Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79553

Topicstarter
Nou ben ik aan het zoeken naar een ouderwetse gsm.

Sinds ongeveer een jaar heb ik een Chinese Android smartphone. Fantastisch hoor, wat ie allemaal kan. Ik kan de interwebs op, whatsapp, ik heb de GPS en een gyroscoop, twee videocamera's en een weerstation en wat al niet. Maar ik was gewend dat ik een telefoon had die altijd aan stond, en na een week of twee dacht ik, goh, misschien moet ik hem maar weer eens opladen. Nu dit rotding kan ik amper een uur gebruiken, en als ik hem een dag laat liggen zonder lader krijg ik allemaal mensen op m'n grote mensentelefoon (de vaste) "hee! heb je je telefoon uitstaan?"

Ik ben aan het zoeken geweest bij telefoonwinkels, maar ik ben een tijd uit de markt geweest en ben er niet meer zo in thuis. Vandaar dat ik advies vraag: Wat is nou een goeie huis-, tuin- en keukentelefoon naast m'n fancy smartphone?

Ik had altijd een telefoon waar al m'n telefoonnummers in stonden - een stuk of duizend.
Bellen kon ik ermee, en texten. Alarmpje instellen. En er stond zelfs een rekenmachientje op, en Snakes! Kort en goed, wat ik zoek, is een moderne vervanging voor een Nokia 3210, of 6520, zoiets. Die ik erbij kan nemen, met een sim only abonnementje.
Hij hoeft niet licht te zijn of dun, als hij het maar gewoon DOET en dat ik kan BELLEN.. :)

/Destijds was er een grapje dat er archeologen waren die over drieduizend jaar gingen graven in Nederland, en een oude Nokia vonden. En dat er nog drie streepjes op het batterijtje stonden.

Heeft iemand advies?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

http://tweakers.net/product/305489/samsung-e1190-(-prepaid)/

Dit beestje gebruikt m'n vrouw ook. Ze belt er niet veel mee, en heeft een standby tijd van 3-3,5 weken :)
Ik heb destijds een vodafone prepaid versie genomen, bleek toen ook nog eens simlock vrij te zijn..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mobile Aankoopadviesforum

Heel forum voor je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09
De Nokia 6300 is nog steeds te koop en word nog ondersteund door Nokia's Microsoft's PC software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik heb een huawei y330 als tweede toestelletje.
Het is een heel simpel dingetje maar er zitten heel veel batterijbesparende functies in de software ingebakken, en de accu kan makkelijk een week mee. Wanneer ik hem weinig gebruik gaat het zelfs richting 10 dagen/2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een heel bekend probleem, waar 2 oplossingen voor zijn.

1- inderdaad zoals je het nu aanpakt, een losse telefoon er naast, maar dat lijkt me erg onpraktisch

2- een nieuwe chinees (sorry), maar dan een specifiek model. Zo is er de HomTom HT6, met 6250Mah accu, die houdt het zeker 4 dagen uit (uit ervaring!) en dat was met facebook, whatsapp enzoverder in zeer uitgebreid gebruik. Nu is er ook sinds kort de Oukitel K10000, met jawel, 10000mah accu! Geen persoonlijke ervaring mee, maar de specificaties/hardware binnen in zijn gelijk aan de HT6, alleen met een grotere accu.

De K10000 heb je voor ongeveer 150euro op de mat liggen, de HT6 kost rond de 90 euro.

Ik ben persoonlijk voor die 2e oplossing gegaan, omdat 2 telefoons/telefoonnummers rondzeulen geen goede oplossing was.

Nadeel: ze zijn vrij zwaar/log, omdat er een grote accu in moet natuurlijk. Aan de andere kant, 2 telefoons meedragen is ook zwaar/log. Dus ik denk dat het wel gelijk staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 28-01-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb sinds maandag de k10000. het gewicht is merkbaar hoger maar het is goed verdeeld dus je voelt gewoon een ouderwets stevig stuk electronica in je handen.
er kunnen 2 sims in en werkt ook feilloos.
de batterij is gewoon idioot, ondanks dat ik hem alleen maandag heb opgeladen en nog niet op volle capacieit is (dat duurt een tiental cyclussen) staat hij nu (4,5 dag later) nog steeds op 69% en ik heb hem ook goed gebruikt. het is gewoon bizar bijna om niet elke dag te hoeven laden.

blijf de batterij bespaar functies die hij heeft nog steeds lachwekkend als ik ze tegenkom in de instellingen, dat is in 1 klap zinloos geworden.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

jeroen3 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:02:
De Nokia 6300 is nog steeds te koop en word nog ondersteund door Nokia's Microsoft's PC software.
Zoiets zou ik doen. Oudere nokia halen maybe met Symbian om nog een beetje te kunnen smartphonen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.