Voor onze kindjes ben ik op zoek naar 2 tablets om in de auto naar dvd-iso's te kijken. Op zichzelf geen moeilijke opdracht maar ik heb een paar eisen:
1. ik zoek er eigenlijk met een goed bevestigingsmechanisme: ik zou ze graag aan het metaal van mijn hoofdsteunen vastmaken - nu hebben we een dvd speler met 2 schermpjes in "zakjes met riemen", maar daar ben ik geen fan (meer) van. Ik weet niet of er iemand hier ervaring heeft met dergelijke dingen waarbij je de tablet via een adapter vastmaakt aan hoofdscherm?
2. bij voorkeur wel met een full hd (of meer scherm), had graag 10" gehad, met goeie kijkhoeken.
3. 2GB ram of liefst meer - als kindjes ook iets van games ooit zouden willen. (micro)SD slot is nodig.
4. Relatief lang batterijleven is aangenaam maar geen vereiste.
5. Mag chinees, maar liefst 1 met een goed passend, goed werkend ophangmechanisme
6. Het is voor kindjes, dus ofwel goedkoop, ofwel niet kapot te krijgen.
Initieel overwoog ik windows mobile, om zo via teamviewer of dergelijke de films vanop de voorzetel te kunnen veranderen
. Lijkt mij minder praktisch, omdat ik dan met players moet beginnen knoeien. Apple is te lastig en te duur (en geen geheugenuitbreiding). Moest er een oplossing zijn dat je dit ook kunt bereiken in android (dus overnemen vanop de voorzetel, kan klein netwerkje maken in de auto), is dat ook wel tof. Moeten we geen extra stops nemen wanneer aflevering 5 van het zandkasteel voorbij is.
1. ik zoek er eigenlijk met een goed bevestigingsmechanisme: ik zou ze graag aan het metaal van mijn hoofdsteunen vastmaken - nu hebben we een dvd speler met 2 schermpjes in "zakjes met riemen", maar daar ben ik geen fan (meer) van. Ik weet niet of er iemand hier ervaring heeft met dergelijke dingen waarbij je de tablet via een adapter vastmaakt aan hoofdscherm?
2. bij voorkeur wel met een full hd (of meer scherm), had graag 10" gehad, met goeie kijkhoeken.
3. 2GB ram of liefst meer - als kindjes ook iets van games ooit zouden willen. (micro)SD slot is nodig.
4. Relatief lang batterijleven is aangenaam maar geen vereiste.
5. Mag chinees, maar liefst 1 met een goed passend, goed werkend ophangmechanisme
6. Het is voor kindjes, dus ofwel goedkoop, ofwel niet kapot te krijgen.
Initieel overwoog ik windows mobile, om zo via teamviewer of dergelijke de films vanop de voorzetel te kunnen veranderen