Afgelopen maanden begint mijn huidige laptop een Asus x71j steeds meer problemen te geven.
Mijn accu loopt steeds leeg en kan niet meer opgeladen worden.
Ook heb ik regelmatig dat mijn geheugen vast loopt en daardoor blijft mijn toetsenbord hangen.
Zeer vervelend en ik ben dus toe aan een nieuwe laptop
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop wordt voornamelijk gebruikt voor mijn werk. Ik ben consultancy, maar daarnaast programmeer ik ook regelmatig in WinDev (redelijk zwaar programma, voornamelijk als ik rapportages/layouts aan het bewerken ben)
Op mijn laptop zal ook weer SQL server 2014 geïnstalleerd worden en IIS (of WAMP).
Verder de standaard applicaties zoals Microsoft Office (alle onderdelen), Notepad++, Firefox
en als laatst onze eigen ERP software die wij ontwikkelen.
Ik heb in de titel aangegeven voor een "game" laptop omdat ik zelf ook een gamer ben en het zou leuk zijn als ik wat games kan afspelen in mijn vrije tijd op de laptop (dit heeft echter geen prio)
Wat is je budget?
Mijn schattig is zo rond de 800 euro, maar het mag altijd afwijken wanneer het gaat om een goede laptop
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop zal zeker meegenomen worden naar locaties, meest ideaale is een lichte laptop met een lange accuduur met de kracht van een PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn huidige laptop maakt gebruik van een i7-740QM,4GB intern geheugen en een SSD.
Mijn voorkeuren zijn:
- Intel i5 (goede kloksnelheid om lekker alles te kunnen draaien) (i7 lijkt mij overkill, hoewel ik wel software aan het renderen ben)
- Minimaal 6GB intern geheugen
- SSD van minimaal 250GB
- 17 inch laptop met minimaal een FULL HD resolutie (IPS indien mogelijk ?)
- HDMI aansluiting voor een 2e monitor (mijn 2e monitor op kantoor heeft een resolutie van 2560x1080)
- Minimaal 3 USB aansluitingen
- Netwerkpoort (wil geen extra adapter ertussen zoals bij Ultrabooks)
- Toetsenboard MET NUMPAD
- Optioneel een goede grafische kaart voor Youtube en eventueel gamen
Mijn accu loopt steeds leeg en kan niet meer opgeladen worden.
Ook heb ik regelmatig dat mijn geheugen vast loopt en daardoor blijft mijn toetsenbord hangen.
Zeer vervelend en ik ben dus toe aan een nieuwe laptop
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn laptop wordt voornamelijk gebruikt voor mijn werk. Ik ben consultancy, maar daarnaast programmeer ik ook regelmatig in WinDev (redelijk zwaar programma, voornamelijk als ik rapportages/layouts aan het bewerken ben)
Op mijn laptop zal ook weer SQL server 2014 geïnstalleerd worden en IIS (of WAMP).
Verder de standaard applicaties zoals Microsoft Office (alle onderdelen), Notepad++, Firefox
en als laatst onze eigen ERP software die wij ontwikkelen.
Ik heb in de titel aangegeven voor een "game" laptop omdat ik zelf ook een gamer ben en het zou leuk zijn als ik wat games kan afspelen in mijn vrije tijd op de laptop (dit heeft echter geen prio)
Wat is je budget?
Mijn schattig is zo rond de 800 euro, maar het mag altijd afwijken wanneer het gaat om een goede laptop
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Mijn laptop zal zeker meegenomen worden naar locaties, meest ideaale is een lichte laptop met een lange accuduur met de kracht van een PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn huidige laptop maakt gebruik van een i7-740QM,4GB intern geheugen en een SSD.
Mijn voorkeuren zijn:
- Intel i5 (goede kloksnelheid om lekker alles te kunnen draaien) (i7 lijkt mij overkill, hoewel ik wel software aan het renderen ben)
- Minimaal 6GB intern geheugen
- SSD van minimaal 250GB
- 17 inch laptop met minimaal een FULL HD resolutie (IPS indien mogelijk ?)
- HDMI aansluiting voor een 2e monitor (mijn 2e monitor op kantoor heeft een resolutie van 2560x1080)
- Minimaal 3 USB aansluitingen
- Netwerkpoort (wil geen extra adapter ertussen zoals bij Ultrabooks)
- Toetsenboard MET NUMPAD
- Optioneel een goede grafische kaart voor Youtube en eventueel gamen
Angelo NL / Global Cargo VTC