AMD driver problemen met CCC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al niet erg te spreken over de nieuwe driver/CCC-opzet, waarbij opeens de instellingen over twee applicaties verdeeld zijn, maar het kan blijkbaar nog erger. Quake Live bleef af en toe hangen. Nu ben ik erachter gekomen dat dat dus waarschijnlijk komt door de nieuwe CCC die een server probeert te bereiken. Tot overmaat van ramp krijg je ook nog eens een upgradescherm dwars door je spel heen te zien als dat mocht lukken. Heel handig tijdens een intensieve ronde online.

AMD scoort hier geen punten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autoupdate kan je gewoon uitzetten. Snap dat niet. Zeiken dat het niet goed is terwijl je dat soort dingen gewoon in kunt stellen. If it aint broke, dont fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:53:
Autoupdate kan je gewoon uitzetten.
Precies. Waarom worden mijn eerdere instellingen niet gewoon overgenomen? Zeker als het spul ook nog gaat haperen, dat is absoluut het laatste wat je wilt bij videodrivers.
Zeiken dat het niet goed
Als ze het verprutsen mag dat gewoon benoemd worden. Het is niet goed. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ja dit is verschrikkelijk. Zie je nu wel. Die drivers van AMD zijn nog altijd niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
madmaxnl schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:08:
Die drivers van AMD zijn nog altijd niet om over naar huis te schrijven.
Het was wat mij betreft prima, al jaren ook. Veel minder geklooi met steeds opnieuw instellen dan bij Nvidia (vooral bij tweede beeldscherm aan/uit) en het werkte allemaal ook gewoon. Nu lijkt het allemaal tussen twee goede ideeën in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik doelde meer op dat het toch nooit goed genoeg is. En eerlijk is eerlijk, dat is het eigenlijk ook nooit als er ruimte voor verbetering is. Want goed genoeg is subjectief. Maar ruimte voor verbetering is objectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
madmaxnl schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:39:
Ik doelde meer op dat het toch nooit goed genoeg is.
Wat mij betreft klopt dat niet, zie mijn vorige post :) Ik was behoorlijk te spreken over het spul, op wat kleine frustraties na, maar dit is toch een vrij expliciete stap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja 1 setting staat niet correct en het zijn meteen drivers die de vuilnisbak inkunnen. Ik kan je 10 andere voorbeelden wat er bijv met heel de upgrade van windows 7 naar windows 10 mis kan gaan. Verloren bestanden bijv. Lijkt me 100x zo erger dan een notificatie in the middle of een game.

Nieuwe drivers moet je eenmaal nu configureren. Staat het goed? Dan zo laten. Krijg je een popup? Even uitschakelen die hap. Nooit meer last van. Bij installatie al standaard de dingen uitvinken die je niet wilt, bijv AMD gameconnect ofzo. Soort cloon van Steam / Origin, nergens voor nodig en het brengt met startup alleen maar load op je PC.

Ik heb eigenlijk nooit serieuze problemen met ATI/AMD drivers gehad. Ik zit er al op sinds de X800XT. En dat is al terug sinds 2004 (meer dan 12 jaar werk ik ook met ATI/AMD kaarten). Daarvoor zat ik altijd eigenlijk op Nvidia en daar waren de bsods of storingen met games aanzienlijk groter.

Ook hier, crossfire gebruiker. Geen enkele game die ik speel die kuren vertoont. De laatste upgrade van drivers zijn eigenlijk alleen maar goed. FPS limiter (gunstiger voor verbruik) en tientallen andere features en improvements voor de meest populaire games. Eindelijk af van dat .net rommel waar ccc een eeuw voor nodig had om op te starten.

