Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

peaq vs hp mediamarkt btw korting

Pagina: 1
Acties:

• leonkamminga
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

ik wil omdat ik stage in het buitenland ga lopen een laptop kopen waarmee ik op word kan, foto's op kan slaan (200) optioneel af en toe een simpel spel spelen en youtube/netflix kijken.

mijn oog was gevallen op de PEAQ PNB S1015 - I2N2 die een mooie quadcore processor en lekker snelle opslag heeft door de expresscashe. nu begin ik toch te twijfelen omdat ik voor dezelfde prijs een HP 15-AC120ND kan kopen die een i3 processor heeft met een stuk hogere benchmark.

kan ik de laptop toch beter inruilen of niet?

gr. Leon

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

i3 is natuurlijk in meeste gevallen beter dan Pentium. Dus HP
Maar je wilt Netflix kijken? Ga je het dan in 1080P kijken? Dan moet je weer voor Peaq kiezen.
Daarnaast heeft HP enkel HDD en PEAQ SSHD, SSHD is wat sneller dan HDD (met opstarten windows en laden van foto's).

Dit zijn ze toch?
pricewatch: Peaq PNB S1015 - I2N2
pricewatch: HP 15-ac120nd

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 27-01-2016 23:44 ]

Trein?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Deze?
pricewatch: Peaq PNB S1015 - I2N2

Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de specificaties... Exprescache, ookwel bekend als een Hybride Harddisk, SSHD en nog een paar termen, haalt nauwelijks wat uit voor de snelheid.
Ga dan gewoon direct voor een SSD. Dat merk je tenminste, en goed ook.
Nou ben ik opzich wel geneigd te zeggen dat CPU's niet zo heel veel uitmaken tegenwoordig, maar in een laptop heb je wel het probleem dat je niet kan upgraden. Dus ik zou direct hoger mikken dan wat je strict noodzakelijk nodig hebt.

pricewatch: HP 15-ac120nd
Ik neem aan dat dit de beoogde HP is.
Sowieso flink snellere processor, 2x het RAM, een 2x zo grote harddisk, lichter gewicht (dus beter mee te nemen)
Echter iets lagere scherm resolutie en geen WiFi-AC

Maja, algehele performance van de HP zal fors beter zijn.
Exprescache/SSHD/Hybride-disks halen nauwelijks iets uit. Daarbij is een grotere harddisk automatisch sneller als een kleine. De data-dichtheid is groter waardoor er per omwenteling van de schijf meer bits onder de leeskop door komen en je dus hogere snelheid hebt.

Sowieso zit je normaliter altijd op harddisks te wachten, of op je internet verbinding als je iets online doet.
Dus al-met-al is de HP gewoon stukken beter.
Dat gezegd hebbende: koop een SSD, als je dat geld kan missen. Dat doet zo ongelofelijk veel voor de snelheid...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• leonkamminga
ja dit zijn ze inderdaad! de pentium is een quadcore en toch heeft die een stuk lagere benchmark. af en toe wat netflix, maar ik hoef niet het mooiste beeld. wel vindt ik wachten erg vervelend.

• leonkamminga
dus voor dezelfde prijs LENOVO Ideapad 100-15IBD is dit de beste optie lijkt mij? een i3 prcoessor en ssd!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

leonkamminga schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:48:
ja dit zijn ze inderdaad! de pentium is een quadcore en toch heeft die een stuk lagere benchmark. af en toe wat netflix, maar ik hoef niet het mooiste beeld. wel vindt ik wachten erg vervelend.
Quadcore zegt weinig.
Een processor heeft stapels meer onderdelen die bepalend zijn voor de snelheid dan Cores alleen.
Megahertzen/Gigahertzen helpen ook mee. Plus hoeveel cache de processor heeft (L1/L2/L3 cache), hoe snel de bus naar het RAM is, welke optimalisaties en instructieset uitbreidingen heeft de processor?

Aantal cores lijkt een beetje de weg te bewandelen van de Megahertz Mythe.

Van een aardig tijdje terug, maar nogsteeds correct en actueel:
leonkamminga schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:57:
dus voor dezelfde prijs LENOVO Ideapad 100-15IBD is dit de beste optie lijkt mij? een i3 prcoessor en ssd!
http://www.mediamarkt.nl/...-80qq00jhmh--1419953.html

Die?
Vind de SSD een beetje aan de kleine kant, maar verder zal die behoorlijk sneller zijn dan de andere twee opties, ja.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 28-01-2016 00:07 ]

• leonkamminga
Ja die! Nou dan retourneer ik de peaq laptop mooi weer :-)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie bij de website van MM bij de desbetreffende peaq andere specs dan dat ik hier via de pricewatch vind. De specs van de MM site (wel een echte ssd, 8GB werkgeheugen, extra hdd van 500GB) zien er m.i. wel oke uit.
Maar weet iemand hoe het komt dat de specs verschillen?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

rockhopper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 00:39:
Ik zie bij de website van MM bij de desbetreffende peaq andere specs dan dat ik hier via de pricewatch vind. De specs van de MM site (wel een echte ssd, 8GB werkgeheugen, extra hdd van 500GB) zien er m.i. wel oke uit.
Maar weet iemand hoe het komt dat de specs verschillen?
Ik denk dat je de verkeerde bekijkt, want het gaat om deze:
http://www.mediamarkt.nl/...b-s1015-i2n2-1412827.html
500GB HDD met 8GB Expresscache (ik gok dat het een Seagate Momentus SSHD is), 4GB RAM en een Pentium N

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik zie het al, een lettertje verschil met deze http://www.mediamarkt.nl/...b-c1015-i2n2-1408668.html

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1