Ik zoek een?
Voor thuis gebruik wil ik een zuinige en een stille NAS/Plex server bouwen. De NAS functionaliteit is niet het primaire doel van de server, dat is Plex. De server zal in ieder geval 2 Plex streams moeten kunnen verwerken. Momenteel gebruik ik daar mijn desktop voor maar die is te luidruchtig en gebruikt teveel stroom om 24/7 te laten draaien.
Wat is je budget?
Bijvoorkeur onder de €400.
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf ben ik op de onderstaande build uitgekomen. Hardeschijven heb ik nog en zal ik overnemen van mijn huidige desktop naar dit systeem.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Geen voorkeur. Het is voor mij belangrijker dat het systeem zo stil mogelijk is.
Welke vragen heb je hier nog over?
Tips en/of verbeteringen op mijn build
Voor thuis gebruik wil ik een zuinige en een stille NAS/Plex server bouwen. De NAS functionaliteit is niet het primaire doel van de server, dat is Plex. De server zal in ieder geval 2 Plex streams moeten kunnen verwerken. Momenteel gebruik ik daar mijn desktop voor maar die is te luidruchtig en gebruikt teveel stroom om 24/7 te laten draaien.
Wat is je budget?
Bijvoorkeur onder de €400.
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf ben ik op de onderstaande build uitgekomen. Hardeschijven heb ik nog en zal ik overnemen van mijn huidige desktop naar dit systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100T Boxed | € 128,95 | € 128,95 |
| 1 | MSI H110I Pro | € 75,80 | € 75,80 |
| 1 | BitFenix Colossus Mini-ITX | € 56,95 | € 56,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 300W | € 40,95 | € 40,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 341,60 | |
Naar welk merk gaat je voorkeur uit?
Geen voorkeur. Het is voor mij belangrijker dat het systeem zo stil mogelijk is.
Welke vragen heb je hier nog over?
Tips en/of verbeteringen op mijn build