ruis speakers..

Pagina: 1
Acties:

• ch85
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
beste tweakers,

ik heb net de jbl lsr305 speakers gekocht en aangesloten.
dit met een 3.5mm TRS naar 2x6.3mm TS, rechstreeks in de computer (in de lichtgroene jack aan de achterkant)

nu hoor ik een lichte ruis. heb gelezen dat dit wel 'normaal' kan zijn bij dit type speakers.
ik zit er +-90 cm af, dus echt goed kan je het niet horen (als je muziek luistert)
ik heb de speakers al losgekoppeld van de pc, ander stopcontact, zonder kabels ertussen-> altijd ruis.
dan neem ik aan dat het aan de speakers ligt.
het windowsvolume staat op max, de speakers zelf op 4.5 (max=10)

nu als ik een game speel is het wel zeer merkbaar/ storend. als ik de game pauzeer lijkt het soms weer iets beter te gaan.
ook soms hoor ik muisbewegingen of iets in die aard?
is er misschien iets verkeerd aangesloten of ingesteld? (realtek?)

iemand die verder raad weet??
(ik kan ze nog terugsturen, indien nodig)

alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is je PC geaard aangesloten op het stopcontact? En weet je ook 100% zeker dat het stopcontact daadwerkelijk een aard-draad heeft die naar "de grond" loopt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ch85
MAX3400 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:59:
Is je PC geaard aangesloten op het stopcontact? En weet je ook 100% zeker dat het stopcontact daadwerkelijk een aard-draad heeft die naar "de grond" loopt?
jep.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows volume op 50%zetten en je speakers wat harder. Dat dempt de ruis en ws ook dat gepiep dat je hoort :)
Muisbewegingen horen kan soms idd. Zeker als geluidskaart en muis de zelfde IRQ's delen. Je kunt kijken of je dat in apparaatbeheer voor een van beiden aan kunt passen. Je muis op een andere USB aansluiting zetten (je hebt er meerdere, dus expermenteer wat) wil ook wel eens helpen. Dit ivm het delen van IRQ's door de interne USB hubs in je pc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Onboard geluidskaart?

Als je muisbewegingen (en processorgebruik) hoort door je speakers ligt het vaak aan een crappy onboard geluidskaart. Een goedkope usb geluidskaart kan het al een heel stuk verbeteren.

• ch85
ik heb net gemerkt dat als ik wat met de kabels pruts dit soms iets lijkt te helpen..
(vooral dan met de kabel die de speakers verbind met de pc)
kan ook toeval zijn..

kan het miss een realtek instelling ofzo zijn?
bv 16 bits ipv 24 bits enz?
AtomicShockwave schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:25:
Onboard geluidskaart?

Als je muisbewegingen (en processorgebruik) hoort door je speakers ligt het vaak aan een crappy onboard geluidskaart. Een goedkope usb geluidskaart kan het al een heel stuk verbeteren.
idd dacht ik ook al aan, wel last resort deze optie..

[ Voor 81% gewijzigd door ch85 op 27-01-2016 23:32 ]

Verwijderd

En gebruik maken van het geluid via HDMI naar je monitor sturen en vanuit daar naar je versterker?

• ch85
Heb geen versterker.. Enkel de speakers en mijn pc, niets ertussen..

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01 10:19
Als je altijd ruis hoort,ook als de speakers ontkoppeld zijn,dan lijkt het mij toch echt een probleem van de speakers zelf.
Dat kan maar zo in het ontwerp zitten,ik heb hier ook logitech speakers die al vanaf het begin ruizen.

eerste hit google:

https://www.google.nl/web...-8#q=jbl%20lsr305%20noise

lijkt mij een ontwerp probleem

• ch85
Klopt, heb ook al zon verhalen gelezen.

Het lijkt alsof de speakers gevoeliger zijn voor dit soort 'storingsgeluiden'.
Een dac zou een oplossing kunnen bieden, maar soms ook weer helemaal niet lees ik.
Wil ook niet meteen iets kopen als de kans er is dat het niets oplost.
Ik heb de muis al verplaatst, geen verschil.
Opvallend toch dat het enkel bij games echt storend wordt ...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:40

DjVe

Hatsaflats!

ch85 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:52:
Heb geen versterker.. Enkel de speakers en mijn pc, niets ertussen..
Dat bedoeld die ook niet
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:32:
En gebruik maken van het geluid via HDMI naar je monitor sturen en vanuit daar naar je versterker?
Via HDMI beeld en geluid naar monitor. Op je monitor vervolgens je speakers aansluiten.

