Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Nou dat mijn kinderen een leeftijd bereiken dat ze zich ook beginnen af te vragen hoe ze nog kunnen leven zonder telefoon. :+ Loop ik toch tegen een probleem aan waar ik eigenlijk niet zo een antwoord op gevonden krijg.

Mijn oudste zoon is 10, richting 11 jaar oud en ik wil hem mijn oude Android telefoon geven. Prima dingetje nog en leuk voor hem om te leren hoe er mee om te gaan.
Echter, dan loop ik tegen het probleem aan dat Google een leeftijdseis heeft van 16jaar, anders mag je geen Google account aanmaken. En een Google account is wel noodzakelijk wil je wat leuks op de telefoon doen, zoals installeren vanuit de PlayStore.

Nou kun je natuurlijk gewoon zeggen dat je 16+ bent als je een nieuw account aanmaakt, maar dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling. Hoe doen anderen dit? Kinderen van 12+ lopen tegenwoordig toch met een telefoon rond, hebben die allemaal een Google account aangemaakt met een te hoge leeftijd? Wat is nog het nut van Google om een leeftijdseis te stellen van 16jaar als iedere tiener tegenwoordig met zo'n ding rondloopt en dus feitelijk moet frauderen om deze te mogen gebruiken.

Of zie ik wat over het hoofd?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
Iedereen zegt 16+ te zijn. Het boeit niemand wat jij invult, alleen als jij Google gaat aanklagen voor weet ik veel wat, hebben hun direct het woordje terug van " hey maar onze service is voor 16+!"

Alleen zichzelf indekken, meer niet.

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 15:08
Naam van de ouders? Net zoals kinderen van 12 die het weekkrantje rondbrengen, terwijl het op naam van de ouders staat. In principe maakt het an sich niet zoveel uit met wat voor onzin je jouw account aanmaakt. Alleen als ze het vermoeden hebben dat een minderjarig kind valse gegevens heeft ingevuld dan moeten er id gegevens worden opgestuurd (account wordt dan geblokkeerd).

[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 27-01-2016 19:03 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Heeft ook met aankopen in de store te maken en mensen die dat terug proberen te draaien wanneer iets door een kind gekocht is.