Als AMD vanaf einde van het jaar ook nog eens mee gaat doen met mid & high-end op gebied van CPU's dan is het een hele sterke en betaalbare speler. Er is geen andere die het op kan nemen tegen de giant intel & nvidia met zo'n klein R&D budget, en toch kont schoppen kan. Dus. Als de ZEN cpu's leverbaar zijn sta ik als eerste in de rij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 03:28:
Ach ja 1 setting staat niet correct en het zijn meteen drivers die de vuilnisbak inkunnen.
Nope. Je hebt mijn bericht niet begrepen. Geef niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:27:
Ik was al niet erg te spreken over de nieuwe driver/CCC-opzet, waarbij opeens de instellingen over twee applicaties verdeeld zijn, maar het kan blijkbaar nog erger. Quake Live bleef af en toe hangen. Nu ben ik erachter gekomen dat dat dus waarschijnlijk komt door de nieuwe CCC die een server probeert te bereiken. Tot overmaat van ramp krijg je ook nog eens een upgradescherm dwars door je spel heen te zien als dat mocht lukken. Heel handig tijdens een intensieve ronde online.

AMD scoort hier geen punten mee.
Dus jij bent die beruchte QL Nade Spammer :+

Wel ffe lastig wanneer je midden in een game zit en AMD perst je even een upgrade scherm door je strot.
Daar maken ze geen vrienden mee idd. Probeer er anders een screenshot van te maken zonder je ID.
Madmax reageert helaas op jouw posts met knip nee....... :O Dit:
Ik doelde meer op dat het toch nooit goed genoeg is. En eerlijk is eerlijk, dat is het eigenlijk ook nooit als er ruimte voor verbetering is. Want goed genoeg is subjectief. Maar ruimte voor verbetering is objectief ;)
Voegt nl echt helemaal niets toe aan dit AMD topic. knip nee

Wanneer je een screenshot hebt van dat upgrade scherm dwars door Steam QL heb ik daar wel interesse in en Steam mogelijk ook omdat je dan niet de Steam gebruikers ervaring krijgt waar je wel voor betaald.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
offtopic:
Nee jij voegt weer lekker veel toe. De zoveelste discussie over drivers en altijd lekker subjectief. Ik vind, en ik voel en ik ervaar, boeien! Bewaar het voor je vrienden. Ook altijd hetzelfde gezeik met spelling en taal geneuzel. Prima om op de inhoud in te gaan, maar dit? Ik ben trouwens dyslectisch, maar ik zal het er wel overal heel erg duidelijk bij zetten als de rest dan ook even al zijn mankementen en handicaps in zijn onderschrift zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:50:
[...]

Dus jij bent die beruchte QL Nade Spammer :+

Wel ffe lastig wanneer je midden in een game zit en AMD perst je even een upgrade scherm door je strot.
Daar maken ze geen vrienden mee idd. Probeer er anders een screenshot van te maken zonder je ID.
Madmax reageert helaas op jouw posts met knip nee....... :O Dit:

[...]

Voegt nl echt helemaal niets toe aan dit AMD topic. knip nee.
Het voegt inderdaad niets toe aan dit topic, omdat het in het GPU topic thuis hoort. Toch heeft hij gelijk, er is altijd iemand voor wie het niet goed is, dus kan het altijd beter. Bovendien, bij een normale update blijven settings meestal bewaard, maar wanneer je een dergelijke overhaul van drivers en ondersteunende software plaats vindt, kan het geen kwaad om alle settings nog even langs te lopen.
Wanneer je een screenshot hebt van dat upgrade scherm dwars door Steam QL heb ik daar wel interesse in en Steam mogelijk ook omdat je dan niet de Steam gebruikers ervaring krijgt waar je wel voor betaald.
Als het een probleem van Windows/AMD software is, heeft dat weinig nut, aangezien Valve er dan weinig aan kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 27-01-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:33:
[...]
Het voegt inderdaad niets toe aan dit topic, omdat het in het GPU topic thuis hoort. Toch heeft hij gelijk, er is altijd iemand voor wie het niet goed is, dus kan het altijd beter. Bovendien, bij een normale update blijven settings meestal bewaard, maar wanneer je een dergelijke overhaul van drivers en ondersteunende software plaats vindt, kan het geen kwaad om alle settings nog even langs te lopen.
[...]
Als het een probleem van Windows/AMD software is, heeft dat weinig nut, aangezien Valve er dan weinig aan kan doen.
Het heeft natuurlijk wel nut om juist een grote speler als Valve (steam) te tippen dat AMD het zo flikt dat driver updates dwars door hun gameplay worden gepushed. Wanneer individuele spelers daar melding van maken dan zal dat op AMD bijzonder weinig indruk maken. Wanneer Valve dat doet ligt dat heel anders, AMD zal dan veel eerder geneigd zijn om te gaan luisteren. Het laatste wat AMD wil is bv een advies van Valve of andere grotere spelers in de markt aan Gamers om liever te kiezen voor nvidia vanwege onverteerbare Gameplay verziekende fratsen door AMD.....