• ch85
ik heb niets van kabels die de monitor met de speakers zouden kunnen verbinden..
(de speakers hebben enkel een XLR ingang of een TRS of TS ingang)

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-01 11:32

GforceNL

Out of memory....

externe geluidskaart nemen waar je vervolgens XLR op aan kan sluiten, dan is je probleem opgelost. Onboard kaarten geven vrijwel altijd ruis mee.

<Zinloze tekst hier>

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gforcegti schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:15:
externe geluidskaart nemen waar je vervolgens XLR op aan kan sluiten, dan is je probleem opgelost. Onboard kaarten geven vrijwel altijd ruis mee.
Dat hoeft echt niet zo te zijn tegenwoordig.
Meeste onboards zijn goed genoeg.

Wel iets betere kabel erop aansluiten kan veel verhelpen, TS moet ook even proberen of de kabel tussen de PC en de Speakers langs de stopcontacten meer ruis geven dan wanneer ze daar ver vanaf gehouden worden.

Dan weet hij of het aan de kabels ligt, afgeschermde kabel kan dan een oplossing zijn.

How do you save a random generator ?

• ch85
enchion schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Wel iets betere kabel erop aansluiten kan veel verhelpen, TS moet ook even proberen of de kabel tussen de PC en de Speakers langs de stopcontacten meer ruis geven dan wanneer ze daar ver vanaf gehouden worden.

Dan weet hij of het aan de kabels ligt, afgeschermde kabel kan dan een oplossing zijn.
heb ik net geprobeerd, lijkt niet veel te helpen.
als ik de jack die in lichtgroene plug gaat wat 'verdraai' gaat het wel soms beter (of slechter)
kan ik hieruit dan besluiten dat het zeker aan de geluidskaart ligt?

tijdens het surfen is de ruis ook merkbaar (bij kickasstorrents bv over de torrents gaan met de muis)

[ Voor 7% gewijzigd door ch85 op 28-01-2016 17:37 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ch85 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:35:
[...]

heb ik net geprobeerd, lijkt niet veel te helpen.
als ik de jack die in lichtgroene plug gaat wat 'verdraai' gaat het wel soms beter (of slechter)
kan ik hieruit dan besluiten dat het zeker aan de geluidskaart ligt?

tijdens het surfen is de ruis ook merkbaar (bij kickasstorrents bv over de torrents gaan met de muis)
Dat zou dan idd de geluidskaart moeten zijn.

Enige andere mogelijkheid die iets kan doen zijn enige biosinstellingen zoals spreadspectrum bv, en of betere drivers natuurlijk.

How do you save a random generator ?

• ch85
hm..

drivers geupdate, ook hier geen verschil.
het enige dat er dan nog op zit is een (externe/usb?) geluidskaart te kopen?
(of speakers retourneren)

of is er nog iets dat ik kan proberen..?

(stel dat ik een externe geluidskaart zou kopen, en de ruis dan nog steeds aanwezig is, wat dan?)

[ Voor 54% gewijzigd door ch85 op 28-01-2016 21:14 ]

• ch85
ik denk dat ik nog een bijkomend, mogelijk erger probleem heb.

als ik bv langer dan 2u gewoon naar muziek luister, op een normaal volume (4.5/10) dan krijg ik een raar gevoel in mijn oren. het lijkt dan alsof de muziek op de duur 'verder weg' lijkt.
ook krijg ik dan achteraf een soort hoofdpijn, en heb ik nog weinig zin om verder te luisteren.
heb al wat proberen googlen, maar het lijkt of ik de enige die dit heeft met de jbls..
of is dit eigen aan studio monitors? zou denken eerder van niet?

met mijn oude speakers(logitech) kon ik luisteren zolang ik maar wou, zonder ook maar ergens last van te hebben.
misschien ben ik gevoelig voor een bepaalde frequentie ofzo?
heb dit nog nooit eerder ervaren.

kan het miss de opstelling zijn? hoewel ik op 90 cm van de speakers zit, en deze 90cm van elkaar.
ik zit wel in een linkse hoek van de kamer, maar de bureau staat +-1m van de muur.
voor de rest staat er buiten een kast met een kleine tv niet direct iets in de nabije omgeving..

weet echt niet wat dit is maar dit kan zeker wel een reden worden om de speakers terug te sturen..
ik wil mijn gehoor zeker niet beschadigen.

iemand raad??

• ch85
niemand?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Test een ander setje speakers, dan weet je wel waar het aan ligt.
Het lijkt er op dat het gewoon slechte speakers zijn? Misschien ligt het aan dit exemplaar, of het is gewoon een slechte batch...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb de lsr305 ook en aangesloten op een scarlett 2i4. Er is als ik geen geluid afspeel een ruis hoorbaar maar zodra ik geluid afspeel is de ruis niet meer hoorbaar. Je kunt er denk ik weinig tegen doen.
Pagina: 1