Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor administratie

Pagina: 1
Acties:

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11 16:29
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben momenteel op zoek naar een administratie laptopje met een Duitstalig toetsenbord. Bedoeling is dat m'n vriendin de laptop de komende jaren gebruikt voor administratieve taken: email, web, eenvoudige rekenbladen, wat tekstverwerking, en af en toe wat eenvoudige fotobewerking. Momenteel gebruikt ze hiervoor haar ondertussen gedateerde Asus EEE netbook, draaiend op Lubuntu.
Welk OS er op de nieuwe laptop komt is nog niet duidelijk: Windows of Ubuntu. Liefst dus de mogelijkheid om Ubuntu zonder veel problemen te installeren (~ linux-friendly hardware).
De laptop zal dagelijks meerdere uren gebruikt worden en moet toch een jaar of 5 meegaan.

Wat is je budget?
Ze wil zo min mogelijk uitgeven. Als maximum zou ik een €550 willen stellen. In haar ogen is elke euro die ze moet uitgeven aan een computer een euro te veel O-)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal overwegend thuis gebruikt worden en wordt enkel meegenomen indien we op reis gaan (2 maal 2 weken per jaar).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merkvoorkeuren niet. Wel enkele andere voorkeuren:
  • Fulld-hd scherm
  • Liefst IPS scherm aangezien het scherm net datgene is waar je de ganse dag naar moet kijken
  • SSD (Kleine opmerking: indien een goede deal zonder SSD, waarin nadien gemakkelijk een SSD ingebouwd kan worden, dan is dit ook een optie. Ik ga m'n Sandisk SSD van m'n desktop binnenkort toch vervangen door een sneller nvme model en kan deze dus gebruiken voor bijvoorbeeld een laptop.)
  • 'Linux-friendly' hardware aangezien er mogelijk Ubuntu op komt te staan.
  • Zal intensief (= vaak) gebruikt worden.
Of ie verder plastic is of aluminium kan me weinig boeien :)

Wat heb je al gevonden?
ACER Aspire E5-573-54KY
Staat momenteel te koop in Amazon voor €499, bevat een Intel core i5 5257U met IRIS 6100 GPU, 4GB RAM, 500GB HDD, full-HD.
Voordeel: Vlotte CPU en goede geïntegreerde GPU in deze prijsklasse! Full-HD.
Nadeel: Geen SSD (kan ik mogelijk mijn Sandisk inbouwen). Scherm is echter geen IPS, denk ik (staat nergens expliciet vermeld).

Lenovo U41-70 BDW
Staat momenteel te koop in Amazon voor €499, bevat een Intel core i3 5020U processor, 4GB RAM, 128GB SSD, Full-HD.
Voordeel: Afgaand op de specificaties en de prijs biedt deze laptop alles wat ik zoek voor een administratie laptopje, binnen het budget. Enkel IPS ontbreekt.
Nadeel: Geen IPS scherm. Blijkbaar doet de WLAN chip van Broadcom ook moeilijk en is ie in Linux enkel aan de praat te krijgen mits installeren van een driver uit één of andere duistere repository :(

Lenovo U31-70
Staat momenteel te koop in Amazon voor €499, bevat een Intel core i3 5020U processor, 4GB RAM, 128GB SSD, Full-HD, IPS.
Voordeel: Afgaand op de specificaties en de prijs biedt deze laptop alles wat ik zoek voor een administratie laptopje, binnen het budget.
Nadeel: Blijkbaar doet de WLAN chip van Broadcom ook moeilijk en is ie in Linux enkel aan de praat te krijgen mits installeren van een driver uit één of andere duistere repository :( Verder geen OS meegeleverd (niet nodig indien Ubuntu gemakkelijk aan de praat te krijgen is).

Iemand noch ideeën, suggesties of tips?

Dank!

[ Voor 94% gewijzigd door melwasul op 27-01-2016 18:30 ]

Experience the mountains!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zou handig zijn als je de schuingedrukte tekst even vervangt/aanpast met daadwerkelijke antwoorden :)

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2016 19:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• melwasul
MAX3400 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:48:
Het zou handig zijn als je de schuingedrukte tekst even vervangt/aanpast met daadwerkelijke antwoorden :)
Jep, per ongeluk de enter toets ingedrukt i.p.v. de spatie balk en whopla... post geplaatst |:(
Ik vervolledig de post zodadelijk :)

• melwasul
Ondertussen is er nog een extra keuzemogelijkheid bijgekomen. Ik kan aan de volgende laptop geraken voor €467: Lenovo 500-15ISK 80NT00A5GE (ongeveer dit model maar dan met 4 GB RAM ipv 6 GB en 1 TB HDD ipv 500 GB).

Kort specs:
Intel i5 6200U
4GB DDR3L
1920x1080
(Deels) alu behuizing voor zo ver ik kan zien

Hier zou dan (op termijn) een SSD inkomen.
Lijkt me een mooi prijsje, niet?...

[ Voor 4% gewijzigd door melwasul op 30-01-2016 23:33 ]