Garantie Lumia telefoon uit Hong Kong, gekocht via Ebay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik moest zonodig een hele toffe telefoon... Een Nokia (toen nog) Lumia 930, in limited edition white/gold. Na even gezocht te hebben was ik blij, want via Ebay bood een Amerikaanse partij, never-mrsp, hem aan. Het mooie aan deze telefoon (voor mij althans) is de feature 'Rich Recording'. Er zitten 4 microfoons in de Lumia 930, die een hoge geluidsdruk aan kunnen. Perfect voor filmpjes maken tijdens concerten.

Op dit moment is bellen geen probleem, maar op handsfree hoort niemand me, audio opnemen in Whatsapp gaat niet en heb ik bij het opnemen van video vrijwel alleen nog rechts geluid. Na wat zoeken blijkt dit een productiefout te zijn, een slechte batch moederborden veroorzaakt sluiting of slechte aarde voor de microfoons en de boel gaat stuk, zoals bij mij is gebeurd. Dus, op zoek naar garantie.

- De IMEI garantiechecker van Microsoft Lumia in NL zegt; je telefoon is niet in garantie in NL.
- De IMEI garantiechecker van Microsoft Lumia in de VS zegt; je telefoon is niet in garantie in de VS

Met een andere IMEI checker ben ik erachter dat m'n telefoon uit Hong Kong komt. En jawel, er zit nog garantie op! Maar, Microsoft Lumia HK zegt; we leveren alleen lokale garantie, dus we sturen de telefoon niet terug naar NL. En oh ja, we nemen je reparatie alleen (in Hong Kong) in behandeling met een aankoopbewijs uit Hong Kong, met daarop het IMEI. Heb je die niet, dan beschouwen we je toestel als overseas, en betaal je omgerekend 77 euro om de reparatie uberhaupt in behandeling te nemen. Ex materiaal. Of, zegt NL, 175 euro ex BTW om de reparatie in NL in behandeling te nemen. Of je moet garantie krijgen van de partij waar je het toestel hebt gekocht. En die antwoordt met simpelweg: "No warranty provided for international".

Dus, daar zit je dan met een toestel van 10 maanden uit, gekocht om de feature die nu kapot is, waarvan bekend is dat het een probleem is (en met de nieuwere moederborden verholpen is, dus permanent opgelost kan worden), maar niemand die je garantie wil verlenen. In NL zou ik zelfs 175 euro mogen betalen ex materiaal (en dat zal wel een duit kosten), om de reparatie in behandeling te nemen buiten de garantie.

Eigenlijk wil ik vooral vragen of iemand nog tips heeft. Ik baal als een stekker, je geeft veel geld uit en na 10 maanden heb je een middelmatige smartphone over. Ik zou het geen probleem vinden om de telefoon in Hong Kong te laten repareren, via via weet ik zelfs iemand daar die als lokaal adres wil fungeren, maar dan heb ik nog geen lokaal aankoopbewijs. Dus, wat nu? Tot zover de globale economie in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:21

AzzKickah

06-CENSORED

Ben bang dat je weinig (lees: geen) kans maakt. Dat is het risico van via internet zo ver weg iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 22:41

Marc H

- - Is wakker - -

Wat zegt microsoft NL als je met de helpdesk belt?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Titel aangepast om deze wat informatiever te maken. Indien beter voorstel: plaats een TR :)

Je eerste aanspreekpunt is de verkoper. Het is maar de vraag wat je via eBay kan krijgen aan garantie, dat is inderdaad een risico van dergelijke aankopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Marc H schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:56:
Wat zegt microsoft NL als je met de helpdesk belt?
Ik heb in NL alleen nog met de helpdesk via Twitter en Facebook contact gehad. Denk je dat het helpt als ik bel?
gambieter schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:01:
[mbr]Titel aangepast om deze wat informatiever te maken. Indien beter voorstel: plaats een TR :) [/]

Geen probleem hoor, dankjewel!
Je eerste aanspreekpunt is de verkoper. Het is maar de vraag wat je via eBay kan krijgen aan garantie, dat is inderdaad een risico van dergelijke aankopen.
Dat is waar. Het is wel een partij met heel veel zeer positieve beoordelingen, maar ik heb eigenlijk nog nooit verkopersvoorwaarden oid gecheckt van iemand op Ebay.

Ik kan evt. nog bij de verkoper informeren of ze het wel voor me kunnen regelen via een Amerikaanse contactpersoon (voor verzenden van/naar). Daar heb ik ook nog wel iemand zitten :)

[ Voor 58% gewijzigd door TripleM op 28-01-2016 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 22:37

neolite

Immer kritisch

Je hebt zelf een risico genomen door je telefoon via "grijze import" te bemachtigen. Je hebt een telefoon voor de markt in Hongkong bij een Amerikaanse verkoper gekocht en dan neem je gewoon bewust of onbewust een risico.

Om nu nog garantie te krijgen zul je aan de voorwaarden moeten gaan voldoen, kan je dit niet dan zit er niks anders op dan de kosten zelf te gaan betalen. Het zou me overigens niets verbazen dat die Amerikaanse verkoper een bewijs van aankoop heeft of kan bemachtigen uit Hongkong.

Een laatste stap zou kunnen zijn dat je aanbied Microsoft Nederland de reparatiekosten te betalen exclusief de materiaalkosten, omdat het defect een productiefout betreft.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:15
Hoe heb je betaald? Toevallig met creditcard? Als laatste middel kun je nog kijken of je creditcardmaatschappij wat voor je kan betekenen. Vaak zijn je aankopen een x aantal dagen verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

oohh schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:07:
Hoe heb je betaald? Toevallig met creditcard? Als laatste middel kun je nog kijken of je creditcardmaatschappij wat voor je kan betekenen. Vaak zijn je aankopen een x aantal dagen verzekerd.
Zie de OP ("... en na 10 maanden ..."), de TS heeft de telefoon al te lang daarvoor :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:20
gambieter schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:17:
[...]

Zie de OP ("... en na 10 maanden ..."), de TS heeft de telefoon al te lang daarvoor :)
Tenzij TS een creditcard heeft die 365 dagen aankoopverzekering biedt. (zoals de ING platinum)
Pagina: 1