Je kan nooit iedereen tevreden stellen met wat voor hardware of software dan ook. Op een gegeven moment zal een bedrijf keuzes moeten maken die zoveel mogelijk mensen tevreden houden. Driver updates dwars door een Game pushen zorgt voor onverteerbare ergenissen. Het maakt niet uit wat voor AMD drivers dat dan betreft GPU of anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb nog nooit een driver update van AMD als popup door mijn scherm gekregen. Enkel als ik op het bureaublad (of internet) bezig ben heb ik 1 keer een pop-up gekregen met het bericht dat er een nieuwe driver versie uit was; zoals het hoort. Ik weet niet wat je instellingen zijn, maar dit moet te veranderen zijn aangezien het bij mij niet gebeurd. Ik schaar dit probleem dan ook onder de noemer "tussen stoel en toetsenbord".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:07:
...vanwege onverteerbare Gameplay verziekende fratsen door AMD.....
Kijk, hier zit wat mij betreft het probleem. Er is 1 geval gemeld waar een driver update gepushed werd tijdens het gamen en je weet gelijk de schuld bij AMD te leggen. Vervolgens ga je zelfs zo ver dat dit dan ook nog de migratie naar nVidia bewerkstelligt, terwijl juist die ongefundeerde conclusies die worden getrokken op 1 geval hier eerder verantwoordelijk voor zijn.

Enfin, zoals ik al zei, dit is GPU draadjes werk en niet voor dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:16:
[...]

Kijk, hier zit wat mij betreft het probleem. Er is 1 geval gemeld waar een driver update gepushed werd tijdens het gamen en je weet gelijk de schuld bij AMD te leggen. Vervolgens ga je zelfs zo ver dat dit dan ook nog de migratie naar nVidia bewerkstelligt, terwijl juist die ongefundeerde conclusies die worden getrokken op 1 geval hier eerder verantwoordelijk voor zijn.

Enfin, zoals ik al zei, dit is GPU draadjes werk en niet voor dit draadje.
Hij noemt het zelf driver/CCC dus daarmee kan het ook een andere driver zijn dan grafisch.....
De driver zal vrijwel zeker van AMD zijn dus dat lijkt mij dan de meest aangewezen partij om aan te spreken.
Ik zeg nergens dat mensen maar moeten migreren naar nvidia, maar als er te veel troubles zouden komen met dwars door Games gepushte AMD drivers dan ligt iets dergelijks wel op de loer....
Overigens vroeg ik niet voor niets naar een screenshot....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bluebear schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:35:
Ik heb nog nooit een driver update van AMD als popup door mijn scherm gekregen. Enkel als ik op het bureaublad (of internet) bezig ben heb ik 1 keer een pop-up gekregen met het bericht dat er een nieuwe driver versie uit was; zoals het hoort. Ik weet niet wat je instellingen zijn, maar dit moet te veranderen zijn aangezien het bij mij niet gebeurd. Ik schaar dit probleem dan ook onder de noemer "tussen stoel en toetsenbord".
Ah, het klassieke ik heb er geen last van dus het probleem bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:13:
[...]

Hier hetzelfde. Ook ik verwacht dat het een melding van een 3rd party applicatie of een pebcak betreft. Heb nog nergens anders van dit probleem gehoord. En kan me het probleem niet voorstellen.

Echter zegt het woord "verwachten" al dat ik er geen 100% zekerheid over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik kan me ook geen popups herinneren, maar ik gebruik Windows niet zo vaak, dus misschien geen goede steekproef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
[...]

