Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39
Ik was een van de eersten met een tablet. Ik heb ook als een van de eersten geimporteerd uit China. Toen de eerste ipad pas uitkwam had ik al zon kopietje uit het verre oosten dat er qua design toch redelijk op leek.

Maar mijn eerste, tweede en derde tablet bevielen uiteindelijk gewoon niet. Ik gebruikte het te weinig omdat ik het niet echt een toegevoegde waarde vond hebben.

Maar toen kocht ik voor mijn moeder een ipad. Eye opener. Ongeveer anderhalf jaar nadat ik mijn laatste tablet heb gehad, leek dit wel een wereld van verschil. Weinig clutter, mooi, licht, veel apps die niet crashten en alles werkte gigantisch soepel.

Nu mind you dat ik iPhones echt verschrikkele telefoons vind. Raar misschien, maar ik vind iOS niet prettig werken op de iphone maar perfect voor de ipad. Ik zit nu al aan mijn tweede (verplichte) iphone van het werk nadat ik van job ben veranderd maar ik vind Windows Phone, bb10 en android veel beter werken op een telefoon.

Nu ik met mijn moeder's ipad heb gewerkt begint het toch te wringen om weer een tablet te halen. Een groter scherm (bijna 10") en simpele interface zijn sowieso de minima vereisten, maar waarom zou ik niet voor een android tablet kiezen? Kent iemand goede tablets met een simpele interface, leuke apps (garage band is awesome btw)?

Ik zou wel een nieuwe ipad kunnen kopen, maar de prijs steekt mij tegen. Je betaalt echt veel voor erg oude hardware. En zelfs voor hun nieuwere hardware betaal je bedragen die buiten proporties zijn. Enkel na een goed antwoord op bovenstaande vraag zou ik een keuze kunnen maken.

SHOOT.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
matthewk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:16:
Je betaalt echt veel voor erg oude hardware.
Maar het draait gewoon fantastisch en soepel, hetgeen je van de meeste (betaalbare) Android tablets niet kan zeggen.
En zelfs voor hun nieuwere hardware betaal je bedragen die buiten proporties zijn. Enkel na een goed antwoord op bovenstaande vraag zou ik een keuze kunnen maken.
Zie hierboven. Een echt mooie Android tablet met mooi scherm, goede recente hardware etc., is ook niet gratis.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Brad Pitt schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Maar het draait gewoon fantastisch en soepel, hetgeen je van de meeste (betaalbare) Android tablets niet kan zeggen.

[...]

Zie hierboven. Een echt mooie Android tablet met mooi scherm, goede recente hardware etc., is ook niet gratis.
Het draait soepel als je een nieuwere ipad hebt, maar het pushen van users naar nieuwe hardware door slechte updates schoot me op de iphone 4s het verkeerde keeltgat in... doe dan geen update :P

En een betere android tablet (hardwarematig) kost nog steeds 150 euro minder NIEUW dan een ipad air.

[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 28-01-2016 09:37 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
matthewk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:36:
Het draait soepel als je een nieuwere ipad hebt, maar het pushen van users naar nieuwe hardware door slechte updates schoot me op de iphone 4s het verkeerde keeltgat in... doe dan geen update :P

En een betere android tablet (hardwarematig) kost nog steeds 150 euro minder NIEUW dan een ipad air.
Dan gewoon een Tab S2 halen bij de MM nu voor €377, klaar :)

Die alsnog niet beter en soepeler draait dan een iPad want dat doet geen enkele Android (device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Brad Pitt schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Dan gewoon een Tab S2 halen bij de MM nu voor €377, klaar :)

Die alsnog niet beter en soepeler draait dan een iPad want dat doet geen enkele Android (device).
dit zijn de antwoorden die ik zoek! Maar wil er wel meerdere ofc :P

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43

krietjur

Where am I?

