Bios update voor Medion X5351 D NL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennomeulenbelt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-07-2024
Mijn vraag
Sinds mijn upgrade naar Windows 10 heeft mijn pc allerlei kuren die waarschijnlijk veroorzaakt worden door een verouderde BIOS. Mijn energie settings worden niet correct uitgevoerd, waardoor de pc "freezes", soms (na enige tijd niet gebruikt te hebben) start de pc automatisch weer op. Helaas blijkt het aanpassen van de energieschema's niet tot een verandering in dit gedrag.
Weet iemand of ik eventueel een andere bios kan gebruiken die voor een andere pc in de erazer serie bedoeld is. Ik heb dit zelf al geprobeerd maar helaas kapte het installatieprogramma dit ogenblikkelijk af als zijnde "verkeerde bios update"

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse sites en Medion zelf uiteraard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 23:27

Genius-General

Expect the Unexpected

Om te beginnen heb je al je drivers wel up-todate? Drivers en bios kan je als het goed is vinden op de medion website.Verder is het niet echt aan te raden om een bios te flashen die niet voor het exacte model bedoeld is.. EDIT: Na een kijkje op de medion website kan ik geen windows 10 drivers of een BIOS vinden.. Wat is het exacte moederbord die er in zit?

[ Voor 24% gewijzigd door Genius-General op 27-01-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennomeulenbelt
MS-7728 de bios die ik nu heb is versie E7728MLN.30E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:07
Is deze het en is die nieuwer? https://www.medion.com/nl...ls.php?did=10128&hgt=1370 De bios file in de zip is E7728MLN.209 en is van 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennomeulenbelt
Helaas mijn bios heeft als datum 19-3-2012, dank voor het meezoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 20:39
Bij o.a. dit merk PC's moet je nooit, van het systeem wat er op staat, wisselen naar Windows 10. Dat is vragen om ellende! Ik heb het al bij diverse mensen om mij heen gezien. Als je de mogelijkheid hebt om je oude systeem er weer op te zetten, zou ik dat zeker doen.

Succes!
Pagina: 1