Nou ik heb vanmiddag behoorlijk moeten zoeken, maar het uiteindelijk gevonden. Om huidige of toekomstige gebruikers van dienst te zijn hierbij mijn guide om gebruik te kunnen maken van Ziggo 4G
Ziggo introduceerde onlangs 4G abonnementen, ik als bestaande klant kon kosteloos overstappen, maar had hiervoor wel een nieuwe simkaart nodig. Even bellen met de klantenservice was overigens voldoende om aan te geven dat ik gebruik wil maken van het nieuwe 4G abonnement, dat niet alleen sneller is maar ook meer data heeft (1,5GB ipv 1GB). Daarbij kon ik als bestaande klant ook netjes gebruik maken van het 1e maand gratis aanbod. Dus ik ben kosteloos overgestapt, 1 maand gratis gekregen en sneller en meer data. Netjes dus, maar de slag om de meer data is begonnen en met 1,5G loopt Ziggo nog behoorlijk achter, maar dat terzijde.
Ik had 2 dagen later netjes de simkaart per post ontvangen en ging toen de procedure van nummerportering in...(zelfde nummer, maar nieuwe nieuwe simkaart) dus hier gingen een aantal dagen overheen (precies 1 week in mijn geval).
Anyways, vandaag was het zover, vanmorgen bericht ontvangen dat de nieuwe sim geactiveerd ging worden. Dus ik heb de nieuwe sim netjes geplaatst ipv de oude (in SIM1 slot)
Natuurlijk had ik geen bereik en data na deze actie...
APN bleek weg te zijn, data bleek te zijn uitgeschakeld in Android...
Die moet je dus handmatig opnieuw instellen, deze guide komt hierbij wel van pas.
Komt neer op het volgende
1. Data inschakelen
2. Voorkeursverbiding LTE instellen
3. Nieuwe APN aanmaken; hier lijkt alles te zijn uitgegrijsd (donker) maar je kan toch gewoon alles invullen. Config als volgt:
Ziggo Mobiel, internet.ziggo.nl en PAP verificatie
Zie alle details hier:
https://www.ziggo.nl/klan...tig-instellen/ziggo-nieuw
4. Daarna nog niets helaas...dus netwerkselectie op automatisch zetten (belangrijk!) want hij vindt handmatig het juiste netwerk Vodafone 4G niet meer.
5. Dan heb je verbinding maar gebeurt er verder nog niets.
6. Telefoon uitschakelen en opnieuw inschakelen zorgt ervoor dat alles werkt
Daar waar ik eerst (in het centrum van Heerlen...) vaak helemaal geen verbinding had op H+ of zelfs 3G werkt dat nu met LTE (zie icoontje van de netwerkstatus) nu wel perfect.