Toon posts:

Budget game pc 750€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
vooral gamen (the forest) en misschien ga ik mijn oude hobby weer oppakken wat stoeien met fruity loops/ableton live.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs rond de 750€ (pc wat ik in gedachte heb zit ik rond de 766€ inclusief verzenkosten, dat gaat nog net)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 1tb harde schijf liggen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaalt merk..alleen de cpu moet wel van intel zijn

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen speciale wensen

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken

Wat verwacht je van ons?[i]
Of ik een goeie samenstelling heb gemaakt.
Als dit zo is dan gaat dit systeempje vanavond nog bestelt worden.

Dit is wat ik zo'n beetje heb gevonden hoe de pc eruit komt te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,-€ 191,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 256,-€ 256,-
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 36,95€ 36,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,21

Ieder advies is welkom.

Alle reacties

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Prima lijstje, niks meer aan doen.

• JaHalloZeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-11 18:23
Die aparte CPU koeler heb je niet echt nodig, stockkoeler werkt prima. Door daarop te besparen kan je zelfs een i5-6500 nemen dan. Daarnaast scheelt deze SSD nog iets in de prijs voor vrijwel dezelfde prestaties: pricewatch: Crucial BX200 240GB. Voor de rest ziet het lijstje er prima uit.

[ Voor 0% gewijzigd door JaHalloZeg op 27-01-2016 20:21 . Reden: Grammatica ]

Verwijderd

Topicstarter
Perfect,
Dus die cpu koeler is echt niet nodig? (stiller?,betere koeling dan de stockkoeler?)
Ik hou het toch bij de samsung als ssd of is er echt geen merkbaar verschil.

• JaHalloZeg
  • Laatst online: 26-11 18:23
Er is geen merkbaar verschil tussen de twee SSDs. Als je benchmarks gaat draaien zul je het pas merken, maar voor gewoon gebruik (wat vrijwel iedereen doet) zal er geen merkbaar performanceverschil optreden.

Een aftermarket koeler is niet echt nodig, Skylake werkt op zich al vrij koel met de 65 watt TDP. En volgens mij is de stockkoeler qua geluid ook gewoon stil genoeg (van wat ik heb gelezen). Mocht de stockkoeler je toch niet bevallen kan je naderhand nog altijd een andere koeler erop zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor het advies dan gaan we de spullen maar bestellen.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
De schrijfsnelheid van de bx200 kakt, bij het schrijven van grote hoeveelheden data, heel erg in. Tot niveaus van een HDD. Niet iets wat ik zou willen bij een SSD. En voor dit budget is een bx200 toch niet nodig?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
http://nl.hardware.info/r...euwe-budget-ssd-conclusie

Stukje van de buren, kan je beter een andere budget SSD nemen nog zelfs!

[ Voor 27% gewijzigd door rickbovenkamp op 27-01-2016 23:40 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Baloes schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 23:16:
De schrijfsnelheid van de bx200 kakt, bij het schrijven van grote hoeveelheden data, heel erg in. Tot niveaus van een HDD. Niet iets wat ik zou willen bij een SSD. En voor dit budget is een bx200 toch niet nodig?
Als je kijkt naar PCmark 7 en 8 , doet de BX200 vrijwel niets onder voor het duurdere spul. Het is maar de vraag hoevaak je grote data aan het verslepen ben dat je daar een snellere SSD voor nodig hebt.
Als ik kijk naar mezelf, kijk veel films maar verslepen doe ik die data vrijwel nooit.

pricewatch: Crucial BX200 240GB
Ook hier geen woord over brakke schrijfprestatie, men is tevreden. Het probleem is dat sommigen teveel
waarde hechten aan statische, onrealistische benchmarks.

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 28-01-2016 00:55 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Philpend
  • Laatst online: 29-11 11:09
De mindere kanten van de bx200 komen alleen naar voren in uitzonderlijke situaties, zoals hierboven aangegeven bij het schrijven van hele grote bestanden naar de ssd. Dat zul je in de praktijk nauwelijks doen. In real life situaties zal de bx200 dus net zo goed presteren als een andere ssd. Zit je ruimer in je budget zou ik de bx200 ook mijden, maar om binnen budget te blijven is de bx200 een optie.

• Baloes
Dus bij bv. klonen, installatie van games, windows, gamepatches (die makkelijk meer dan 10GB kunnen bedragen). De 240GB heeft een cache van 3GB, zodra die vol zit vallen snelheden terug tot minder dan 80 mb/s.

Voor budget builds, laptops voor alledaags gebruik (vervanging HDD) ed. is deze drive prima. Maar voor krachtige desktops die je naast gamen ook voor andere dingen zou kunnen gebruiken zou ik zelf een 10tje meer uitgeven voor een bx100.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

Fout. Bij klonen is een BX200 denk ik zelfs snelller dan een Samsung EVO:
http://www.storagereview.com/crucial_bx200_ssd_review
Sequebtieel schrijven valt de Samsung EVO door de mand, zo te zien.
Bij games gaat het vaak ook om grotere bestanden, ook hier zou de Samsung Evo wel even slecht of slechter kunnen presteren.

Zo erg is het allemaal niet.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Baloes
Erg is misschien wat overdreven maar de verschillen zijn toch behoorlijk (vind ik dan :) ) :

Wel heule andere review, maar wel leuk dat ze ook het installeren van games testen en verschillende processen tegelijk :

http://www.purepc.pl/pami...x200_nastepcy_serii_bx100

Wel ff google translate gebruiken. Poolse taal bevat weinig woorden waar wij als nederlander nog iets aan kunnen herkennen..zeg maar geen :)

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Jep. Uitpakken van een WINRAR archief 90 naar 170 seconden, installeren witcher 3 van 100 naar 220, mooie benchmarks. Om een tientje te besparen en dit soort taken 2x zo lang te laten duren lijkt mij het niet waard.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ga ik ook niet op besparen dus ik pak gewoon de samsung.

Is het wel verstandig om de Cooler Master Hyper 212 EVO erbij te pakken of is de stockkoeler meer als voldoende voor mijn systeem?

• Baloes
Stock koeler zou voldoende moeten zijn. Ik weet echter niet hoeveel geluid ze maken onder load. Dat zou je even kunnen opzoeken op youtube of zo. Wat ik zelf wel prettig vind, en zo te zien heeft jouw kast geen stoffilters op alle intake lokaties, is dat de aftermarket geen stofvangers zijn zoals de stock koelers vaak wel zijn.. (kwestie van onderhoud natuurlijk..).

Verwijderd

Topicstarter
Dan neem ik de aftermarket koeler er toch maar bij...ben bang dat ik er anders later spijt van krijg dat ik hem niet bestelt heb.

Verwijderd

Je kunt het toch eerst met de boxed koeler proberen. Het is alleen bij full load dat dat ding hoorbaar is. Een andere koeler erop kan altijd nog. Heb je nog iets om later te upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Ga het toch maar met de boxed koeler proberen en de rest is bestelt.

Bedankt voor jullie advies.
Pagina: 1