Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IPTV ontvangen via KPN netwerk van thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Mijn vraag
Sinds 1 januari ben ik verhuist. In het nieuwe huis heb ik een internet verbinding met de volgende snelheden download 10MBps, upload 2MBps. Naast deze internetverbinding heb ik nog geen mogelijkheid om televisie te kijken. Graag wil ik dit over de internetverbinding laten lopen.

In mijn ouderlijk huis hebben we een abonnementen bij KPN met IPTV. Het lijkt me prettig om via het netwerk daar televisie te kijken. Mijn idee was om de router aan te melden op een VPN server die ik thuis heb draaien, zodat mijn apparaten zijn aangemeld in dat netwerk. Het beeld wat ik erbij heb is dat ik mijn televisie decoder aansluit in m'n nieuwe huis en ik ondertussen de televisie van thuis kan ontvangen.

Mijn vraag aan jullie; is de geschetste situatie te realiseren? Indien ja, wat is een goedkope en energiezuinige oplossing voor een VPN server? En waar moet ik rekening mee houden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN experia box
Fritzbox 7270

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op netwerkje.com heb ik allerlei gegevens gevonden over mogelijke inrichtingen. Ik heb hier ook al gevonden hoe je met je mobiele telefoon gebruik kan maken van IPTV op een andere locatie. Het is mij alleen niet duidelijk of dit dus ook werkt als je het over een internetkabel laat lopen.

Hiernaast heb ik een Fritzbox 7270, welke als het goed is vpn ondersteunt.Dus als het goed is zal ik deze moeten kunnen aanmelden op het thuisnetwerk.

Hiernaast heb ik op onderstaande link het gebruik van iptv gevonden. Zal de internet verbinding dit oke vinden? En valt de situatie te realiseren hiermee? http://forum.kpn.com/t5/I...iptv-internet/td-p/311633

Op Tweakers heb ik ook gezocht naar soort vergelijkbare oplossingen. Hiermee kwam ik vaak uit op de site; netwerkje.com zoals ik hierboven al benoem.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door MurtnR op 27-01-2016 17:10 ]

Alle reacties

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
MurtnR schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:09:
Mijn vraag
Naast deze internetverbinding heb ik nog geen mogelijkheid om televisie te kijken.
Ook niet als je 2 tientjes extra per maand overmaakt naar je internetprovider?

Feitelijk vraag je nu hoe je 'zwart' TV kunt kijken. Ja dat kan, maar dat lijkt me niet de bedoeling van KPN, en met zo'n karige verbinding (ADSL? kabel?) waarschijnlijk ook technisch geen succes.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Als je verbinding TV ondersteund kan je gewoon een decoder van je ouders meenemen en thuis aansluiten