Probleem is, je poneert hier een 'ik heb een mogenlijke pop-up die wellicht probeerde over het spel heen te komen (zo omschrijf je het zelf, misschien dat je het onbewust vaag geformuleerd hebt), dus de nieuwe Crimson (niet CCC) driver software is brak.

Je zou dat ook kunnen brengen als het klassieke ik heb er last van dus het is een algemeen probleem voor iedereen terwijl het dus ook prima heel specifiek een probleem kan zijn met jouw setup. We weten niet wat voor CPU/chipset je gebruikt, wat voor Windows versie je draait, of er exotische hardware en/of software op je systeem draait enzovoort enzovoort.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:
[...]

Hij noemt het zelf driver/CCC dus daarmee kan het ook een andere driver zijn dan grafisch.....
De driver zal vrijwel zeker van AMD zijn dus dat lijkt mij dan de meest aangewezen partij om aan te spreken.
Ik zeg nergens dat mensen maar moeten migreren naar nvidia, maar als er te veel troubles zouden komen met dwars door Games gepushte AMD drivers dan ligt iets dergelijks wel op de loer....
Je zegt dat AMD een probleem op moet lossen, zonder dat het uberhaubt vast staat dat het probleem door AMD wordt veroorzaakt. Als het probleem niet wordt veroorzaakt door AMD's software, is het zeer lastig voor ze om het op te lossen, wat sommige mensen ook zeggen. Door stellig te zijn dat AMD het op moet lossen, omdat mensen anders wellicht weglopen, draag je bij aan een 'AMD maakt crappy drivers en ze lossen het niet op' mantra dat nu al decennia lang hardnekkig uit te roeien blijkt. Daarmee, onbedoeld of niet, kan het best zijn dat je mensen richting nVidia duwt. Oorzaak en gevolg.
Overigens vroeg ik niet voor niets naar een screenshot....... ;)
Kwam niet bepaald naar voren dat je hem wilde hebben voor onomstotenlijk bewijs. Wellicht dat ik dat tussen de regels door moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:04:
Probleem is, je poneert hier een 'ik heb een mogenlijke pop-up die wellicht probeerde over het spel heen te komen (zo omschrijf je het zelf, misschien dat je het onbewust vaag geformuleerd hebt), dus de nieuwe Crimson (niet CCC) driver software is brak.
Dat heb je toch niet goed gelezen. Het spul hapert mogelijk omdat er een server gezocht wordt, maar over de pop-up bestaat geen twijfel - die is vol in beeld. Overigens is de pop-up nu geëlimineerd, maar de hapers bestaan helaas nog steeds. Waardoor die precies veroorzaakt worden is minder zeker, maar duidelijk is dat ze geïntroduceerd zijn bij het uitvoeren van de update.

Of het Crimson of CCC heet maakt overigens geen fluit uit, het resultaat is hetzelfde. In de applicatie zelf noemt AMD het overigens nergens Crimson.
Je zou dat ook kunnen brengen als het klassieke ik heb er last van dus het is een algemeen probleem voor iedereen terwijl het dus ook prima heel specifiek een probleem kan zijn met jouw setup. We weten niet wat voor CPU/chipset je gebruikt, wat voor Windows versie je draait, of er exotische hardware en/of software op je systeem draait enzovoort enzovoort.
Suggereer je nou oprecht dat een updatemenu van AMD mogelijk veroorzaakt wordt door mijn chipset? :D

Dit gaat inmiddels helemaal nergens meer over, maar ik bedoelde alleen maar aan te geven dat het allemaal niet helemaal ideaal is. Dat ligt aan meerdere zaken:

- De instellingen zijn nu verdeeld over twee applicaties; dat is voor iedereen zo
- Er komt in ieder geval in sommige gevallen een updatescherm dwars door je applicatie heen.
- Ik heb last van hapers na de update. Of dat aan mijn specifieke set-up ligt valt te bezien, maar duidelijk is dat deze er voor de update niet waren.

