Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.htaccess redirect maar NIET voor specifieke folder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17
Mijn vraag

Ik heb een redirect voor een domein ingesteld naar een bepaalde subfolder in dat domein. Dus de bezoeker gaat naar www.domeinnaam.nl en wordt dan netjes doorgeleid naar www.domeinnaam.nl/folder1

Nu is er echter in het domein een specifieke folder die ik nog wel moet kunnen benaderen. Echter als ik deze folder nu benader, dan treedt de redirect ook in werking.

Dus ik ga nu naar www.domeinnaam/folder2, maar wordt alsnog doorgestuurd naar www.domeinnaam.nl/folder1.

Ik zou dus wel graag folder2 zonder problemen kunnen benaderen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb diverse zaken op internet gezocht en hieruit de volgende .htaccess opgesteld:

code:
1
2
3
4
Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/folder2
RewriteRule (.*) http://www.domeinnaam.nl/folder1 [R=301,L]

Wat ik dus heb begrepen is dat ik met de optie
code:
1
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/folder2

een uitzondering maak op de redirect voor de specifieke folder. Echter werkt dit dus niet. Heeft iemand de gouden tip hoe ik dit werkend kan krijgen ?

Beste antwoord (via BtM909 op 09-02-2016 00:21)

• nextware
Ik heb het probleem zelf op kunnen lossen:

Ik heb de .htaccess file opnieuw aangemaakt op mijn eigen PC. Hierna geupload naar de webserver. Daarna werkt de redirect zonder problemen en wordt de betreffende folder niet geredirect en is nu bereikbaar..

Alle reacties

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

In principe zou dit wel moeten werken, weet je zeker dat je browser de redirect niet gecached heeft? Probeer het eens in een andere browser?
En je weet dat je met deze redirect alles (behalve folder2) redirect naar de URI "/folder1"?

• nextware
Ik heb dit inderdaad al in drie verschillende browsers geprobeerd (IE, Firefox en Chrome). Echter treedt daar het "probleem" ook in op. Zelfs op een totaal andere PC geprobeerd, maar ook daar blijft de redirect maar in werking treden.

Acties:
  • Beste antwoord

• nextware
Ik heb het probleem zelf op kunnen lossen:

Ik heb de .htaccess file opnieuw aangemaakt op mijn eigen PC. Hierna geupload naar de webserver. Daarna werkt de redirect zonder problemen en wordt de betreffende folder niet geredirect en is nu bereikbaar..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Goed om te horen dat je het zelf hebt kunnen oplossen en we zijn blij dat je ook nog een keer je oplossing hebt gepost d:)b

Je topic hoort overigens in Serversoftware en Windows Servers, dus ik geef het een schopje die kant op.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.