Tsja.. Android vs iPad.. ze hebben hier iets meer dan een jaar geleden voor prachtig Samsung tablets in plaats van iPads gekozen voor de verkopers

En eerlijk is eerlijk: het zijn mooie tablets, prachtig scherm etc.. maar gewoon direct uit de doos, zonder nog maar iets geinstalleerd te hebben, gebeurt het al dat bepaalde apps best geregeld crashen. Om maar niet te praten over alle bagger software die standaard werd geinstalleerd op die dingen. Mijn ervaring met iPads/iPhones is dan toch vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
krietjur schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:53:
maar gewoon direct uit de doos, zonder nog maar iets geinstalleerd te hebben, gebeurt het al dat bepaalde apps best geregeld crashen.
Crashende apps hier nog nooit op een Samsung tablet meegemaakt.
Om maar niet te praten over alle bagger software die standaard werd geinstalleerd op die dingen.
Dit valt met de laatste Samsung devices enorm mee.
Mijn ervaring met iPads/iPhones is dan toch vele malen beter.
Dan gewoon een iPad halen, simpel toch! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
matthewk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:49:
[...]

dit zijn de antwoorden die ik zoek! Maar wil er wel meerdere ofc :P
Ben van ipad 2 overgestapt nu op de Tab S2.
Geen seconde spijt van gehad.
De ipad 2 was zo traag als dikke stront geworden vanaf ios8.
En ik was ook het omslachtige en de beperkingen van ios helemaal zat.

Voor de huidige prijs bij MM zou ik al helemaal niet meer twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43

krietjur

Where am I?

Brad Pitt schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:57:
[...]

Crashende apps hier nog nooit op een Samsung tablet meegemaakt.

[...]

Dit valt met de laatste Samsung devices enorm mee.

[...]

Dan gewoon een iPad halen, simpel toch! :)
10 stuks Samsung Galaxy Tab S 10.5 hier. Bij aanschaf was die 549 euro, een vergelijkbare iPad was destijds 619. De standaard apps zoals de gallery gaan geregeld onderuit. Direct vanuit de doos al en ook na software updates komt dit nog geregeld voor helaas.

En inderdaad, gewoon een iPad halen.. dat heb ik prive dus ook gedaan en ben ik dik tevreden over ;) Zakelijk heb ik het helaas niet te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

En een Windows 10 tablet? Je hebt ze al met x86 hardware waardoor je er games zoals rct op kan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
krietjur schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:05:
10 stuks Samsung Galaxy Tab S 10.5 hier. Bij aanschaf was die 549 euro, een vergelijkbare iPad was destijds 619. De standaard apps zoals de gallery gaan geregeld onderuit. Direct vanuit de doos al en ook na software updates komt dit nog geregeld voor helaas.
Dan heb ik op álle Android devices hier waarschijnlijk gewoon vreselijk veel mazzel, dat kan ook :)
En inderdaad, gewoon een iPad halen.. dat heb ik prive dus ook gedaan en ben ik dik tevreden over ;) Zakelijk heb ik het helaas niet te kiezen.
Zou zo'n ding nog niet gratis willen hebben (wegens het OS/beleid van het bedrijf) maar YMMV gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Deze week mijn Galaxy Tab S2 8inch, ontvangen. Uitstekend toestel en zeer licht.
Als ebook lezer is dit wel een voordeel.Prijs €387 met 32GB en uitbreidbaar tot 128gb
met microsd.
De ongeveer even grote Ipad mini 4 - 16GB. €399 en geheugen niet uit te breiden.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 28-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
als ik een mini koop is het sowieso een 2.. Goedkoper en dan ook nog eens weinig voordeel qua prestaties van 4 tov 2. Maar dat scherm vind ik te klein denk ik.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-07 09:36

B.V

Hier een tevreden Nexus 9 gebruiker, tablet waarop Android functioneert zoals het hoort.
Geen bloatware meegeleverd zoals Samsung dat doet, 'Android as it should be' ;)

Prijs 389 euro voor 16Gb, 479 euro voor de 32Gb variant.
Je kan ook nog kiezen LTE/4G variant, met grootste opslag tik je dan 559 euro.

Of kijk eens naar de Pixel C, is een Windows Surface variant onder de Androids (geen ervaring mee).

Persoonlijk kan ik ook niet aan het IOS wennen (verplichte zakelijke Iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
pixel c is een fantastisch apparaat denk ik, maar who in their right mind zou 500 euro uitgeveven hieraan als je betere alternatieven hebt (ipad voor dat geld bvb, en een 2-in-1.)

