Foute Prijszetting Namecheap.com

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-08 23:27
Hallo allemaal,

zoals sommige misschien weten (en anderen niet) zijn sinds vandaag de .security en .protection tld's (top level domains) vrijgegeven.
Tweaker als ik was ben ik even gaan kijken hiernaar via namecheap.com, nu zag ik dat hier enkele zeer interessante domeinen nog beschikbaar waren. (oa virus.protection)

Prijs: 60$/jaar.

Ik heb dus niet echt nagedacht en deze domeinnaam gelijk besteld, voor 60$/jaar kan je niet echt iets verkeerd doen voor zo een domeinnaam. (Alles betaald en geregistreerd)

Nu krijg ik een uurtje later een e-mail van namecheap dat ze hier een foute prijszetting gedaan hebben.

Werkelijke prijs: 2498$/jaar

Nu, als student heb ik hier niet even wat cash liggen om hier dát bedrag voor neer te tellen. Mijn vraag is, heb ik een poot om ergens op te staan tegenover namecheap? Of is het gewoon maar de refund accepteren? (Andere optie is bijbetalen, maar euhm...)

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via florejaen op 03-02-2016 00:34)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Dit is meer een vraag voor in Shopping Forum. Daar komen dit soort vragen/topics vaker voorbij:
Zoeken op "prijsfout" in Shopping Forum

Er wordt vaak lang en breed gediscussieerd over dit soort vraagstukken, maar de leidraad is:
Als een prijs "too good to be true" is, en je dus als consument zelf ook had kunnen inzien dat de prijs niet klopt, dan heb je geen poot om op te staan.
Volgens mij is dat hier het geval.

Bovendien: zelfs al heb je zou je wel een poot om op te staan hebben; dan geeft zo'n bedrijf echt niet zomaar toe. En dan..? Dan mag je Namecheap, gevestigd in Los Angeles, CA, USA gaan procederen..
Lijkt me een lastig verhaal.

Mijn advies: refund accepteren.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Dit is meer een vraag voor in Shopping Forum. Daar komen dit soort vragen/topics vaker voorbij:
Zoeken op "prijsfout" in Shopping Forum

Er wordt vaak lang en breed gediscussieerd over dit soort vraagstukken, maar de leidraad is:
Als een prijs "too good to be true" is, en je dus als consument zelf ook had kunnen inzien dat de prijs niet klopt, dan heb je geen poot om op te staan.
Volgens mij is dat hier het geval.

Bovendien: zelfs al heb je zou je wel een poot om op te staan hebben; dan geeft zo'n bedrijf echt niet zomaar toe. En dan..? Dan mag je Namecheap, gevestigd in Los Angeles, CA, USA gaan procederen..
Lijkt me een lastig verhaal.

Mijn advies: refund accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Indeed. En dus een kickje van WEB naar SF (zie ook Waar hoort mijn topic?).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, wat verwacht je nu zelf? Gokje gewaagd, pech gehad, refund en klaar :)

Zoals HyperioN al aangeeft gaat het niet eens om een NL bedrijf, maar ook in Nederland zou je zeer waarschijnlijk nul op het rekest krijgen, zie bijvoorbeeld het Otto-arrest. En het bedrijf zal ook niet snel toegeven, zeker niet bij zo'n prijsverschil.

Dus gewoon refund accepteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.