Dat samen brengt mij tot de conclusie dat het allemaal nog niet zo gepolijst is als het zou kunnen zijn - ook als je bijvoorbeeld de hapers zou negeren omdat het mogelijk om een specifiek probleem gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:04:
[...]
Je zegt dat AMD een probleem op moet lossen, zonder dat het uberhaubt vast staat dat het probleem door AMD wordt veroorzaakt. Als het probleem niet wordt veroorzaakt door AMD's software, is het zeer lastig voor ze om het op te lossen, wat sommige mensen ook zeggen. Door stellig te zijn dat AMD het op moet lossen, omdat mensen anders wellicht weglopen, draag je bij aan een 'AMD maakt crappy drivers en ze lossen het niet op' mantra dat nu al decennia lang hardnekkig uit te roeien blijkt. Daarmee, onbedoeld of niet, kan het best zijn dat je mensen richting nVidia duwt. Oorzaak en gevolg.
[...]
Kwam niet bepaald naar voren dat je hem wilde hebben voor onomstotenlijk bewijs. Wellicht dat ik dat tussen de regels door moeten lezen.
In beginsel ga ik er vanuit dat mensen troubles niet faken.
Onomstotelijk bewijs word het pas wanneer zijn PC retour is van het NFI met rapportage en de rechter daar een uitspraak over heeft gedaan.

Ik zeg nergens dat AMD een probleem MOET oplossen maar indien het een probleem is dat door een AMD driver update komt dan zijn zij wel het meest aangewezen aanspreekpunt en niet Valve.

trm0001 = kleinschalig AMD aandeelhouder + fanboy, dus weinig motivatie hier om AMD te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
[b]Camacha schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:21:[/
Suggereer je nou oprecht dat een updatemenu van AMD mogelijk veroorzaakt wordt door mijn chipset? :D
Nee, ik suggereer dat problemen met haperingen door van alles en nogwat kan komen. De pop-up tijdens het gamen is een ander geval. Zelf nog nooit last van gehad met de Crimson drivers geinstalleerd (al draai ik niet de laatste versie). Je geeft nu zelf al aan dat dat opgelost is, oftewel, een setting die voor jou niet goed stond.
Dit gaat inmiddels helemaal nergens meer over, maar ik bedoelde alleen maar aan te geven dat het allemaal niet helemaal ideaal is.
De een vindt het niets, de ander vindt het een grote stap voorwaarts. Dat zal altijd zo zijn wanneer een software pakket een grote verandering ondergaat. Je maakte het alleen erg subjectief door problemen aan te dragen als reden, die vrij specifiek op jou van toepassing zijn. Had je het gelaten bij de veranderingen die je niet aan staan, was er een heel andere discussie geweest dan het aandragen van problemen die je hebt, welke al dan niet komen door de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:43:

In beginsel ga ik er vanuit dat mensen troubles niet faken.
Ik ook niet, maar dat betekent nog niet dat de problemen veroorzaakt worden door hetgeen de persoon denkt dat de boosdoener is. Daar moet je voor troubleshooten.
Ik zeg nergens dat AMD een probleem MOET oplossen maar indien het een probleem is dat door een AMD driver update komt dan zijn zij wel het meest aangewezen aanspreekpunt en niet Valve.
Het is voor het eerst dat je indien toepast in deze situatie. Tot nog toe was het AMD moet het oplossen, problemen aankaarten bij Steam zodat Steam naar AMD gaat en ze 'dwingt' tot actie etc etc.

[ Voor 0% gewijzigd door dahakon op 26-01-2016 17:50 . Reden: quote-box vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:09:
Je geeft nu zelf al aan dat dat opgelost is, oftewel, een setting die voor jou niet goed stond.
Het resultaat is hetzelfde.
De een vindt het niets, de ander vindt het een grote stap voorwaarts.
Dat instellingen over twee applicaties verdeeld raken kan nauwelijks een voordeel zijn. Wellicht voor mensen die overweldigd raken door te veel opties.
Dat zal altijd zo zijn wanneer een software pakket een grote verandering ondergaat. Je maakte het alleen erg subjectief door problemen aan te dragen als reden, die vrij specifiek op jou van toepassing zijn.
De redenen die ik heb opgegeven zijn overwegend niet-specifiek. Subjectief in deze discussie is blijven roepen want mening bij het bespreken van feitelijke veranderingen.

