Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Rond afgelopen jaarwisseling heb ik in New York mogen vertoeven, samen met de vele andere mensen. Het was erg druk overal dus helaas heb ik niet vaak het statief kunnen gebruiken. Onderstaande vond ik de meest geslaagde foto's:

[1] Skyline van New York met de Brooklyn bridge:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1512/24621595996_3aa39e3a8d_c.jpgNY-1 by Jasper, on Flickr

[2] Geen slective toning gebruikt, het was gewoon een sombere winterdag:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1615/24352252290_125e6a8cf0_c.jpgNY-5 by Jasper, on Flickr

[3] The city that never sleeps, het tijdstip maakt niet zoveel uit er zijn altijd zat taxi's op de weg, helaas zijn er weinig "klassieke" taxi's maar deze kunnen vinden op Time Square
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1561/24621593186_cd75ab3b9f_c.jpgNY-7 by Jasper, on Flickr

[4] Rond het Flat Iron building het statief kunnen gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1579/24647785765_e425996127_c.jpgNY-6 by Jasper, on Flickr

[5] Great Central Station, waar het licht opvallend geel is binnenin
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1518/24020985673_d17e4a78cc_c.jpgNY-3 by Jasper, on Flickr

[6] American Museum of Natural History, prachtig gebouw met een waanzinnige collectie aan opgezette dieren en een schat aan informatie.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1571/24020986143_543efc2c42_c.jpgNY-2 by Jasper, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:37

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Vreemd dat er niemand een reactie post :?
Nou ben ik zelf niet zo'n noord Amerika liefhebber maar de foto's zien er wel goed uit. 1, 5 en 6 vind ik de mooiste. :)
(Poging tot) opbouwende kritiek:
1) De wit balans van zou ik wat 'koeler' zetten zodat het niet zo bruin lijkt.
2) Valt een beetje uit de toon van de rest van de serie
6) Had een stuk lichter gemogen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-10 13:23
Leuke testcase!

#2 en #3 vind ik eruit springen!

#1 vind ik aardig alleen misschien wat te veel lucht naar mijn smaak. Als er nou een mooie wolkenpartij te zien zijn snap ik dat wel. in dit geval doet het me niet zoveel.
#2, Ik vind de toning heel fijn bij dit shot.
#3, Gaaf!
#4 aardig
#5 leuk overzichtshot
#6 vind ik wat te donker.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 20:49
Leuke foto's! Vind nummer 4 er wel uit springen.
Nummer 5 vond ik wel komisch om te zien, want ik heb de foto daar vanaf de trap aan de overkant gemaakt. Het licht is daar gelig dat klopt maar qua compositie vond ik de overkant beter, omdat je dan de vertrekloketten rechts mooi in beeld hebt.
Nummer 6 komt mij ook bekend voor. Prachtig museum inderdaad. Heb je nog geprobeert de gigantische dino in de hal op de foto te zetten?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:14
Leuke serie hoor!

# 1, 3 en 4 vind ik zeer geslaagd. #2 pakt mij niet zo, wellicht de achtergrond niet interessant genoeg ofzo, te sober, ik weet het niet. #6 inderdaad te donker, had tikkie lichter gemogen.

Mooi gedaan dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Had van mij wel 'Showcase' genoemd mogen worden. Beetje cliché wellicht, sommige platen, maar kijkt lekker weg en kan voor een deel (1, 3) zo aan de muur...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Mooie foto's!
Enkel bij foto 2 stoor ik me er aan dat het stoplicht niet helemaal op de foto staat. De straatnaambordjes dan weer wel. Stoplicht er helemaal op of verder ingezoomd op het straatnamen had de foto, denk ik wel, beter gemaakt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:35

Don Quijote

El Magnifico

De foto's doen de naam van de testcase eer aan. Dit is ontegenzeggelijk New York. Eigenlijk is elke foto direct in New York te plaatsen. Ook voor mensen die er nooit geweest zijn. Dit komt ook deels omdat het gros van de foto's wat "cliche" zijn. Goed uitgevoerd dat zeker maar niet perse origineel. Om een voorbeeld te geven, ik woon zelf vlak bij het Museum of Natural History en ben daar zeker eens per maand te vinden. Dit is een foto die ik daar heb geschoten, komt je bekend voor ;).

