Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Mijn vraag
Mede Tweakers! De display van de Galaxy S4 van m'n vriendin is na 1,5j er uit het niets mee opgehouden. De telefoon werkt voor de rest nog wel want het notificatie lampje en lichtjes achter de capacitive knoppen gaan nog aan/uit. Mijn vriendin is met de telefoon bij een Samsung Point geweest, blijkt er rechts bovenin een minieme haarscheur te zitten (voor zover ik kan zien/voelen lijkt de scheur niet in toplaag van het glas te zitten, maar een laag eronder). De telefoon en beschermhoesje en screenprotector die er altijd op hebben gezeten vertonen verder geen schade en de telefoon is ook niet hard op de display gevallen. Nu claimen ze echter bij de Samsung point dat door dat haarscheurtje de display niet meer werkt en dat dat niet onder de garantie valt, en geven als verklaring dat het tikken van muziek oortjes tegen het scherm al zo'n scheurtje kunnen veroorzaken. Dat vind ik een absurd verhaal, aangezien ze marketen dat de telefoon uitgerust is met Gorrilla Glass 3, met alle bijbehorende claims over de hardheid van het display glas van dien. Heeft mijn vriendin recht op garantie of heeft Samsung dit naadloos dichtgetimmerd? EDIT: Heeft het nog zin om het via Studentmobiel.nl te spelen? (daar is toetsel+abbo aangeschaft)
Bij voorbaat dank!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy S4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar Samsung-Point geweest
...

[ Voor 3% gewijzigd door gar-wier op 27-01-2016 16:33 ]

Beste antwoord (via gar-wier op 27-01-2016 17:51)

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:41
Overigens gebruikt eigenlijk alleen Samsung Amoled( Paar uitzonderingen daargelaten) . De rest gebruiken allemaal LCD en dat kan wel scheuren en nog (gedeeltelijk) blijven werken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Met mijn ervaring bij samsung zou ik zeggen geef het maar op.

Ik heb een half jaar moeten wachten met mijn gloednieuwe s4 (die nooit gewerkt heeft) tot die gerepareerd werd.
Er zat schijnbaar een productiefout in het moederbord maar Samsung bleef me vertellen dat ik m in het water heb laten vallen 8)7 . uiteindelijk met hulp van vodafone met eigen risico kunnen laten repareren. direct laatste samsung aankoop.

Ik denk eerlijk gezegd dat je beter op internet kan rond kijken naar iemand die dat voor weinig geld kan repareren, dan dat je de tijd en moeite in deze grappenmakers gaat steken.

Maar wie weet heeft er iemand wel een goede ervaring met samsung dus even afwachten wat de rest vind.

[ Voor 14% gewijzigd door PaRaDoX4 op 27-01-2016 16:29 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
PaRaDoX4 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:27:
Met mijn ervaring bij samsung zou ik zeggen geef het maar op.

Ik heb een half jaar moeten wachten met mijn gloednieuwe s4 (die nooit gewerkt heeft) tot die gerepareerd werd.
Er zat schijnbaar een productiefout in het moederbord maar Samsung bleef me vertellen dat ik m in het water heb laten vallen 8)7 . uiteindelijk met hulp van vodafone met eigen risico kunnen laten repareren. direct laatste samsung aankoop.

Ik denk eerlijk gezegd dat je beter op internet kan rond kijken naar iemand die dat voor weinig geld kan repareren, dan dat je de tijd en moeite in deze grappenmakers gaat steken.

Maar wie weet heeft er iemand wel een goede ervaring met samsung dus even afwachten wat de rest vind.
bedankt voor de snelle reactie, wat balen voor je! hopelijk heeft iemand anders inderdaad betere ervaringen. Ik bedenk trouwens net: hij komt van Studentmobiel.nl, zou het nog zin hebben om via hen te spelen? ik zal kijken of ik mn topic even kan aanpassen door die vraag erin te zetten. EDIT: gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Wat is jouw verklaring dan? Een spontane scheur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
Momus schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:33:
Wat is jouw verklaring dan? Een spontane scheur ofzo?
Sorry, ik \heb mijn gedachtegang niet helemaal duidelijk uitgelegd: ze heeft de telefoon vaak in haar tassen, dus tikken constant kleine dingetjes tegenaan. Wat ik bedoelde is dat als het scherm inderdaad kapot is gegaan van zo'n kleine tikje, zou dat dan niet binnen de garantie vallen, aangezien de marketing claimt dat de het scherm makkelijk dat soort tikjes zou moeten kunnen weerstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
gar-wier schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:38:
[...]

Sorry, ik \heb mijn gedachtegang niet helemaal duidelijk uitgelegd: ze heeft de telefoon vaak in haar tassen, dus tikken constant kleine dingetjes tegenaan. Wat ik bedoelde is dat als het scherm inderdaad kapot is gegaan van zo'n kleine tikje, zou dat dan niet binnen de garantie vallen, aangezien de marketing claimt dat de het scherm makkelijk dat soort tikjes zou moeten kunnen weerstaan?
Ja tot op zekere hoogte.
Als je jou auto met een slakkengang tegen een muur blijft aanrijden, is deze ook naar verloop van tijd total loss. De bumper kan wel een aantal keer een klap opvangen, maar niet continue.

Hetzelfde met jou scherm. Er komen constant kleine tikjes tegen het glas aan, wat op den duur natuurlijk voor schade zorgt. Als dat dan net op bepaalde plekken te dun wordt, of het wordt nog zwaarder belast dan normaal, kan dit voor een barst zorgen. Dat is namelijk hetzelfde als dat deze schermen "krasvast" moeten zijn. Ook daarmee krijg je op den duur wel krasjes op het scherm.