Blijkbaar moeten AMD-zaken in het AMD-topic koste wat kost geweldig gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Ik ook niet, maar dat betekent nog niet dat de problemen veroorzaakt worden door hetgeen de persoon denkt dat de boosdoener is. Daar moet je voor troubleshooten.

[/quote]

Het is voor het eerst dat je indien toepast in deze situatie. Tot nog toe was het AMD moet het oplossen, problemen aankaarten bij Steam zodat Steam naar AMD gaat en ze 'dwingt' tot actie etc etc.
Imho lees je steeds meer dingen die ik gewoon echt niet post.
Bovendien is dubbelposten en mis-quoten niet erg wenselijk.
De standpunten zijn meer dan duidelijk, verder in een cirkeltje babbelen heeft denk ik vrij weinig nut.

@Camacha:
Ik ben imho kritisch tov AMD indien daar aanleiding voor is. Dwz zelfs als AMD fanboy & aandeelhouder.
AMD doet wel vaker dingen niet goed, wat als grote (budget) ondernemer ook echt niet valt te vermijden.
Ik vind het dus leuk om goed nieuws te vermelden maar sta ook open voor kritiek.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:34:
@Camacha:
Ik ben imho kritisch tov AMD indien daar aanleiding voor is. Dwz zelfs als AMD fanboy & aandeelhouder.
AMD doet wel vaker dingen niet goed, wat als grote (budget) ondernemer ook echt niet valt te vermijden.
Ik vind het dus leuk om goed nieuws te vermelden maar sta ook open voor kritiek.
Ja, daar kan je toch gewoon een discussie over voeren? Sommige dingen zijn erg knap gedaan, andere een stukje minder. Het is zo jammer dat het vaak van dat denken in kampen wordt online. Het is dit, of dat - en feiten zijn vaak een bijzaak.

Overigens is fanboy-achtige gedrag in combinatie met aandelen gevaarlijk - ervan uitgaande dat je ook iets probeert te verdienen :+ Puur uit eigenbelang laat je het dan inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:58:
[...]

Ja, daar kan je toch gewoon een discussie over voeren? Sommige dingen zijn erg knap gedaan, andere een stukje minder. Het is zo jammer dat het vaak van dat denken in kampen wordt online. Het is dit, of dat - en feiten zijn vaak een bijzaak.

Overigens is fanboy-achtige gedrag in combinatie met aandelen gevaarlijk - ervan uitgaande dat je ook iets probeert te verdienen :+ Puur uit eigenbelang laat je het dan inderdaad beter.
Ik hoef niets te verdienen aan AMD dus dat scheelt in mijn afhankelijkheid.

Het zou leuk zijn wanneer mijn AMD aandelen op de heel lange termijn meer waard worden, daar heeft het dagelijks nieuws vrij weinig effect op. Laat staan mijn posts. Bovendien post ik al het nieuws over AMD, van heel negatief tot heel positief en alles daartussen. Voor mij zijn mijn aandelen meer support voor de underdog die te maken heeft gehad met stevige Intel fraude dan dat ik er echt rijk mee moet worden. Wanneer je terugkijkt zul je ook zien dat er van mijn kant zowel positief nieuws als negatief nieuws word gepost over zowel AMD techniek als financieel.

Ik ben het overigens helemaal met je eens dat er ruimte moet zijn voor zowel voor als tegenstanders.
Zolang iedereen enigszins zijn best doet om objectief te blijven werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
[...]

Je legt me nu woorden in de mond. Ik heb nooit gezegd dat deze problemen niet voorkomen. Het gebeurt jou toch?

