Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleighe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:54
Beste iedereen, ik heb een nieuwe televisie aangeschaft: de Panasonic 40CS620.
Nu schrik ik een beetje want het beeld flikkerd als een gek en ik krijg er met geen mogelijkheid iets aan gedaan. :(
Het lijkt me een probleem met de frequentie van de backlight oid. Lichter beeld maakt het probleem goed zichtbaar itt donker beeld. Het omhoog schroeven van de hoeveelheid backlight maakt het juist minder zichtbaar.

Nu heb ik alle settings al doorgelopen:
- Frame insertion (die het beeld smoother zou maken) aanpassen heeft geen effect
- Geen andere settingen gevonden die iets met het probleem te maken lijken te hebben.

Het probleem ligt ook niet bij slechte kabels, zowel HDMI, scart en het ingebouwde help menu van de tv (heeft toevallig een witte achtergrond ;) ) hebben het probleem

Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen? Misschien een inloop periode? Of gevalletje retour naar de winkel?

Bedankt!

Beste antwoord (via Fleighe op 29-01-2016 08:01)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knipperende backlight is waarschijnlijk iets in de stroom voorziening naar de backlight toe. Dingen als Frame Insertion staan daar los van, dus dat verklaart wel waarom dat geen effect heeft. Ik denk eigenlijk dat je niet veel andere dingen kunt doen dan RMAen.

Een inloopperiode lijkt me sterk, het is LED, dat zou gewoon direct licht moeten geven (ze warmen niet op zoals CCFLs oid).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knipperende backlight is waarschijnlijk iets in de stroom voorziening naar de backlight toe. Dingen als Frame Insertion staan daar los van, dus dat verklaart wel waarom dat geen effect heeft. Ik denk eigenlijk dat je niet veel andere dingen kunt doen dan RMAen.

Een inloopperiode lijkt me sterk, het is LED, dat zou gewoon direct licht moeten geven (ze warmen niet op zoals CCFLs oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:47

Bever!

3

Lijkt me een doa, heb het nog nooit gezien iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleighe
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:54
Televisie is ondertussen terug gebracht, netjes geld terug gekregen. :)