3-screen setup voor race-game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Hi,

Ik wil voor iRacing mijn system uitbreiden met 3 schermen, ben alleen door de bomen het bos een beetje kwijt...

Wat is belangrijk? Ik denk response time, refresh rate en breedte van bezel
Wat mag het kosten? Maximaal €220 x 3 = €660

Momenteel heb ik een scherm van BenQ op het oog - de GW2760HS (pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart) - die interessant lijkt qua specs en qua prijs.

Dit scherm is echter geen 144Hz scherm en heeft een response time van 4ms, maar lijkt verder best OK? Wat denken jullie?

Wat ik me ook af vraag: In hoeverre is het een idee om dit scherm als zijschermen te kopen, en dan van hetzelfde merk en zelfde maat een 144Hz scherm als middelste scherm te gebruiken? Of ga je dan een vreemd zicht krijgen?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Thanks, wist even niet waar ik deze zetten moest.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:18
Wat ik me ook af vraag: In hoeverre is het een idee om dit scherm als zijschermen te kopen, en dan van hetzelfde merk en zelfde maat een 144Hz scherm als middelste scherm te gebruiken? Of ga je dan een vreemd zicht krijgen?
Zou ik niet doen, zelf ook geprobeerd met 3 schermen, het punt is dat je geen egaal bewegend beeld krijgt maar een hakelende 60fps op 2 schermpjes en een vloeiende 144fps op 1 scherm.
Gewoon alle 3 de zelfde Hz laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:15
Ik heb dat scherm, ben er blij mee. Hier een goede review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_gw2760hs.htm
Volgens dat artikel is de response time prima en de input lag zelfs uitstekend. In gebruik merk ik niets van vertragingen. In combinatie met de grootte en het hoge contrast en prima kleuren vind ik het een goede monitor voor games en multimedia. Voor tekst is de resolutie aan de lage kant. Met een dual-link DVI kabel schijn je de monitor ook makkelijk op 75hz of zelfs 80hz te kunnen laten draaien. Dat is een aardige vooruitgang ten opzichte van 60hz, al weet ik niet hoe je dat bij alledrie de schermen voor elkaar gaat krijgen.
Want de monitor heeft geen displayport-input, dus je moet goed uitzoeken of je videokaart drie schermen met dvi/hdmi kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:26
Waarom ben je niet gegaan voor een 32 inch, en een monitor waarmee je naar 1440p gaat ipv 1080p ?
Dus 2560x1440 resolutie.
De game ervaring wordt veel groter, en je bent voorbereid op de toekomst.
De meeste video kaarten kunnen tegenwoordig een resolutie van 7680x1440 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:55
metstijl schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:26:
Waarom ben je niet gegaan voor een 32 inch, en een monitor waarmee je naar 1440p gaat ipv 1080p ?
Dus 2560x1440 resolutie.
De game ervaring wordt veel groter, en je bent voorbereid op de toekomst.
De meeste video kaarten kunnen tegenwoordig een resolutie van 7680x1440 aan.
Welke GPU en Monitor kon dat aan voor die prijs 1 jaar geleden? Nu is 7680x1440 ook voor de meeste nog best pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:26
loki504 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:39:
[...]

Welke GPU en Monitor kon dat aan voor die prijs 1 jaar geleden? Nu is 7680x1440 ook voor de meeste nog best pittig.
Oeps, je hebt helemaal gelijk, was een oud topic waar ik op reageerde 8)7
Maar goed blijft een interessante vraag voor personen die nu een race rig willen bouwen en kijken naar een GTX1050 of beter. Maar ook hoeveel 32 inch bijdraagt aan een echtere race belevenis.
Pagina: 1