Jij bracht het probleem alsof het in steen stond dat de AMD drivers schuldig waren en er niks aan te doen viel. Dat het de drivers waren die deze pop-up door de game brachten en dat deze drivers hierdoor dus brak waren. Als dat het geval was zou iedereen daar toch last van moeten hebben?
Ik bracht enkel naar voren dat dit mij nog nooit gebeurd was en dat ik hierdoor denk dat er het een en ander in de settings te veranderen valt waardoor dit niet gebeurd. Met andere woorden dat de drivers niet de schuldige zijn wanneer dit gedrag uit gezet kan worden.

Correlation is not necessarily causation; voordat er met het beschuldigende vingertje geschud is het goed om even stil te staan en te kijken wat nu daadwerkelijk het probleem is en wat het veroorzaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door bluebear op 26-01-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:03
Hopelijk zijn we nu klaar met het moddergooien. :/

Ten tweede gaat dit nog steeds over GPU drivers, wat dit hele verhaal ook nog eens off-topic maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bluebear schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:34:
Ik bracht enkel naar voren dat dit mij nog nooit gebeurd was en dat ik hierdoor denk dat er het een en ander in de settings te veranderen valt waardoor dit niet gebeurd. Met andere woorden dat de drivers niet de schuldige zijn wanneer dit gedrag uit gezet kan worden.
Non sequitur. De drivers kunnen 1) problemen veroorzaken die niet bij iedereen spelen en 2) het is nog steeds een probleem als het spul uitgezet kan worden. Al is uitzetten maar in één van de ingebrachte gevallen een optie.

Wat jij zegt is dat als de helft van de mensen geen last heeft van slecht soldeer, het nooit een algemeen probleem kan zijn. Je snapt dat dat niet klopt :)
LongBowNL schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 23:46:
Ten tweede gaat dit nog steeds over GPU drivers, wat dit hele verhaal ook nog eens off-topic maakt.
TR > request move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:06:
Wat jij zegt is dat als de helft van de mensen geen last heeft van slecht soldeer, het nooit een algemeen probleem kan zijn. Je snapt dat dat niet klopt :)
Een hardwareprobleem is natuurlijk nooit 1 op 1 te vergelijken met een software probleem. Slecht soldeer zal altijd slecht soldeer zijn, ongeacht waar toegepast. Hoe snel het het zal begeven, zal afhangen van de stress die het soldeer dagelijks ondergaat.

Slechte software zal al gauw bij heel veel mensen veel problemen opleveren, maar heel erg goede software kan nog altijd problemen opleveren in hele specifieke situaties, welke al dan niet veroorzaakt worden door die heel erg goede software. Het kan komen door de softwareomgeving waarin de software geinstalleerd wordt, door andere software in de softwareomgeving die om onduidelijke redenen gaat conflicteren of zelfs door oude software die niet goed overschreven/verwijderd wordt.

Van CCC overstappen naar Crimson is een behoorlijke software verandering. Daar kunnen dingen fout gaan, zeker wanneer CCC niet (goed) verwijderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dahakon schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:24:
Slechte software zal al gauw bij heel veel mensen veel problemen opleveren, maar heel erg goede software kan nog altijd problemen opleveren in hele specifieke situaties, welke al dan niet veroorzaakt worden door die heel erg goede software.
Er is reeds tweemaal aangegeven waarom de specifieke situatie beperkt relevant is. Ik verwijs je naar mijn eerdere posts voor het hoe en wat.
Van CCC overstappen naar Crimson is een behoorlijke software verandering. Daar kunnen dingen fout gaan, zeker wanneer CCC niet (goed) verwijderd wordt.
De upgrade is vanuit CCC gedaan, dus linksom of rechtsom ligt de verantwoordelijkheid bij AMD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09

Trygve

Redacteur
Maar wat is het doel van dit topic? Heb je een vraag of kom je ergens niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:41

Nemesizz

Untouchable

r100 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:22:
Maar wat is het doel van dit topic? Heb je een vraag of kom je ergens niet uit?
offtopic:
Volgens mij stond dit eerst in het AMD nieuws en discussietopic en is volgens mij gesplitst in een apart topic
Pagina: 1