Het hele idee is dat ik rond 300 klaar ben (ik heb wel een vvv bon van 50 euro) trouwens :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 21:50
Deze week toevallig, in de mediamarkt, de Ipad Mini 2 en 4, Air 2 (die ik zelf in het bezit heb, naar volle tevredenheid), en een Samsung Galaxy Tab S2 8 en een aantal verschillende Android tablets op 10 inch naast elkaar gelegd. Dit omdat ik met en voor mijn vriendin op zoek was naar een tablet.

Het scherm van de Tab S2 en die van de Ipads springen er wel echt uit vond ik. De rest van de Android tablets heb ik dus gelijk 'afgeschreven'.

De Tab S2 was echt mooi, maar na eens goed gekeken te hebben (vooral scrollen door menu's en snelle swipe-bewegingen enzo) vonden we deze toch achterblijven t.o.v. de Ipad Air 2 en de beide Mini's (2 en 4).

De keuze is uiteindelijk gevallen op een Mini 4. Ik heb online nog gekeken naar een Mini 3 maar qua prijs scheelde het zo weinig, dat het toch een 4 is geworden.
Het verschil in prijs tussen Mini 2 en Mini 4 is wel fors. De Mini 2 heeft echter geen gelamineerd scherm en geen touch ID (vingerafdruk die op de Air 2 zeer goed werkt), waardoor we toch voor een Mini 4 gekozen hebben. Als je ze naast elkaar houdt zie je zeer goed dat het gelamineerde scherm veel minder weerkaatst en daardoor, vooral met lezen met de verlichting aan, veel fijner oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17
M a r c o schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:58:
[...]

Ben van ipad 2 overgestapt nu op de Tab S2.
Geen seconde spijt van gehad.
De ipad 2 was zo traag als dikke stront geworden vanaf ios8.
En ik was ook het omslachtige en de beperkingen van ios helemaal zat.

Voor de huidige prijs bij MM zou ik al helemaal niet meer twijfelen.
Persoonlijk vind ik dat geen vergelijk. Je vergelijkt een product dat sinds 20 maart 2011 in de Pricewatch staat met een product dat sinds afgelopen zomer beschikbaar is. Het zou inderdaad erg vreemd zijn als de Tab S2 niet sneller zou zijn ;)

Zelf heb ik jarenlang Android gebruikt maar kreeg op mijn werkgever op een gegeven moment een iPad3 (inmiddels een Air2) en zodoende kennis gemaakt met iOS. Voor mijn gebruik absoluut geen beperkingen en het apparaat werkt zo heerlijk smooth. Dat heb ik nog op geen enkel Android apparaat meegemaakt. Inmiddels heb ik dus ook al een jaar een iPhone 6, gisteren de eerste eigenaardigheid meegemaakt.

Ik zou het ongeacht de prijs bij de MM ook wel weten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 28-01-2016 13:07 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

matthewk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:20:
als ik een mini koop is het sowieso een 2.. Goedkoper en dan ook nog eens weinig voordeel qua prestaties van 4 tov 2. Maar dat scherm vind ik te klein denk ik.
Ik heb mijn Ipad Mini 2 vervangen door de Galaxy Tab S2 8". Omdat ik een Galaxy Note 4 smartphone heb, vullen deze twee elkaar goed aan. Ik vind de kleinere S2, handiger om mee te nemen. Maar elk zijn smaak natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 28-01-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Persoonlijk vind ik dat geen vergelijk. Je vergelijkt een product dat sinds 20 maart 2011 in de Pricewatch staat met een product dat sinds afgelopen zomer beschikbaar is. Het zou inderdaad erg vreemd zijn als de Tab S2 niet sneller zou zijn ;)

Zelf heb ik jarenlang Android gebruikt maar kreeg op mijn werkgever op een gegeven moment een iPad3 (inmiddels een Air2) en zodoende kennis gemaakt met iOS. Voor mijn gebruik absoluut geen beperkingen en het apparaat werkt zo heerlijk smooth. Dat heb ik nog op geen enkel Android apparaat meegemaakt. Inmiddels heb ik dus ook al een jaar een iPhone 6, gisteren de eerste eigenaardigheid meegemaakt.

Ik zou het ongeacht de prijs bij de MM ook wel weten ;)
Was ook niet bedoeld om de snelheid direct te vergelijken.
Als je nu een ipad air 2 gaat vergelijken met een S2, kan ik me niet voorstellen dat je verschil merkt in snelheid.

