Ik bedoel dat KPN een verbinding zit af te knijpen die gewoon veel sneller kan, het is toch zonde om niet alles uit een breedband verbinding te halen?
Reken nu maar 1s na, stel je voor dat ze echt ieder1 die een analoge/ISDN-telefoonaansluiting heeft, een 2 megabit-verbinding via DSL geven bijvoorbeeld, zou je dan niet al een ongelofelijke backbone nodig moeten hebben?
Ik als sterveling denk dan bij mezelf, als bijv. een dorp/stad 1000 aansluitingen heeft, das dan toch 1000 x 2 mbit, moet zo'n dorp/stad toch een 2 gigabit backbone hebben, wil iedereen op full speed werken. 'k werk zelf bij een ISP en d.m.v. multiplextechnieken e.d. dat er wel wat kan worden gedeeld met elkaar. Ook zal er never nooit 100% gebruik worden gemaakt van de bandbreedte, denk dat je de 50% nog niet 1s haalt tesamen met alle gebruikers in zo'n dorp/stad. Een gigabit-backbone zou dus al volstaan theoretisch.
Maar goed, naar het internet toe zou ik niet zo'n grote backbone toe willen, wat mij eerder interessant lijkt is, de onderlinge verbindingen hier wel full-speed maken, ik bedoel, als jij 1000 gebruikers in een stad/dorp hebt, die allemaal naar de zelfde centrale toegaan - en verder niet naar internet toe, dat even buiten beschouwing gelaten - dat je onderling toch wel op misschien zelfs 2, 4 of zelfs 6 megabit moet kunnen uitwisselen/communiceren met elkaar?
Dus vanuit het ene huis in het dorp, naar het andere huis in het dorp, zie het als een soort van router/hub dat je telefooncentrale werkt. En zo heb je een soort van LAN in een stad/dorp.
Kweet dat dit wat dromerij is, maar het id an sich, is niet verkeerd toch?