Als je dit liever niet wilt, haal ik hem uiteraard weg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dHaGQfzEUyMyf5ogLp0AMhAV/full.jpg

Overigens wil ik nog wel even benadrukken dat de foto's zeker geslaagd zijn, [3] bijvoorbeeld mag dan vaak gemaakt worden, jouw uitvoering bevalt me wel een stuk beter dan de meeste!

[ Voor 82% gewijzigd door Don Quijote op 31-01-2016 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-10 11:13

Isniedood

nee, echt niet!

Ik vind de witbalans van 1, 4, en 5 allemaal niet lekker. compositie van 5 vind ik verder ook weinig new york. Het is net alsof je lighttrails wilde fotograferen en dat je daar een achtergrondje bij nodig had waar verder niks boeiend op te zien is.

Voor de rest zien de foto's er zeker wel verzorgd uit, alleen valt er naar mijn idee nog wat meer uit te halen bij de nabewerking.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46
2 en 3 zijn de beste platen. Duidelijk onderwerp en goeie kleuren!

Bij foto 1 klopt de witbalans volgens mij niet en de overige vind ik meer snapshots dan echt foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Vishari Beduk schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:06:
Vreemd dat er niemand een reactie post :?
Nou ben ik zelf niet zo'n noord Amerika liefhebber maar de foto's zien er wel goed uit. 1, 5 en 6 vind ik de mooiste. :)
(Poging tot) opbouwende kritiek:
1) De wit balans van zou ik wat 'koeler' zetten zodat het niet zo bruin lijkt.
2) Valt een beetje uit de toon van de rest van de serie
6) Had een stuk lichter gemogen
Dank, dat van de witbalans valt mij ook op, heb de foto's er in lightroom naast gehouden en daar zijn ze voordat ze geëxporteerd worden een stuk beter in balans, daar is foto's 6 ook niet zo donker. Zal vanavond eens kijken wat daar mis gaat.
Fiber schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:42:
Had van mij wel 'Showcase' genoemd mogen worden. Beetje cliché wellicht, sommige platen, maar kijkt lekker weg en kan voor een deel (1, 3) zo aan de muur...
Dank! Nummer 3 hangt hier inderdaad aan de muur op canvas :9
DivWhis schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:45:
De foto's doen de naam van de testcase eer aan. Dit is ontegenzeggelijk New York. Eigenlijk is elke foto direct in New York te plaatsen. Ook voor mensen die er nooit geweest zijn. Dit komt ook deels omdat het gros van de foto's wat "cliche" zijn. Goed uitgevoerd dat zeker maar niet perse origineel. Om een voorbeeld te geven, ik woon zelf vlak bij het Museum of Natural History en ben daar zeker eens per maand te vinden. Dit is een foto die ik daar heb geschoten, komt je bekend voor ;).
Ik had ook nog een foto gemaakt bij de Afrikaanse zoogdieren ruimte, helaas is die niet helemaal scherp. Zo te zien was het toen jij de foto maakte een stuk rustiger, ik moet naar een sluiertijd van 10 seconden gaan om het de vloer een beetje leeg te krijgen op de foto.
Isniedood schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:40:
Ik vind de witbalans van 1, 4, en 5 allemaal niet lekker. compositie van 5 vind ik verder ook weinig new york. Het is net alsof je lighttrails wilde fotograferen en dat je daar een achtergrondje bij nodig had waar verder niks boeiend op te zien is.

Voor de rest zien de foto's er zeker wel verzorgd uit, alleen valt er naar mijn idee nog wat meer uit te halen bij de nabewerking.
Ik ga vanavond eens kijken wat er met de witbalans is misgegaan bij het exporteren, ze zijn allemaal wat aan de te rode kant..
Pagina: 1