De argumenten voor mij waren vooral:
- Meer opslagruimte, en uitbreidbaar. (de meerprijs bij apple voor extra geheugen is pure oplichterij)
- veel eenvoudiger om video / foto en muziek te gebruiken.
- Minder restricties in mogelijkheden van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 12:17
M a r c o schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:48:
[...]

Was ook niet bedoeld om de snelheid direct te vergelijken.
Als je nu een ipad air 2 gaat vergelijken met een S2, kan ik me niet voorstellen dat je verschil merkt in snelheid.

De argumenten voor mij waren vooral:
- Meer opslagruimte, en uitbreidbaar. (de meerprijs bij apple voor extra geheugen is pure oplichterij)
- veel eenvoudiger om video / foto en muziek te gebruiken.
- Minder restricties in mogelijkheden van apps.
Persoonlijk denk ik ook dat het lood om oud ijzer is als we spreken over Air2 vs S2. Deze review bevestigd dat ook. Dan komt het dus neer op persoonlijke voorkeur, en dat is... euh... persoonlijk :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:55:
[...]
Persoonlijk denk ik ook dat het lood om oud ijzer is als we spreken over Air2 vs S2. Deze review bevestigd dat ook. Dan komt het dus neer op persoonlijke voorkeur, en dat is... euh... persoonlijk :+
Als je voldoende hebt aan 16 GB is dat inderdaad de juiste conclusie.
Wanneer je toch een 64 GB of meer wilt, is er wel een groot prijsverschil.
En dat gaat dan toch ook meewegen in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kortom: TS lokt de communities uit om de standaard geijkte kreten over voordelen van X versus de nadelen van Y weer eens uit te kauwen... :O
Laat maar: daar zijn al fora over volgeschreven. Advies aan TS: hou op met dit soort onnodige discussies uit te lokken, lees de (VELE) discussies die er al zijn gevoerd over dit onderwerp, vergelijk vervolgens de Ipad van je moeder met een tablet van een ander merk met vergelijkbare prijs en maak dan zelf je keuze.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Pietertje, jij kan echt niet discsussiëren. De enige die polariseert tot nu toe ben jij met die post, dat is onnodig vijandig.

Als mensen de uitgebreide OP als uitlokken beschouwen, dan zit er mentaal toch iets niet juist ;)

Ik vraag me gewoon af of er ondertussen simpele, stabiele, niet bloated android alternatieven zijn. Tot nog toe gaat dat perfect zonder loze kreten of ruzies. Dus so far so good :)

Tot nog toe is de galaxy tab erg vaak genoemd. De pixel c is na het lezen van veel reviews helemaal geen optie. De 499 is exclusief het toetsenbord... ouch! Dan zou ik me nog eerder de galaxy view aanschaffen voor de lol! Of een standaard laptop

Een windows tablet is trouwens ook wel een optie, maar dan alleen x86

[ Voor 37% gewijzigd door matthewk op 28-01-2016 14:43 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
de tab s2 is (imo) zeker niet bloated.
Er zit wel een touchwiz skin op, maar zoals in veel interviews te lezen is, is deze veel lichter dan voorgaande samsung producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 16:58

krazzer

Tijd is een illusie

Ik gebruik nog steeds naar alle tevredenheid een iPad 3.

Het enige 'nadeel' is dat ie een stuk zwaarder is dan de iPad Air, maar dan vind ik maar weinig reden voor een upgrade.

Ik gebruik hem dan ook wel alleen voor lezen en browsen, niet voor games of andere zware apps.

Ik weet niet precies wat jij er allemaal mee wilt doen, maar ik zou met een iets oudere variant meer dan genoegen nemen.

iPad Air 1 (€ 368,95): pricewatch: Apple iPad Air WiFi 16GB Grijs
iPad Mini 3 (€ 275,00): pricewatch: Apple iPad Mini Retina WiFi 16GB Grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die mini is ook maar 8", TS wilde toch wel iets richting de 10".