Dit valt dan helaas gewoon buiten de garantie. Tenzij het natuurlijk een aantoonbare productiefout is. (lees schroeven die tegen het glas drukken en dergelijke)
Je kan het proberen, maar de kans dat je bot vangt, is erg hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Koen87 op 27-01-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
Koen87 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:42:
[...]

Ja tot op zekere hoogte.
Als je jou auto met een slakkengang tegen een muur blijft aanrijden, is deze ook naar verloop van tijd total loss. De bumper kan wel een aantal keer een klap opvangen, maar niet continue.

Hetzelfde met jou scherm. Er komen constant kleine tikjes tegen het glas aan, wat op den duur natuurlijk voor schade zorgt. Als dat dan net op bepaalde plekken te dun wordt, of het wordt nog zwaarder belast dan normaal, kan dit voor een barst zorgen. Dat is namelijk hetzelfde als dat deze schermen "krasvast" moeten zijn. Ook daarmee krijg je op den duur wel krasjes op het scherm.

Dit valt dan helaas gewoon buiten de garantie. Tenzij het natuurlijk een aantoonbare productiefout is. (lees schroeven die tegen het glas drukken en dergelijke)
Je kan het proberen, maar de kans dat je bot vangt, is erg hoor.
hmm oké bedankt, dan is het helaaspindakaas ben ik bang. Had nogal hoge verwachtingen van gorilla glass 3, vriend van me die bij een juwelier werkte had altijd horloges waar je met een hamer op kon slaan zonder dat het glas brak maar blijkbaar is de touchscreen tech helaas nog niet zo ver:p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is sowieso handiger om het toestel aan te bieden bij degene waar je het toestel aangeschaft hebt. Dáár heb je de koopovereenkomst gesloten en de winkel heeft de plicht garantie te verlenen. Echter, na ander half jaar ligt de bewijslast dat het níet door jou kwam bij jezelf en na 1,5 jaar gebruiken kunnen er nu eenmaal deukjes en krassen e.d. ontstaan. De kans dat je dus het toestel onder garantie kan laten repareren is nihil. Laten repareren is vaak ook heel duur, dus kun je (naar mijn idee) beter kijken voor een ander toestel, dat is vaak nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
CptChaos schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:48:
Het is sowieso handiger om het toestel aan te bieden bij degene waar je het toestel aangeschaft hebt. Dáár heb je de koopovereenkomst gesloten en de winkel heeft de plicht garantie te verlenen. Echter, na ander half jaar ligt de bewijslast dat het níet door jou kwam bij jezelf en na 1,5 jaar gebruiken kunnen er nu eenmaal deukjes en krassen e.d. ontstaan. De kans dat je dus het toestel onder garantie kan laten repareren is nihil. Laten repareren is vaak ook heel duur, dus kun je (naar mijn idee) beter kijken voor een ander toestel, dat is vaak nog goedkoper ook.
oké bedankt! in dat geval denkt ik dat ze het even gaat uitzingen met een oud toestel tot haar abbo afloopt, maar ik zal in ieder geval nog even een balletje opgooien bij studentmobiel, wie weet word ik positief verrast, in dat geval zal ik het hier nog even melden:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
Bovendien is het gorrilaglas alleen de bovenkant. Bij jou is nu het amoled paneel gescheurd, dit kan prima zonder dat de bovenste glas laag breekt. Gorilla glass kan nog redelijk bewegen zonder dat het knapt, het amoled paneel is veel minder flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
Kalua schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:54:
Bovendien is het gorrilaglas alleen de bovenkant. Bij jou is nu het amoled paneel gescheurd, dit kan prima zonder dat de bovenste glas laag breekt. Gorilla glass kan nog redelijk bewegen zonder dat het knapt, het amoled paneel is veel minder flexibel.
oké dankje, nu snap ik 'm! en als de amoled scheurt is ie ook meteen 100% dood? EDIT: daarmee bedoel ik: als de amoled scheurt, is dan automatisch je beeldscherm zwart? want ik zie altijd zoveel mensen met scheuren in hun scherm, dat het me verbaast dat in dit geval een klein scheurtje de hele display plat legt

[ Voor 20% gewijzigd door gar-wier op 27-01-2016 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
gar-wier schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:57:
[...]

oké dankje, nu snap ik 'm! en als de amoled scheurt is ie ook meteen 100% dood? EDIT: daarmee bedoel ik: als de amoled scheurt, is dan automatisch je beeldscherm zwart? want ik zie altijd zoveel mensen met scheuren in hun scherm, dat het me verbaast dat in dit geval een klein scheurtje de hele display plat legt
Ja het amoled paneel werkt eigenlijk hetzelfde als de kerstlampjes van vroeger. Als er 1 defect is(of een scheur) dan werkt hij helemaal niet meer. Wat je altijd ziet is de scheuren in de digitizer(touchscreen) dat heeft bij de meeste toestellen geen effect(behalve bij Sony, daar wekt je touchscreen niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
Kalua schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:11:
[...]

Ja het amoled paneel werkt eigenlijk hetzelfde als de kerstlampjes van vroeger. Als er 1 defect is(of een scheur) dan werkt hij helemaal niet meer. Wat je altijd ziet is de scheuren in de digitizer(touchscreen) dat heeft bij de meeste toestellen geen effect(behalve bij Sony, daar wekt je touchscreen niet meer).
oké thanks, weer wat geleerd!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kalua
Overigens gebruikt eigenlijk alleen Samsung Amoled( Paar uitzonderingen daargelaten) . De rest gebruiken allemaal LCD en dat kan wel scheuren en nog (gedeeltelijk) blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gar-wier
Kalua schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:15:
oké bedankt! dat geeft hoop voor mn eigen oneplus one (die gebruikt ips lcd), al heb ik 'm gewoon veilig in m'n broekzak
Pagina: 1