Aftermarket koeler met Koelpasta of apart bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 13:24
Beste Tweakers,

Ik heb op deze site een I5-3570 met bijpassende moederbord gekocht, heel netjes aangekomen ect. Probeerde hem in mijn pc te instaleren, echter bleek dat de koeler in mijn AMD systeem geen aftermarket koeler is maar een standaard koeler. Deze kan niet op een Intel systeem, ik zoek dan ook een leuke aftermarket koeler voor weinig, nu vroeg ik mij af word er ook een koelpasta geleverd bij de aftermarket koeler of moet ik deze appart erbij bestellen? Bij dezelfde winkel wil ik ook een luchtspray halen om mijn componenten en voeding stof vrj te maken.

Met vriendelijke groeten,

Sander Rombout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? En dan, als je op de officiële productpagina kijkt van die koeler (dus die van de fabrikant zelf), wat vind je daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
http://nl.hardware.info/f...elpasta-processor.270934/

Maar krijg je een tube koelpasta bij alle koelers ook dus bij koeler van onder de 10 euro?
Ik heb namelijk al 7 fans ofsow in mijn pc zitten dus hoef nou ook niet zoon goede koeler en ben niet van plan om over te clocken. Zal wel op de site van de fabrikanten kijken want kan het nergens bij de winkeld vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
7 fans? Waarom niet gewoon twee? Als je ze slim plaatst is dat meer dan zat, scheelt je een hoop luchtverplaatsing en dus geluid.

Verder, dat is natuurlijk geen link naar een officiële productpagina (of een unboxing op youtube) van een koeler die je op het oog hebt. Ik houd er persoonlijk niet zo van om antwoorden die echt voor het oprapen liggen voor te kauwen ;).

/edit: de link die je geeft gaat over of je uberhaupt koelpasta moet gebruiken, dat antwoord krijg je van me, ja.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Succes met uitzoeken.

Dat je iets niet direct kan vinden aan informatie, kan ook verholpen worden door de handleiding (!!) van bepaalde produkten alvast te downloaden of een mailtje te sturen aan de support/helpdesk van enkele fabrikanten.

Wat je ook kan doen (domme gedachte): mail degene van wie je de i5 hebt gekocht om te vragen welke koeler hij/zij erop had zitten?

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2016 17:37 . Reden: Verkeerde URL ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
Heb 4 jaar geleden dit systeem met een 22 inch beeldscherm voor 150 euro op de kop getikt.
Zat toen al een fan controller + de ventilators bij. De vorige eigenaar gebruikte de pc om mee over te clocken, ik denk dat hij hem weg deed voor die prijs omdat de pc te ver was overgeklockt. Al heeft hij het bij mij altijd goed gedaan alleen nu begint het systeem mankementen te tonen, de Athlon x3 450 dropt af en toe naar 1,4 ghz en daarnaast valt de videokaart af en toe aan en uit. In ieder geval daarom maar een intel processor aangeschaft dat zijn ook niet van die heet hoofden. (Als ik nu me hand tegen de koeler houd, verbrand die ongeveer :p)

Hij had altijd de stock koeler erop zitten, maar heb zitten kijken als ik het goed begrijp zit op de Cooler Master Hyper TX3 Evo koelpasta bijgeleverd? (Volgens de reviews)

pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Glamourt schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:38:
Hij had altijd de stock koeler erop zitten, maar heb zitten kijken als ik het goed begrijp zit op de Cooler Master Hyper TX3 Evo koelpasta bijgeleverd? (Volgens de reviews)

pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo
Doorklikken naar de Specs van de fabrikant en voila:
Afbeeldingslocatie: http://assets.coolermaster.com/global/uploadfile/fileproduct_list/P13021804159d85/PRDPIC/12e9db889d26308944041e358c477f78_1361408992.jpg
Lijkt me toch een bijgeleverd spuitje met pasta

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 27-01-2016 17:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamourt
Haha toch wat verder kijken dan me neus lang is volgende keer :o
Ieder geval harstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
En OC op een non k 3570 gaat niet lukken. Tenzij je 50-100 mhz er bij OC kan noemen. Dus is de koelpasta van de fabrikant meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

loki504 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:18:
En OC op een non k 3570 gaat niet lukken. Tenzij je 50-100 mhz er bij OC kan noemen. Dus is de koelpasta van de fabrikant meer dan prima.
Kan wel meer dan 50 of 100Mhz erbij, mijn 3470 (non-K) kan ik de multiplier ook gewoon op 38 zetten en draait ie gewoon op 3,8Ghz (normaal 3,2Ghz). Dat je niet zo ver kan komen als met een -K kan kloppen, maar dat het helemaal onmogelijk is of slechts 100Mhz klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nemesizz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:12:
[...]

Kan wel meer dan 50 of 100Mhz erbij, mijn 3470 (non-K) kan ik de multiplier ook gewoon op 38 zetten en draait ie gewoon op 3,8Ghz (normaal 3,2Ghz). Dat je niet zo ver kan komen als met een -K kan kloppen, maar dat het helemaal onmogelijk is of slechts 100Mhz klopt niet.
Een 3470 boost normaal naar 3.6GHz dus je klokt hem letterlijk maar 200MHz over.
Dat is een minimaal verschil en ga je dus niets van Merken/aan hebben ;)
Pagina: 1