• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 10:08
Hoi allemaal!

Ik ben momenteel mijn kamer aan het herinrichten, en dat bracht nieuwe mogelijkheden met zich mee. Momenteel heb ik een game pc waar een 27" en een 19" monitor op aangesloten zijn. Deze zitten op mijn gtx 780.

Nu wil ik er echter ook nog een 50" tv aan toevoegen, voor als ik films wil kijken vanuit mijn bed. Het idee is dat de 2 monitors als uitgebreid bureaublad werken, zoals het nu al is. En als ik dan de tv inschakel, wil ik dat monitor 1 (27") weergegeven wordt op mijn tv scherm. En dat monitor 2 (19") gewoon apart blijft.

Is dit mogelijk? Zoja, heb ik nog iets speciaal nodig? Of kan ik gewoon die hdmi kabel van de tv erbij inpluggen en dan via instellingen ergens kiezen om monitor 1 te dupliceren op monitor 3? En als laatste, wat gaat dat met het geluid doen? Blijft dat uit de pc speakers komen, zal dat uit de tv komen, of beide?

Alvast bedankt!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HDMI switch is wellicht nog het meest eenvoudige dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 28-01-2016 02:15 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Wat vor een 27" monitor (met welke resolutie) en wat voor een 50'TV (met welke resolutie ?

Want als je beiden wilt dupliceren (=mirror) moeten ze beide dezelfde resolutie aannemen(en ook ondersteunen). (Hetzelfde bij een HDMI swtch of zelfs HDMI splitter).
Mocht je dat niet willen zou ik de TV als 3 monitor installeren/gebruiken. (weet alleen niet in hoeverre dat met jouw nvidia videokaart(drivers) kan. Bij mijn AMD (drivers &) HD 7970. gaat dat wel.

Wat wil je het voornaamste doen op je TV met het PC beeld ? Gamen ? Video kijken ? Browsen ?

En probbeer eens de trial van deze uit. Die kan er nog meer/leuker van maken dan de standaard drivers en windows functies : https://www.displayfusion.com/

Trouwens : je gebruikt windows toch ? En welke versie ?

Voor het geluid zal je de (altijd) main output moeten gaan kiezen. Of de geluidkaart/poort voor je pc speakers of het geluid van de soundchip op je videokaart op de hdm poort. Op beide tegelijk afspalen kan niet (standaard). (tenzij je het geluid van de tv weer doorlust/-verbind naar je pc-speakers (sommige TV's hebben een stereo en/of SPDIF audio-out aansluiting die je dan aan je pc speakers moet kunnen / gaan verbinden.(alleen moet dan de TV altijd aan 9en op de pc hdmi zijn voor geluid.))

Wat voor pc-speakers heb je en hoe zijn die nu aangesloten ?

[ Voor 59% gewijzigd door Dr.Jake op 28-01-2016 03:36 ]

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 10:08
De 27" monitor (Dell Ultrasharp) heeft 2560*1440 als resolutie en de tv (Sony KDL-50w705b) 1920*1080.
De tv zal gebruikt worden als ik films en series kijk. Ik heb nu XBMC (Kodi) geinstalleerd staan, daarmee kijk ik films en series op mijn 27" scherm. Nu wou ik de tv er bij hebben om daarop naar films te kijken.

Ik heb Windows 10, en een Logitech 5.1 setje op pc aangesloten.

Dus scherm 1 en 2 zijn pc monitors die als instelling "bureaublad uitbreiden" hebben, en dan wil ik scherm 3 (tv) erbij, die het beeld van monitor 1 weergeeft.