En voor dat bedrag heb je al aardig leuke chineze tablets, ook met dualboot Android/Win10 (die een best nette tablet-modus heeft). Ok, misschien niet zo'n superieur scherm, maar qua specs kan je dan aardig mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Laatst online: 05-07 12:07
Misschien wat exotischer maar kijk ook eens naar een xiaomi mipad 1 of 2. Vanaf 200 dollar heb je dan al een prima apparaat met 64gb.
Vergt alleen wel even wat kennis mbt importeren en software.

Qua interface redelijk overeenkomend: YouTube: Xiaomi MiPad Android Tablet vs Apple Ipad Mini
https://www.ibuygou.com/c...-mi-pad---mi-pad-2-1.html

Staat me iets van bij dat er ook een Windows 10 variant van is.

[ Voor 17% gewijzigd door John Rambo op 28-01-2016 21:09 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Tja mensen hebben het wel vaak over de prijs van apparatuur maar gehannes kost je ook tijd dus geld. Als je als student 10 euro per uur verdient dan is je tijd wat minder waard en zeker als je getriggerd wordt door het tweaken van dingen dan kan een Android tablet met wat zoeken en zelf Android installeren voor minder geld een hoop lol bieden vergeleken bij Apple.

Maar als ik zelf kijk hoe veel tijd ik kwijt ben met OS X / iOS vergeleken met Windows / Android en wat ik anders had kunnen verdienen in die weggegooide tijd dan maak ik me niet zo'n zorgen over de prijs van Apple spul. Ook zijn veel apps beter ontwikkeld voor tablets onder iOS omdat dat (tot voor kort iig) geen opgeschaalde versie van de telefoon app kon zijn (nu wel inmiddels met size classes en auto layouts) maar echt een aparte tablet applicatie moest zijn.

Ik ben geen fan van OS X en iOS, ik zie het eerder als een minimum aanvaardbaar niveau wat vreemd genoeg door andere fabrikanten gewoon niet gehaald wordt. Maar zo goed is het niet, de rest is gewoon (nog veel) slechter.

Microsoft gaat voor mij wel de goede kant op met hun hardware, maar dat is vaak ook niet zo goedkoop. Maar kijk toch eens naar een Surface. Een redelijk kale Windows die perfect ondersteund wordt want alles komt van de zelfde fabrikant. Als ik een iets grotere tablet zocht waar ik ook echt wat werk op zou moeten kunnen doen werd het eerder een Surface dan een iPad Pro denk ik, ondanks dat Windows 10 nog steeds een rare clusterfuck is qua UX.

[ Voor 8% gewijzigd door BikkelZ op 28-01-2016 19:21 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369733

matthewk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:39:
Pietertje, jij kan echt niet discsussiëren. De enige die polariseert tot nu toe ben jij met die post, dat is onnodig vijandig.

Als mensen de uitgebreide OP als uitlokken beschouwen, dan zit er mentaal toch iets niet juist ;)

Ik vraag me gewoon af of er ondertussen simpele, stabiele, niet bloated android alternatieven zijn. Tot nog toe gaat dat perfect zonder loze kreten of ruzies. Dus so far so good :)

Tot nog toe is de galaxy tab erg vaak genoemd. De pixel c is na het lezen van veel reviews helemaal geen optie. De 499 is exclusief het toetsenbord... ouch! Dan zou ik me nog eerder de galaxy view aanschaffen voor de lol! Of een standaard laptop

Heb zelf pas een android/windows dualboot (onda) uit china besteld. (nog niet binnen helaas)
Misschien is dat iets? Best of both worlds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Ik ben zelf half geilend naar de lenovo yoga tab 3 pro aant kijken... Tot ik doorhad hoe gigantisch buggy die software was (video's op YouTube Latem een vertraging zien van een seconde bij aanraken, en crashes)

Ook heb ik vandaag in de media markt de galaxy tab view gezien, fantastisch apparaat eigenlijk, maar echt veel te groot als tablet. De iPad air kost Inc cover 400. De yoga zit daar iets boven trouwens, maar hardware matig natuurlijk superieur aan de air 1 en 2.

Van Chinese tabs ben ik niet meer zon fan. Het was altijd veel getweak, ook als je hem eenmaal draaiende had zoals jij het wilde. Daar heb ik met de nieuwe baan niet meer zoveel tijd voor en zin in. De Mipad heb ik wel altijd willen hebben, daar niet van. Maar ook garantie ... Leip.

