Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik zoek een?
Goedkope smartphone.
Ik heb een X-Cover 3 die Samsung (toch echt een a-merk van een paar honderd euro) na een half jaar met een up-date naar de klere geholpen heeft. Ik zit weer een rugged smartphone (ander topic) te overwegen. Maar gezien je dan toch weer aan Android zit (wat na up-date's toch minder wordt blijkbaar) zit ik er aan te denken om een goedkope smartphone te kopen + 1 op reserve.
De denkwijze hierachter is dat ik een niet rugged smartphone toch wel sloop, of anders een up-date of een zeurende accu wel een einde aan maakt aan de pret. In dit pakket zit ik dus te denken om een paar maand tot een half jaar met een goedkope telefoon te doen en weg te gooien als hij kapot of verouderd is.
Tips over beide opties zijn natuurlijk welkom.

Wat is je budget?
Nog te bezien, wat er mogelijk is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatt'sappen, mailen en bellen. Heel af en toe wat op internet bekijken.
Accuduur van minstens 3 dagen.
Klein scherm en een cameraatje van ca 5mp zijn een pré.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nog niks gevonden, gezien ik er te weinig inzicht in heb.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 18:26
Wat is goedkoop? Wat is je budget. En wat is een klein scherm, sommige mensen vinden 4.5 al klein en de ander bedoeld dat max 4 inch.

Het probleem met de goedkope modellen van Samsung (en andere merken) is vooral dat ze bij de goedkope modellen weinig geld besteden aan de updates waardoor deze verre van goed in elkaar zitten waardoor het toestel minder gaat presteren. En dan heb je nog de schil die ze erover heen gooien.

Al eens nagedacht over een Moto E of G? Sinds Google het verkocht heeft krijgen de goedkope modellen minder lang updates. Maar er zit geen irritante schil op en ze lopen wel lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 28-01-2016 01:05 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Moto E of G dacht ik ook meteen aan. Mijn kinderen hebben die en ndie dingen zijn toch behoorlijk taai.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind de generalisatie van een enkele mislukte update naar alle teledoons worden met updates om zeep geholpen wel wat overdreven.

En waarom gaat een telefoon bij jou zo snel stuk? Dat is wel noodzakelijk om te weten mbt advies.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Allen dank voor jullie antwoord iig.

- Budget hangt er van af, zal opzich niet het probleem zijn. Voor het ''wegwerp'' segment wel ergens onder de 100 euro. Voor een goeie rugged is het budget verder geen enkel probleem, als hij het maar gewoon altijd doet en blijft doen. Met m'n X-cover heb ik nu in 4 a 5 maand 240 euro afgeschreven, dus andere telefoons moeten daar wat gunstiger uitkomen.
- Ik heb nu 4,5' scherm en eigenlijk vind ik dat al te groot. Liefst onder de 4' dus, maar iig niet groter dan 4,5'. Wat mij betreft is 3' al groot zat. Het liefst een toetsentelefoon als het aan de eis van appen etc voldoet.
- Met schil bedoelen jullie neem ik aan de standaard app's etc die ze over het kale besturingssysteem heen leggen? Hier het liefst zo weinig mogelijk van natuurlijk.
- Moto E en G ben ik verder niet bekend mee, maar zal het eens bekijken!

- Je hebt een punt over dat ik misschien wat te hard van stapel loop, maar ik maak het eigenlijk al meerdere mobiels en laptops mee dat ze eigenlijk onbruikbaar gemaakt worden wat accuduur betreft.
- Een telefoon heeft bij mij een zwaar leven. Eindigd wel eens al dan niet samen met mij in het (zoute)water of moet lange tijd met mij mee door de regen. Komt veel in stof en olierijke omgevingen. Zware stootbelasting op oa festivals (moshpits etc) en outdoor activiteiten.
Het punt is dat ik tijdens en na al dit soort situatie's bereikbaar moet zijn of zelf contact moet kunnen opnemen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Microsoft Lumia 500 serie zitten in je richting, en Windows Moble vraagt weinig van de hardware. Gewoon bij kruitvat/kijkshop of oz even scoren en je kunt weer een poosje vooruit.
Pagina: 1