur a 48 uur kan duren.
Leuk en ik wilde hem vanavond up and running hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 13:46
wat versta je onder een windows reset? een complete nieuwe installatie?

Op zich wel apart, want een nieuwe windows installatie op een SSD hoeft toch echt niet heel lang te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Arjant2 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:29:
wat versta je onder een windows reset? een complete nieuwe installatie?

Op zich wel apart, want een nieuwe windows installatie op een SSD hoeft toch echt niet heel lang te duren.
via windows herstel/reset binnen windows 10.
uiteindelijk gelukt en alles up and running.

toetsenboard is alleen een min puntje.
ik mis de windows key aan de linkerkant en erop gamen gaat qua performance goed, maar het blijft een erg plat toetsenboard.

ben er wel blij mee verder, zal voornamelijk zakelijk gebruikt worden en heel af en toe eens een spelletje ;)
Heb nog steeds een gamePC, consoles en 3DS voor het echte werk.

Deze laptop heb ik gehaald door de specs en erop kunnen gamen is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Er is blijkbaar een bug in Windows 10, wat zeer vervelend en misleidend is.

Rechtsonder heb je de status van uw accu. Helaas laat dit vaak niet de juiste percentage zien.
Op mijn oude laptop bleef hij hangen op 57% ook al had ik hem gewoon aan het netstroom hangen.
Nu met mijn nieuwe laptop heb ik hetzelfde probleem dat hij op 97% blijft hangen.

Sommige beweren dat het door een versleten accu komt of dat de oplader niet voldoende wattage afgeeft.
Bij mijn oude laptop had ik een nieuwe oplader gekocht en dit had geen effect.
Bij mijn nieuwe laptop heb ik exact hetzelfde probleem en dat zal wel erg toevallig moeten zijn.

Nu lees ik ook dat er gebruikers zijn die niet meer boven de 80% komen met hun accu, maar 2 jaar lang hier geen last van hebben en gewoon ermee kunnen werken.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee of is er een manier om dit te testen ?
Ik zal toch 99% van de gevallen aan het netstroom hangen, maar het is wel gek dat hij niet oplaat. (of niet laat zien dat hij opgeladen is)

de MSI laptop heeft geen mogelijkheid om de accu eruit te halen.
1 test die ik nog kan doen is om hem helemaal leeg te trekken tot dat er een waarschuwing komt en vervolgens de laptop af te sluiten en aan het netstroom te sluiten. dan zou de accu weer geladen moeten worden.

Ik denk niet dat het een probleem is met de accu of oplader, maar dat het echt een Windows 10 bug is.
Ik las namelijk ook van een HP laptop gebruiker dat het een bekende bug was.
Zelf weet ik dat Samsung telefoons ook een soort gelijke bug hebben, waarbij 70% soms weergegeven wordt, terwijl hij na paar minuten gewoon naar 75% schiet zonder op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686445

Dat is een software probleem. Ik heb het zelfde gehad met een lenovo alle bloatware en driverpacks van verwijderd. Alle drivers schoon en up to date geinstaleerd. En probleem was weg.

Waarschijnlijk een soort batterij beveilig tool. Even laden... pauze ... even laden.
De melding bij het accu icoontje is direct weg ( aan de lader / word niet opgeladen melding)
Misschien gaat de natterij dang langer mee !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:40
Pykow schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:30:
Er is blijkbaar een bug in Windows 10, wat zeer vervelend en misleidend is.

Rechtsonder heb je de status van uw accu. Helaas laat dit vaak niet de juiste percentage zien.
Op mijn oude laptop bleef hij hangen op 57% ook al had ik hem gewoon aan het netstroom hangen.
Nu met mijn nieuwe laptop heb ik hetzelfde probleem dat hij op 97% blijft hangen.

Sommige beweren dat het door een versleten accu komt of dat de oplader niet voldoende wattage afgeeft.
Bij mijn oude laptop had ik een nieuwe oplader gekocht en dit had geen effect.
Bij mijn nieuwe laptop heb ik exact hetzelfde probleem en dat zal wel erg toevallig moeten zijn.

Nu lees ik ook dat er gebruikers zijn die niet meer boven de 80% komen met hun accu, maar 2 jaar lang hier geen last van hebben en gewoon ermee kunnen werken.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee of is er een manier om dit te testen ?
Ik zal toch 99% van de gevallen aan het netstroom hangen, maar het is wel gek dat hij niet oplaat. (of niet laat zien dat hij opgeladen is)

de MSI laptop heeft geen mogelijkheid om de accu eruit te halen.
1 test die ik nog kan doen is om hem helemaal leeg te trekken tot dat er een waarschuwing komt en vervolgens de laptop af te sluiten en aan het netstroom te sluiten. dan zou de accu weer geladen moeten worden.

Ik denk niet dat het een probleem is met de accu of oplader, maar dat het echt een Windows 10 bug is.
Ik las namelijk ook van een HP laptop gebruiker dat het een bekende bug was.
Zelf weet ik dat Samsung telefoons ook een soort gelijke bug hebben, waarbij 70% soms weergegeven wordt, terwijl hij na paar minuten gewoon naar 75% schiet zonder op te laden.
Dit is geen bug. Mijn Msi laptop doet dit ook. Wacht maar eens tot de laptop dropped tot 90<%/80<%. De batterij begint weer met opladen. Ook zal je misschien merken dat de laptop leegloopt tijdens gamen. Ook dit is geen bug. MSI noemt dit hybrid power; zowel de batterij als de netstroom gebruiken tijdens gamen op netstroom. De werkelijkheid is dat het meegeleverde powerbrick gewoon ontoereikend is.. Ik dacht eerst ook dat dit een bug was. ;)
Pagina: 1