Trouwens... Als er een stylus bijgekocht kan worden is dat een dikke plus. Ik schrijf en teken veel in onenote :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zal dan ook even mij ervaring per merk omschrijven

Apple /iPad 1/ Ipad 2/ Ipad mini/

Gewoon goed en gebruiksvriendelijk. Accuduur is goed voor een tablet. Eigen connectoren wat nog steeds jammer is bij Apple. Hoort blijkbaar bij het beschermen van de apple cultuur. Ja je kunt niet veel aanpassen maar daarvoor krijg je gebruiksgemak voor terug. Druk een 6 jarig kind een ipad in de handen en ze kunnen er eigenlijk zo mee overweg.

Android: Galaxy Tab 1 en 2
Persoonlijk vind ik het eigenlijk niet passen bij mij. Wat mij vooral stoort zijn de apps al hoewel die steeds beter worden. Ander minpunt vind ik wel de update's die plaats vinden die zijn gewoon gering. Kijk apple update ze ook maar op een gegeven moment worden ze gewoon te traag door updates. Dat doet windows gewoon wel een stuk beter.

Windows tablets: Hp Pro tablet 408 en surface
Betreft updates is Windows momenteel beter als de 2 bovenstaande hier. Beperkingen ook al worden deze nu wel minder is zijn de apps. Kwaliteit van beide is bijna net zo goed als een iPad. Hier laat Samsung wel een steek vallen..

Overall blijft toch waar gebruik je hem voor? Het is net zoals bij laptops en/of PC's een persoonlijke keuze. Volgende week krijg ik een iPad pro ben ik er gelukkig mee nee die is mij te groot. Daarom raad ik je aan om met meerdere tablets te spelen mocht je de kans hebben en zelf een weloverwogen keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

matthewk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:39:
Om te beginnen: laat verkleinwoorden weg als je anderen aan wil spreken op hun discussie-capaciteiten. Daarmee toon je namelijk de zwakheid in je eigen discussie-caoaciteiten: je hebt blijkbaar iets nodig om jezelf groter te voeken dan de ander en dat lukt je niet met je argumenten.
Tja, je kent me niet, spreekt me aan op mijn discussie-capaciteiten en verbindt er dan zo'n cocnclusie aan?
Je kan je dat afvragen. Terecht ook. Maar zoals dat vaker wordt gezegd: dit is Tweakers en er wordt van mensen verwacht dat ze zelf onderzoek doen.
Uit het hele relaas van TS lees ik niet dat hij (zij?) dat gedaan heeft.

precies waarom ik zeg: lees de discussies die al gevoerd zijn, en vergelijk die Ipad van je moeder eens met tablets uit een vergelijkbare prijsklasse. Zelf onderzoek doen, gek idee?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41
Ipad is vele malen prachtiger UI met het betere HW
Windows is gewoon lelijk, met die vierkanten en minimalistic-geen grafishe-iconen UI
Android is een mess , met al die ice cream sandwiches en 1000 custom Roms voor 1000 verschillende devices
Ook ik was ooit een trouwe android enthusiast maar na zoveelste update ervaring Ben ik niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• waktak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 23:17
pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart

Deze tablet voldoet aan al je eisen denk ik. Voordelen zijn:
- Prijs
- Bijna stock android
- Vlotte updates (kreeg bijna gelijk een update naar 6.0)
- Prima hardware

Kameraad van me is er heel blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door waktak op 29-01-2016 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:11
Als ik heel eerlijk moet wezen, in de smartphone wereld zijn er inderdaad genoeg betere en goedkopere telefoons dan de iPhone, maar als ik een net zo goede tablet wil met Android net zoals de iPad dan kom ik qua kosten evenduur uit of slechts paar tientjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetingsander
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-03-2024
waktak schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:29:
pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart

Deze tablet voldoet aan al je eisen denk ik. Voordelen zijn:
- Prijs
- Bijna stock android
- Vlotte updates (kreeg bijna gelijk een update naar 6.0)
- Prima hardware

Kameraad van me is er heel blij mee.
Ik heb nu net een weekje een Shield, erg lekker tablet, als je actief ermee bezig bent gaat de batterij wel " vlot" leegt. 3-5 uur.
Pagina: 1